ادعاهای یائیر لاپید و ماکرون علیه ایران در پاریس

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «ایران سعی کرد به ما با پهپاد حمله کند. دنیا باید به این تهدید پاسخ بدهد.»

به گزارش مشرق،   امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و یائیر لاپید امروز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در پاریس دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف از جمله ایران و برجام را مطرح کردند.

رئیس‌جمهور فرانسه در این کنفرانس خبری گفت که پاریس به همراه شریکانش به تلاش برای احیای برجام ادامه می‌دهد. وی گفت: «ما باید از توافق هسته‌ای با ایران دفاع کنیم و منافع شرکای منطقه‌ای نظیر اسرائیل را در نظر بگیریم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که رژیم تحت امر او تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است مدعی شد که دنیا باید با «تهدیدهای هسته‌ای ایران» مقابله کند.

او همچنین از طرح امانوئل ماکرون در سال ۲۰۱۸ برای انعقاد یک توافق هسته‌ای جدید با ایران که در آن زمان به «توافق مکمل برجام» معروف شد تمجید کرد. او گفت: «پیشنهاد این طرح اکنون [نسبت به آن موقع] درست‌تر است.»

رئیس‌جمهور فرانسه سال ۲۰۱۸ قبل از خروج آمریکا از برجام طرحی در چهار بند موسوم به «توافق مکمل برجام» برای اضافه کردن بندهای جدید به توافق پیشنهاد داده بود که مورد موافقت رئیس‌جمهور وقت آمریکا قرار نگرفت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علاوه بر این مدعی شد: «ایران سعی کرد به ما با پهپاد حمله کند. دنیا باید به این تهدید پاسخ بدهد.»

فرانسه از سال‌ها پیش به دلیل نقش سنتی‌اش در کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای با ایران به نیابت از رژیم صهیونیستی به «گربه سیاه» این گفت‌وگوها شهره شده است.

کشورهای غربی و به ویژه آمریکا بعد از مذاکرات وین و مذاکرات دوحه به جای انجام اقدامات لازم برای اجرای کامل برجام به توجیه‌های متفاوتی برای مقصرنمایی ایران متوسل شده‌اند.

این کشورها در ماه‌های گذشته ابتدا با متصل کردن موضوع مذاکرات به جنگ اوکراین ادعا کردند که روسیه مانع از پیشبرد گفت‌وگوها شده است.

بعد از آنکه «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که موضوع درخواست ضمانت مسکو برای همکاری‌ با ایران پس از اجرای کامل برجام مانعی برای ادامه گفت‌وگوها نیست، کشورهای غربی به برجسته‌سازی یک موضوع ایران پرداخته و مدعی شدند درخواست تهران برای حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی مذاکرات را به بن‌بست کشانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    سفیر فرانسه باید احضار شود.
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    همین مکرون پارسال درورودی بیت المقدس که برای مسیحی هاست یک فاشیست صهیونی بیرونس کرداینها بقدری فاضلابن که ازخودشان اراده ای ندارند
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس