کد خبر 1394336
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
قدیروف از محاصره کامل شهر لیسیچانسک در لوهانسک خبر داد

رمضان قدیروف، رییس جمهوری خودمختار چچن با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی تلگرام از محاصره کامل شهر لیسیچانسک واقع در جمهوری لوهانسک خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، رمضان قدیروف، رهبر چچن روز شنبه گفت که نیروهای متحد شهر لیسیچانسک را به طور کامل محاصره کرده اند.

وی در پیامی تلگرامی نوشت: محاصره کامل شده است و باید گفت که حمله‌ای تمام عیار به شهر به زودی آغاز خواهد شد. دشمن جایی برای رفتن ندارد زیرا تمام مسیرهای داخل و خارج شهر مسدود شده است.

بر اساس گزارش‌های قبلی، بیش از ۲ هزار عضو یگان های دفاع ارضی اوکراین در لیسیچانسک باقی مانده و از مزدوران خارجی محافظت می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرده بود نیروهای جمهوری خلق لوهانسک و نظامیان روسی کنترل پالایشگاه نفت لیسیچانسک، معدن ماتروسکایا و کارخانه ژلاتین لیسیچانسک را در اختیار گرفتند.

مقامات اوکراینی با وجود اعلام کمک یک میلیاردلاری از سوی دولت بایدن، این اقدام را برای عقب راندن قوای روسیه از خاک اوکراین کافی نمی‌دانند.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    چیزی تا فتح کامل شرق اوکراین نمانده آنها که میگفتند دنیای امروز دنیای مذاکره است دنیای کشورگشایی جنگ موشک نیست کجا هستند ببند حرفشان غلط درآمده
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 1
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو دفاع جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      1 0
      آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 2
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 1
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 2
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 1
    این مزدوران خارجی اوکراین هم شده،دردسر براشون! ظاهر وظیفه اوکراین این شده،که از اون محافظت کنه فقط،که یا لو نرن یا به هر حال ارباب در غرب ناراحت نشه . این فیلم ها مسخره بود که در رابطه با کره شمالی و روسیه یا حتا در برخی موارد کشور خودمان می ساختن! که یک سری مثلا سراز کره شمالی ، یا هر کشور دیگر زیر دست روس ها هستن یا ما یا .. که هیچ اراده از خودشون ندارن! یادتون! الان در دنیایی واقعیت به نظر میرسه،وضعیت خودشون در غرب! که الان یک سری سرباز بیچاره اوکراینی! که زیر دست غربی قرار گرفتن! و بلا اجبار دفاع میکن و ..! (البته کسی که برای دین و خدا و . نمی جنگن،قاعدتا اکثراشون همینطوری هستن! به زور و اجبار و اتو گرفتن ازشون و .. می جنگن!)
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس