کد خبر 1394960
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
ترکیه

منابع محلی از ورود یک کاروان حامل خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی ارتش ترکیه به حومه شمالی رقه واقع در شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای ترکیه یک کاروان حامل خودروهای نظامی و زرهی و تجهیزات را به منطقه عین عیسی در حومه شمالی رقه منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع محلی گفتند که کاروانی متشکل از خودروهای نظامی و زرهی و کامیون‌های حامل مهمات و تجهیزات وابسته به نیروهای نظامی ترکیه به سمت منطقه عین عیسی در حومه شمالی رقه حرکت کرده است.

برخی از رسانه‌های نزدیک به تروریست‌ها در شمال سوریه هم از آماده شدن ترکیه برای حمله جدید به شمال سوریه خبر می‌دهند.

بیشتربخوانید:

دمشق: اردوغان در پی صدور بحران‌های سیاسی خود به خارج است

جمعه گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفته بود که «مقامات کشورش در حال انجام مقدمات لازم و آماده سازی برای انجام یک عملیات نظامی در شمال سوریه هستند».

او چندی روز پیش هم اعلام کرده بود که «منطقه در امتداد ۳۰ کیلومتری مرزهای جنوبی ترکیه، برای ما منطقه امنیتی محسوب می‌شود و نمی‌خواهیم کسی در این منطقه ما را آزار دهد، لذا عملیات جدیدی را انجام خواهیم داد».

دولت و مردم سوریه خواستار خروج نیروهای ترکیه از خاک کشورشان هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 10
    اکثر مواقع سرزمین لیدیه بین روم و ایران دست بدست شده است و اکنون فرماندار نالایق استان لیدیه این سرزمین را تسلیم رومی ها کرده است
    • تورک آلتای IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      0 0
      زنده باد برادرن و هم نژادهای ژاپنی ،کره ای ، فنلاندی و مجاریمان زنده باد نژاد برتر التای
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    9 17
    کشور آناتولی درست است نه نام جعلی و صهیونیستی و فاشیستی ترکیه
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    7 9
    گورستان در انتظار شون هست
  • بابک آزری TR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    19 7
    آنجا نه مشال سوریست و نه شمال عراق بلکه جنوب ترکیه است
    • مجتبی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      7 12
      جنوب ترکیه کجاست ؟؟؟؟؟ اسکندرون سوریه را تصرف کردید فکر کردید کسی جلو تجاوز شما را نخواهد گرفت متوهم های پر ادعا
    • علی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      1 0
      به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «کانی بیک کل میرزایوف» رئیس اتحادیه کارکنان هوانوردی قرقیزستان در خصوص واگذاری فرودگاه‌های ماناس و اوش به شرکت ترکیه‌ای گفت: فرودگاه ماناس می‌تواند به طور مستقل اموال خود را مدیریت کند. وی افزود: سال گذشته فرودگاه بین المللی ماناس 4.5 میلیارد صوم سود برای دولت به ارمغان آورد. این مقدار قابل توجهی است. چرا نیمی از سود را به شرکت خارجی می‌دهند؟ رئیس اتحادیه کارکنان هوانوردی قرقیزستان ادامه داد: علاوه بر این، بازسازی فرودگاه‌های داخلی در کشور آغاز شده است. مدتهاست که کادر مجرب و کارآمد در ماناس مشغول به کار هستند. ما باید روی خرید هواپیمای جدید کار می‌کردیم که در این صورت وضعیت بهتر می‌‌شد. وی گفت: فرودگاه‌های بین المللی ما به خودی خود تمام استانداردها را رعایت می‌کنند و ماناس پتانسیل عظیمی در حمل و نقل بار دارد. اکنون فقط 30 درصد استفاده شده است. میرزایوف افزود که قبلاً کابینه وزیران وعده داده بود برای مدیریت خارجی فرودگاه‌ها، فضا رقابتی ایجاد کند اما در نهایت این اتفاق نیفتاد. خاطر نشان می‌شود که در آستانه جلسه عمومی مجلس، نماینده مجلس «ژانار آکایف» از «عاقل بیک جباراف» نخست وزیران خواسته بود تا فرودگاه‌ها را سامان دهد. در مقابل جباراف پاسخ داد که کابینه وزیران در حال مذاکره با شرکت ترکیه‌ای است. این شرکت ظرف دو سال حدود 450 میلیون دلار در بازسازی دو فرودگاه بیشکک و اوش سرمایه گذاری خواهد کرد. وی ادامه داد: طرف ترکیه‌ای باندهای جدید، پایانه‌های هوایی جدید و ترمینال برای بار خواهد ساخت و قرار است ظرف دو هفته آینده اسناد آن امضا شود. ما پیشنهاد دادیم فرودگاه‌ها را به صورت 50 درصدی مدیریت کنیم و سود به همین صورت تقسیم شود.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 1
      الان چیکار کنیم از هزاران پروژه فرودگاهی آریایی ها بگیم؟ یا اختراع هواپیما توسط آریایی ها؟ از اروپای آریایی بگیم یا امریکای کشالی آریایی؟ از‌هالیوود آریایی بگیم یا بالیوود؟ از لیگ لالیگای آریایی یا از قاره استرالیای آریایی
  • محمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    13 11
    تا آخرین تروریست هندوتبار تمبانگشاد رو به سرزمین مادریشون یعنی هندوستان و پیش فامیلاس مرتاضشون نفرستیم آروم نمینشینیم. راستی لباس و فرهنگ و قیافه و تیپ کردهارو تو نت جستجو کنید ببینید کپیه هندوها هستند یا نه. مخصوصا لباسهای صد سال پیششون سرتاپاشون هندیه که 250 سال پیش نادر این کولیهارو از هند آورد ریخت تو خاورمیانه
    • مهدی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      10 8
      زیادی واق واق نکن، عمله عثمانی تو در حدی نیستی که درباره ایرانی ها نظر بدی
    • آنتی پانترک IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      4 7
      مواظب باش اناتولی را ازت پس نگیریم
  • مهدی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    6 13
    اونجا که برا ما بود و در جنگ جهانی از میهن مادری جدا شده و داریم به بام میهن برمیکردوندیم صاحب کل خاورمیانه شمال آفریقا قفقاز ایران تا هندوستان آریایی ما تورکها بودیم و امروزم باید باشه و چاره و جز قبول این سرنوشت ندارید
    • ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      3 8
      توغلط کردی اختلاف بین کرد وترک ننداز
    • ساسان IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      9 6
      شما فقط صاحب همان دشت قبچاق و صحرای گوپی هستید نه منطقه ،الانم همان جزایر بقل شما در تمام یونانه
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    7 0
    ما آدما وقتی از یک پدر بنام آدم و از یک مادر به نام حوا هستیم،هیچ برتری به هم نداریم الی همان تقوا و خدا ترسی بنابراین کسی که دم از نژاد میزند تقوایی ندارد و او از همه پست تر و فرومایه هست.
  • تورک آلتای IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    زنده باد برادرن و هم نژادهای ژاپنی ،کره ای ، فنلاندی و مجاریمان زنده باد نژاد برتر التای
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 1
    به کوری چشم پانفارس افغانی
    • US ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 0
      مذهب مردم ترکیه همان مذهب طالبان است. پامترک میخواد وای طالبان رو به ایران باز کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس