کد خبر 1395410
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
پوتین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از سقوط لوهانسک به فرماندهان ارتش خود فرمان داد به سمت دونتسک واقع در شرق اوکراین حرکت کنند.

به گزارش مشرق، تارنمای نشریه انگلیسی « فایننشال تایمز» با انتشار این خبر نوشت: پس از تصرف منطقه لوهانسک توسط قوای روسیه واقع در شرق اوکراین طی روزهای اخیر، ولادیمیر پوتین اکنون به ژنرال های ارتش خود  در غرب روسیه فرمان پیش روی به سمت استان دونتسک را صادر کرد.

با عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی در مورخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ از شهر «لیسیچانسک»، منطقه لوهانسک واقع در شرق اوکراین به کنترل نیروهای روسیه درآمد، ستاد نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که نظامیان این کشور از شهر «لیسیچانسک»، آخرین مقر خود در منطقه لوهانسک عقب نشینی کرده‌اند؛ پیش تر «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور را در جریان کنترل کامل بر منطقه لوهانسک در شرق اوکراین قرار داده بود.

بیشتربخوانید:

فایننشال تایمز گزارش داد: پوتین در بیانیه کرملین اعلام کرد؛ «یگان‌هایی که در نبردهای فعال شرکت کردند و با موفقیت در مسیر لوهانسک به پیروزی رسیدند، البته باید استراحت کنند و توانایی‌های رزمی خود را بازیافته و افزایش دهند؛ دیگر تشکیلات نظامی باید وظایف خود را بنابر یک برنامه مصوب قبلی، طبق یک برنامه واحد انجام و به پیش برند.

رویترز: اوکراین خود را برای دفاع از دونتسک آماده می کند

درهمین حال خبرگزاری رویترز نیز ضمن پوشش این خبر،گزارش داد:  قوای روسیه  پس از اعلام پیروزی توسط ولادیمیر پوتین در استان لوهانسک، توجه خود را به سمت هدف بعدی در شرق اوکراین و استان دونتسک معطوف کرده‌اند.

رویترز با اشاره به این مطلب که جنگ اوکراین مدت پنج ماه است ادامه دارد نوشت: این جنگ اکنون وارد مرحله جدیدی شده است، تصرف شهر « لیسیچانسک» ، فتح منطقه لوهانسک  یکی از دو منطقه مهم در «دونباس» در شرق اوکراین را کامل کرد.

این رسانه انگلیسی افزود: نیروهای نظامی اوکراین امروز خود را برای دفاع از دونتسک آماده می کنند و در منطقه ای که بیشترین شهرها را در آن تحت کنترل دارند، خط دفاعی تشکیل می دهند؛ این درحالی است که پوتین به سربازان خود در نبرد لوهانسک دستور استراحت و بازیابی قوانی نظامی  داده و دیگر واحدهای نظامی روسیه در سایر نقاط به جنگ (در شرق) اوکراین ادامه می دهند.

 وزارت دفاع روسیه ۱۳ تیرماه اعلام کرد که آزادسازی لوهانسک  با سقوط شهر لیسیچانسک و همچنین چند شهر مجاور تکمیل شد که اکنون تحت کنترل روسیه و نیروهای مسلح جمهوری لوهانسک هستند.

در همین رابطه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واکنش به سقوط شهر لیسیچانسک گفت: ما سرزمین‌های خود از جمله لیسیچانسک را پس خواهیم گرفت، اما قبل از هر چیز باید از مردم محافظت شود.

وی افزود، سیستم‌های HIMARS و سلاح‌های مدرنی که دریافت می‌کنیم کمک می‌کنند تا خسارت های سنگینی به نیروهای روسیه وارد کنیم.

با این وجود مقام‌های اوکراینی با اشاره به اعلام کمک یک میلیارد دلاری از سوی دولت بایدن، این اقدام را برای عقب راندن قوای روسیه از خاک اوکراین کافی نمی‌دانند.

رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب  و نادیده گرفتن  نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    26 6
    کل ناتو هم برای عقب راندن روسیه کافی نیست. از همین الان باید به دنبال حسابهای دلقکینسکی و سران ارتش و دولت اوکراین در بانکهای سوئیس و جزائر انگلیس و فرانسه و پولهایی که به غارت می برند بود.
    • ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      17 4
      دلقکینسکی را خوب آمدی
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      2 1
      آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 2
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    25 10
    به به، به امید موفقیت قریب‌الوقوع برای ارتش آزادی بخش روسیه!!!
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      4 9
      ننگت باد
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      5 0
      ننگت باد غربگدای صهیونیست!!
  • پوتین IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    16 4
    اوکراین موند و یک مشت مزدور جیره خور اروپایی که مدام در حال فرار مقابل ارتش روسیه هستن ،روسیه کم کم داره اوکراین رو می بلعه.
  • پوتین IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    6 4
    اوکراین موند و یک مشت مزدور جیره خور اروپایی که مدام در حال فرار مقابل ارتش روسیه هستن ،روسیه کم کم داره اوکراین رو می بلعه.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    6 14
    به افراطگرایان پوتینیسم داخل عرض میکنم که اگه روزی پوتین در کشتار مردم وتهاجم موفق عمل کنه .مطمعنا اول از همه گوش آنها رو خواهد پیچوند.شک نکنید.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      11 1
      چطوری یانکیسم
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      2 0
      اینا بیشتر طرفدار دانکییسم که همون غربگداییه هستند تا یانکییسم!! خخخخخخخخ
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 13
    بعد از پنج ماه و با کلی خسارات دستور فتح دونتسک رو داد. عمری براتون باقی باشه امیدوارم تا خروج خفت بار روسیه از اکراین رو ببینید و از امروز به فکر یاوه گویی و توجیه باشید. این ارتش پوشالی که من دیدم یک سال دیگه دووم نمیاره تو اکراین
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    9 2
    پوتین می تازد و غرب می بازد
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 3
    ناتو در مقابل ارتش سرخ عددی نیست برای اینکه غربی‌ها به فکر عیش ونوش وزندگی هستند وروسها جنگ آور وبی باکند نترس واز جان گذشته غرب جرات ندارد به روس نگاه کند
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    9 3
    روس‌ها در جنگیدن جدی هستند نمونش نبرد در سوریه بود با تقریبا کل جهان جنگید و همه را نابود کرد روس‌ها در اوکراین از یک صدم توان خود هنوز استفاده نکردنند
    • Ali IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      6 1
      عالی
    • محمد IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 1
      کل کهکشان راه شیری
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      5 4
      این اراجیف رو برای کسی بگو که سوریه نبوده . روس فقط هواپیما داشت و نیروی پیادش رو جلوی دوربین اونم بعد از پاکسازی وارد می کرد که فیلم تبلیغاتی تهیه کنه .
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 2
    اگر غرب کوچکترین اقدامی کند با توان شکننده روس‌ها روبرو خواهند شد ناتو دیگر نیرو آنچنانی ندارد کشورهای پیری هستند بسیار ارتش خموده وناتوانی دارند فقط درفکر صفا هستند
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    4 1
    غرب دیگر توان تک رادارد در لاک دفاعی قرار دارد روز به روز رو به زوال است نه تنها در مقابل روس بلکه در قبال ایران هم ناتوان است این همه پول خرج کردن داعش را آفریدند درمدت کوتاهی توسط روس‌ها درخاورمیانه نابود شدند
  • اریا IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 1
    غرب با جوانان نمیتونه بجنگه . همشون سوسولن
  • مهدی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 4
    یاد کشور خودم ایران افتادم. که کشور ما رو هم تاخت و تاز کردند و چقدر سرزمین های ما رو گرفتن. چقدر جوان های ما رو کشتن. چقدر تجاوز کردن. دولت قاجار چی داشت که بتونه جلوی روس ها دوام بیاره. تو جنگ ایران و عراق هم بیشترین کمک رو روس ها به عراق کردند. کلاشنیکف تانک t72 و میگ های مختلف . یعنی تمام ارتش عراق ساخت روس بود. تمام شهیدان ما گلوله کلاشینکف ساخت روسیه تو پیکرهاشون نقش بسته. روسیه به هیچ کشوری رحم نمیکنه.هرجا سیاستش حکم کنه دوست میشه . حتی به دوست های خودش هم رحم نمیکنه و پشتشون رو خالی میکنه. خواهش میکنم ملت فراموش کار نباشیم.
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 0
      می دانی با آنکه عراق از کشورهای متحد شوروی بود از همان زمان عبدالکریم قاسم شوروی آن را تجهیز کرده بود اما هیج سلاح غیر متعارفی به عراق نداد و تازه تانک های نسحه ضعیف و تجاری به عراق داد در حالی که غربیها سلاح دست اول شیمیایی با بالاترین کیفیت به عراق دادند؟
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 1
    ولادیمیر پوتین
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 1
    فارغ از متن این خبر برا ی تعجیل ظهور دعا کنیم
  • رهام IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 4
    واقعا پوتین خود هیتلر هست
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    کشوری تنها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس