استقلال به چه بازیکنان دیگری نیاز دارد؟/ تغییر روش با مرد پرتغالی

بازیکنانی که برای فصل آینده جذب استقلال شده اند و تمدید قراردادهایی که از سوی باشگاه صورت گرفته، نشانه هایی برای تغییر روش بازی آبی پوشان با سرمربی پرتغالی را به همراه دارد.

به گزارش مشرق، یارگیری و نحوه جذب بازیکن در استقلال می‌تواند نشانه‌ای باشد از احتمال تغییر سیستم پایه در این تیم و رویکرد سرمربی جدید به سیستم دفاع ۴ نفره و خطی. سیستمی که در حدود ۳ سال است در استقلال به کار گرفته نمی‌شود.

برای اولین بار آندره استراماچونی مربی سابق و ایتالیایی آبی پوشان در فصل نوزدهم رقابتهای لیگ برتر سیستم استقلال را تغییر داد و آبی‌ها توانستند با روش ۲-۵-۳ ارائه گر یکی از جذاب ترین دوران فوتبالی خود باشند. پس از استراماچونی هم مربیان بعدی استقلال که فکری و مجیدی بودند ادامه دهنده راه او بودند و در سیستم پایه این تیم تغییری ایجاد نکردند و سرانجام استقلال ۳ سال پس از تغییر سیستم توسط استراماچونی، با فرهاد مجیدی و با همین شیوه به قهرمانی لیگ برتر رسید.

مجیدی با قهرمانی از استقلال خداحافظی کرد و آبی‌ها به جای وی ریکاردو ساپینتو سرمربی را از پرتغال به خدمت گرفتند تا با این مربی در فصل بیست و دوم لیگ برتر از مقام قهرمانی شان دفاع کنند.

باشگاه استقلال که حالا تحت نظر کامل این مربی پرتغالی تیمش را آماده حضور در بیست و دومین دوره از رقابتهای لیگ برتر می‌کند، در نقل و انتقالات هم حضوری فعال دارد. آنها به طور حتمی تاکنون تنها ۲ بازیکن را از دست داده‌، ۴ بازیکن جدید به خدمت گرفته و با تعدادی از بازیکنان مهم فصل گذشته از جمله رافائل سیلوا، مهدی پور، مطهری و چشمی تمدید کرده و برای حفظ تقریبی شاکله تنها به جذب یکی دو بازیکن دیگر نیاز دارد.

آبی‌های پایتخت تاکنون رضا میرزایی، سجاد شهباززاده، امید حامدی فر و محمدحسین زواره‌ای را به خدمت گرفته‌اند و گفته می‌شود نفراتی مثل محمد نادری، محمد محبی، سید محمد حسینی و کاوه رضایی هم در سبد خرید آنها قرار دارند.

اگر یارگیری استقلال طبق برنامه محقق شود، آنها با افزودن به بازیکنان لب خط خود احتمالاً به جای یک وینگر، در بازی‌های خود از یک مدافع و یک هافبک استفاده کرده و حتی شاید در خط حمله هم به استفاده از مهاجم لب خط روی بیاورند.

بیشتر بخوانید:

دستیاران ایرانی ساپینتو در استقلال

در موجودی کنونی استقلال دفاع راستی حضور دارد که فصل گذشته بهترین عملکرد را داشت و آنها امیدوارند با وجود صالح حردانی بابت این پست در فصل پیش رو مشکلی نداشته باشند.

همچنین آنها برای پست هافبک راست هم یک اصفهانی سرعتی و باتجربه به اسم رضا میرزایی را جذب کردند. از فصل گذشته سبحان خاقانی را دارند برای جذب محمد محبی اصرار دارند؛ که داشتن ۴ بازیکن با قابلیت بازی کردن لب خط در سمت راست، نشان از قوت گرفتن احتمال استفاده همزمان از دو بازیکن در هر بازی برای سمت راست است که یکی از آنها در خط دفاعی و دیگری باید در خط میانی بازی کند. البته نباید وقتی از بازیکنان متخصص بازی کردن در لب خط یاد می‌شود، نام کوین یامگا از قلم بیفتد.

استقلالی‌ها در سمت چپ هم شرایط مشابهی دارند. آنها ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی را دارند و به دنبال جذب محمد نادری هستند تا در جناح چپ هم بازیکنان روندهای داشته باشند. با این توضیح که عزیز بک آمانوف هم تحت شرایطی قابلی بازی لب خط در سمت چپ را دارد. حتی اگر به هر دلیلی آنها قادر به جذب محمد نادری نباشند، نیم نگاهی به استفاده از متین کریم زاده در این منطقه دارند.

استقلالی‌ها در خط حمله خود هم به جز مطهری و رمضانی که بازیکنان متخصص برای بازی کردن در نوک حمله (با قابلیت‌های متفاوت) هستند، سجاد شهباززاده را اضافه کرده به احتمال زیاد کاوه رضایی را هم به خدمت خواهد گرفت که این دو بازیکن به جز قابلیت بازی کردن در نوک حمله، می‌توانند در سمت‌های چپ و راست خط حمله هم بازی کنند؛ تا در صورت استفاده از سیستم ۳-۳-۴ مشکلی ایجاد نشود.

باید تا شروع فصل انتظار کشید و دید که آیا ساپینتو پس از ۳ سال سیستم پایه آبی‌ها را در خط دفاع دچار تحول خواهد کرد یا خیر.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس