کد خبر 1395523
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
عربستان

با وجود اینکه برخی کشورهای عربی به دنبال ازسرگیری روابط خود با سوریه هستند، عربستان با بازگشت دمشق به اتحادیه عرب مخالفت می‌کند.

به گزارش مشرق، درحالی که موضع عربستان همانند قطر، مخالفت با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است، ریاض گشودن درهایش را به روی خبرنگاران صهیونیست که عادی سازی روابط سعودی - اسرائیلی را تبلیغ می‌کنند سرعت بخشیده است.

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی اعلام کرد: درحالی که برخی کشورهای عربی، ازسرگیری روابط خود را با سوریه تسریع کرده اند، هنوز موضع سعودی برای بازگشت دمشق به اتحادیه عرب، منفی است و در این زمینه با موضع قطر، تلاقی دارد.

در این گزارش آمده است: نزدیک شدن زمان سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی، حرف و حدیث‌ها را درباره نزدیکی روابط سعودی - اسرائیلی بیشتر کرده است و چه بسا همانند برخی از دیگر کشورهای خلیج (فارس) به عادی سازی روابط منتهی شود.

آلون بن دیوید، خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، به سفر خود به عربستان و گشت و گذار در مناطق مختلف این کشور و عبری صحبت کردن در خیابان‌های آن مباهات می‌کند. او به یکی از مساجد رفت و در بازارها گشتی زد.

روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز از سفر محرمانه خبرنگارش به عربستان خبر داد و به تحولات مثبت در مواضع شهروندان سعودی در خصوص تل آویو اشاره کرد.

عربستان که معمولا با عبور هواپیماهای صهیونیست از حریم هوایی این کشور مخالفت نمی‌کند امروز درهایش را به روی خبرنگاران صهیونیست نیز گشوده است و فردا درهای خود را به روی شخصیت‌های صهیونیست خواهد گشود که به گفته روزنامه اسرائیل هیوم، بایدن تلاش می‌کند آن‌ها را در سفر خود از اراضی اشغالی به عربستان با خود همراه کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    مگرعرب نیست چون جلو اپارتایدصهیونی برای حفظ سرزمین وهویت عرب ایستاده است لجن های سعودی مخالفت میکند همین سعودی باعث حمله به کشورعربی اسلامی یمن شد
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 0
    از قدیم هم گفته اند که آل سعود ، یک رگ یهودیت از بنی قریظه دارند . هنوز باورتان نشده که ال سعود دست پرورده انگل یس است ؟
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      حرف نزن حمال
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    علت تنفر و دشمنی آل سعود با ایران اصلیت یهودی آل سعود است. بنا به اسناد غیر قابل انکار تاریخی در قبیله آل سعود عملأ هیچکس وجود ندارد که در اصل و اجداد خود حرامزاده یهودی نباشد.
  • سید IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    لعن اللّه آل آل سعود و آل مروان و آل زیاد و بنی امیة قاطبه
    • سید IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 0
      و آن حذف شده هایش!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس