کد خبر 1395543
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
یارانه

یارانه تیرماه قرار است بیستم واریز شود و اگر قرار باشد یارانه جاماندگان قبل این تاریخ تعیین تکلیف شود، باید منتظر بود که نتایح بررسی‌ها ظرف هفته آینده اعلام و یارانه این گروه هم قابل برداشت شود.

به گزارش مشرق، خبر جدیدی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا تیرماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. مشخص نیست یارانه نقدی تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.


واریز یارانه نقدی احتمالا ۲۰ تیرماه خواهد بود!

 در مورد زمان واریز یارانه مرحله ۱۳۷ (تیرماه ۱۴۰۱) نیز دولت هنوز جزئیاتی را منتشر نکرده است. اما بررسی ما نشان می‌دهد که معمولا دولت بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. در این مرحله نیز احتمالا طی هفته آینده یارانه بگیران باید منتظر دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز ادعا می‌کنند که در این مرحله نیز یارانه دو ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما دولت هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده و بعید هم به نظر می‌آید که در شرایط اقتصادی عجیب دولت دست به واریز دو مرحله‌ای بزند.

زمان برداشت یارانه نقدی معترضان

اواسط خرداد ماه یارانه این گروه به حساب آنها واریز شد اما هنوز قابل برداشت نیست. هنوز هیچ کدام از مقامات سازمان هدفمندی یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان دقیق قابل برداشت شدن یارانه جدید را اعلام نکرده‌اند. برخی می‌گویند بررسی اعتراضات ثبت شده در وزارت کار همچنان ادامه دارد و این روند با توجه به استعفای وزیر کار طولانی شده است.

اما رئیس جمهور دو شب قبل در برنامه زنده تلویزیونی تاکید کرد که یارانه این گروه از جاماندگان باید قبل از واریز یارانه خرداد ماه تعیین تکلیف شود. او گفت جالب نیست که مرحله سوم یارانه هم واریز شود اما این گروه هنوز منتظر باشند و بگوییم اطلاعات آنها در حال بررسی است.

یارانه تیرماه قرار است بیستم واریز شود و اگر قرار باشد یارانه جاماندگان قبل این تاریخ تعیین تکلیف شود، باید منتظر بود که نتایح بررسی‌ها ظرف هفته آینده اعلام و یارانه این گروه هم قابل برداشت شود.

نحوه تحویل یارانه نقدی

طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» از بیستم اردیبهشت ماه جاری از سوی دولت کلید خورد. با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، یارانه جدید برای ۷۲ میلیون نفر (۲۳ میلیون خانوار) واریز شد که برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های بین چهار تا ۹ نیز ۳۰۰ هزار تومان بود

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئولیت تعیین وضعیت اقتصادی خانوار و دهک‌بندی آنها را برعهده داشت از زمان آغاز اجرای طرح، سامانه‌ای را برای ثبت اعتراض مردم نسبت به دهک بندی اعلام و سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز امکانی را برای ثبت نام افراد جامانده فراهم کرد. البته هنوز نتایج بررسی اعتراضات از سوی وزارت رفاه اعلام نشده است.

منبع :برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • بازنشسته IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    19 1
    اعتراض دادم برای یارانه هنوز دوماه گذشته جواب ندادن .
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      3 2
      اعتراض تلفن گویایی جواب نمیدهد
  • مجید IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    25 2
    ثروت ملی متعلق به همه مردم ایرانه چه دارا چه طبقه متوسط یا پایین تر ، اگر کسی ثروت نامشروعی دارد باید با او برخورد کنند و از بسیاری از امتیازات محروم شود و اگر نه ، چرا شهروند ایرانی محسوب نمی شود و یارانه به او تعلق نمی گیرد در ثانی این دسته بندی هم خالی از اشکال نیست شاهدیم که خانواده متوسطی از دریافت یارانه محروم و خانواده ثروتمندی یارانه دریافت می کند .
    • محمود IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 0
      آفرین بر شما دقیقا همینطور هست واین نابسامانی بسیار اتفاق افتاده است،من در یک شهر کوچک 5000 نفری زندگی می کنم وحاظرم دویست خانوار را معرفی کنم که به مراتب از من بیشتر دارایی دارند ولی یارانه می گیرند. ولی بنده نمی گیرم حالا ببین در صد خطا چقدر است
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 0
      یارانه
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 2
    در پرداخت یارانه عدل و انصافی رعایت میشود.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    6 1
    پسرم سرباز ومتاهل است به او هم یارانه نمی دهند
  • رضوانی IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    6 1
    یارانه معتادهارا قطع کنید چون عامل فقر اینها اعتیاد این ها است چرا کسانی که ثروت خودرا دود می کنند از بیت المال ارتزاق کنند.به این ها مهلت چند ماهه بدهید وبعداگرترک نکردند یارانه را قطع کنید از افراد تحت ئپوشش کمیته امداد ونهادهای انقلابی شروع کنید وبه تدریج کشوررا از اعتیاد پاکسازی کنید.
  • حسین IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    من بازنشسته فرهنگی هستم
  • احمد IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 1
    من یه پراید ۹۰ با یه خونه دارم
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 1
    من یک بازنشسته با8میلیون حقوق بعد از 30سال یک واحد اپارتمان خریدم 4میلیون قسط می دم دو دانشجوی دختر خرج مادر پیر وخواهر مریض که شوهرش انرا رها کرده یک ماشین داشتم که انرا دزد سال94برد دولت نیز یارانه را قطع کرد این بود عدالت چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 0
    بابا 3تا مغازه 4تا خانه با سند عادی و150هکتار زمینداره برای اینکه مالیات ندهندوشناسایی نشوند دنبال سند نمی روند این تیپ ادما خیلی اند یارانه هم می گیرند بالای 50میلیارد ثروت دارند نه مرد کار مکنه نه خانم انوقت وزیر رفته سراغ زن ومردهایی که صبح تا شب دنبال یک لقمه نان حلال اند من فکر می کنم دولت مخالف زحمتکشهاست وطرفدار ادمای دغل وتنبل است
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 0
    چرا خانه مسکونی رو جز دارایی های مورد بررسی قرار ندادن؟ خیلی از مردم خودرو ندارن ولی چندین ملک چند میلیاردی دارن؟
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 0
    یارانه همان اختلاف ارز دولتی است. اکنون که راه فساد و رانت ان گرفته شده و بدین ترتیب همه مردم از ان بصورت یکسان استفاده می کنند. بنابراین این اختلاف باید به همه داده شود
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    لطفا یارانه 300 و 400 رو جا نیندازید، 100 تومنش از قبل بوده و دولت 200 و 300 یارانه اضافه کرده که اگه میانگین همه دهکها رو بگیریم همون 200 تومان یارانه درست است برای همه این اقلامی که آزادسازی شد
  • 09179255869 IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    برسی کنید
  • مهدی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    چندتا از همکاران من هم ماشین شاسی بلند و چند خانه و حقوق چشمگیری دارندو حساب سپرده بانکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس