نورمحمدی: وقتی پرسپولیس کریم باقری را دارد دستیار اول می‌خواهد چه‌کار؟/ بازیکنان هرچقدر می‌گیرند نوش جان‌شان

کاپیتان اسبق پرسپولیس به نقل و انتقالات این باشگاه و همچنین بحث انتخاب دستیار اول واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، رضا نورمحمدی در خصوص نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس و جذب بازیکنان جدید اظهار داشت: به نظر من پرسپولیس در نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشت و نسبت به سایر تیم‌ها بازیکنان خیلی خوبی را جذب کرده‌ است. بازیکنانی به پرسپولیس آمدند که همگی بازیکنان ارزشمندی بودند و تا جایی که می‌دانم با یکی دو نفر دیگر هم در حال صحبت هستند تا به پرسپولیس بیایند. پرسپولیس بهترین شرایط را در نقل و انتقالات داشته و امیدوارم که با یک تیم کامل در لیگ شرکت کند و دیگر کمبود بازیکن نداشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که از نظر شما بهترین خرید این فصل پرسپولیس کدام بازیکن بوده است، تصریح کرد: نمی‌توانم اسم خاصی ببرم اما همه بازیکنانی که به پرسپولیس آمدند جزو بهترین‌های لیگ بودند. همین که بازیکنان فصل گذشته در پرسپولیس ماندگار شدند این خودش بهترین اتفاق بود. البته شرایط پرسپولیس اینگونه است که تا بازیکنان جلوی تماشاگران بازی نکنند نمی‌توان درباره کیفیت آنها به طور قاطع نظر داد اما به نظر من همه بازیکنان جدید کیفیت بالایی دارند و امیدوارم که شرایط خود را در پرسپولیس حفظ کنند. 

بیشتر بخوانید:

سوپرایز تمرینات پرسپولیس از همدان می‌آید!

کاپیتان اسبق پرسپولیس در خصوص اینکه با جدایی حمید مطهری از کادر فنی سرخ‌پوشان، این باشگاه هنوز نتوانسته دستیار اول برای یحیی گل‌محمدی بیاورد، افزود: برای من این مسئله سؤال است که وقتی کریم باقری در کادر فنی حضور دارد چرا به دنبال دستیار دیگری می‌روند؟ کریم باقری در کار خودش بهترین است و تجربه بسیار زیادی دارد. او سال‌هاست که در پرسپولیس حضور دارد و بهتر از هر شخص دیگری این تیم را می‌شناسد. به نظر من با حضور کریم باقری و سیدجلال حسینی پرسپولیس دیگر نیاز به مربی جدید ندارد. هرچند که هرچقدر کادر فنی قوی‌تر باشد بهتر است. به نظر من کریم باقری بهترین نفری است که می‌تواند در کادر فنی ایفای نقش کند و دیگر نباید به آوردن مربی به عنوان دستیار اول فکر کنند. وقتی کریم باقری در پرسپولیس هست چرا دنبال مربی دیگری می‌روند؟

وقتی باقری هست یحیی دستیار اول می‌خواهد چه‌کار؟

نورمحمدی در مورد اینکه با حضور مربیان مطرح مثل مورایس، بردیف و ساپینتو به نظر می‌رسد لیگ فصل آینده لیگ جذاب‌تری خواهد بود، خاطرنشان کرد: به اعتقاد من مربیان درجه یکی به فوتبال ما آمدند و ما تماشاگران دوست داریم بدانیم که امسال لیگ برتر چه شکلی خواهد بود. البته مربیان خارجی چون شناخت خوبی از فوتبال ما ندارند کار برای‌شان سخت می‌شود اما باید امیدوار بود که مدیران باشگاه‌ها به آنها فرصت بدهند. زمانی که ژوزه به پرسپولیس آمد تیمش را قهرمان قاره آفریقا کرده بود و مربی بزرگی بود اما نیم‌فصل بیشتر به او فرصت ندادند. مربیان خارجی باید زمان داشته باشند تا بتوانند با فوتبال ما آشنا شوند و در این صورت قطعاً لیگ جذابی خواهیم داشت.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص دورانی که ژوزه سرمربی این تیم بود و اینکه آیا در آن زمان بازیکنی بود که کم‌کاری انجام دهد، تصریح کرد: اصلاً چنین مسئله‌ای وجود نداشت. ژوزه از فوتبال ما شناخت خوبی نداشت و از طرفی تیم ما بالانس نبود. آن زمان ۹ مهاجم داشتیم اما هافبک دفاعی تخصصی نداشتیم! گاهی مهدی مهدوی‌کیا یا امیرحسین فشنگچی که بازیکنان کنار خط بودند به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کردند. یادم می‌آید که برای بازی اول در گرمای تابستان به آبادان رفتیم و این مسئله برای ژوزه آنقدر عجیب بود که از وضعیت هوا تعجب می‌کرد چرا که هیچکسی کنار او نبود تا اطلاعاتی از آب و هوا را به ژوزه بدهد. ژوزه مربی بزرگی بود و ما هم به او احترام می‌گذاشتیم اما شناخت زیادی از فوتبال ما نداشت. ژوزه خیلی دیر به تمرینات ما اضافه شد و از طرفی هم با بازیکنانی که سردار رویانیان خریده بود انتظارات از تیم ما بالا رفت و همه دنبال قهرمانی بودند. این مسائل باعث شد تا در نهایت به آن نتیجه‌ای که می‌خواستیم، نرسیم. 

وی در مورد مبالغ قرارداد بازیکنان که این روزها باعث جنجال شده و خیلی‌ها به خاطر این موضوع به فوتبالیست‌ها انتقاد می‌کنند، گفت: از بین ۸۰ میلیون هموطن در ایران فقط حدود ۴۰۰ نفر می‌توانند در لیگ برتر که بالاترین سطح فوتبال است بازی کنند و از این ۴۰۰ نفر شاید فقط ۲۰-۳۰ نفر پول خوب بگیرند و من دلیل این هجمه‌ها را نمی‌دانم. یک فوتبالیست نهایتاً ۵-۶ سال در اوج است و شما پولی که یک فوتبالیست می‌گیرد را با تورم مقایسه کنید. متأسفانه مردم فقط بازی فوتبال را می‌بینند و سختی‌هایی که یک فوتبالیست برای رسیدن به این جایگاه می‌کشد را نمی‌بینند.

نورمحمدی گفت: این حق فوتبالیسـت‌هاست که پول خوبی بگیرند همانطور که در همه جای دنیا فوتبالیست‌ها خوب پول می‌گیرند. این حرف‌ها غیر حرفه‌ای است که بخواهیم درآمد مشاغل مختلف را با هم مقایسه کنیم. یک پزشک سال‌ها درس می‌خواند و سختی می‌کشد اما می‌تواند تا آخر عمر از شغلش درآمد داشته باشد اما یک فوتبالیست اگر خوش‌شانس باشد و مصدوم نشود نهایتاً ۱۰ سال می‌تواند درآمد کسب کند. به نظر من این حرف‌ها غیر حرفه‌ای است و نباید این صحبت‌ها مطرح شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس