کد خبر 1394405
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
فیصل مقداد: حملات اسرائیل بدون پاسخ نمی‌ماند

وزیر امور خارجه سوریه با تأکید بر پاسخ حتمی به تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت که روابط تهران و دمشق به سود منطقه و جهان است.

به گزارش مشرق، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه شامگاه امروز شنبه در نشست خبری با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که چنین دیدارهایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

شبکه خبری الاخباریه به نقل از مقداد گزارش داد، اهمیت چنین دیدارهایی به خاطر این است که در بالاترین سطوح برگزار می‌شود، از سیاست جمهوری اسلامی که در راستای دعوت برای بهبود روابط با کشورهای همسایه است، قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه روابط ایران و سوریه به سود منطقه و جهان است، تصریح کرد: «به اسرائیل می‌گوییم که قدرتِ تحت حمایت آمریکا، حد و مرزی دارد و اسرائیل باید بداند که حملاتش بدون پاسخ نخواهد ماند».

این وزیر سوری با بیان اینکه روابط دوجانبه تهران و دمشق، به صورت عمیق بررسی شد، تأکید کرد: روندهای آستانه و ژنو را بررسی کردیم. ما با ایران اتفاق نظر داریم که در این دو مسیر حرکت کنیم.

مقداد ضمن محکومیت تلاشهای غرب برای گسترش دایره تروریسم و جنگ در برخی از مناطق، به رژیم صهیونیستی هشدار داد که سوریه قادر است به حملات صهیونیستها پاسخ دهد.

امیرعبداللهیان بعد از ظهر امروز با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد. وی ضمن ابلاغ سلام‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان، سفر اخیر رئیس جمهور سوریه به تهران را نقطه عطفی در مناسبات جمهوری اسلامی ایران و سوریه خواند و آن را در پیشبرد روابط دو کشور موثر و پر ثمر ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه ایرانبا تقدیر از تلاش‌های دولت و رئیس جمهور سوریه در تحکیم وحدت ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت این کشور اظهار داشت: مخالفان مشخص تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه تلاش دارند وضعیت این کشور را به هم بریزند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس