یکی از باورهای غلطی که بین همه‌ی ما وجود دارد این است که زمانی که ما مهاجرت می‌کنیم در محیط قرار می‌گیریم و خود به خود زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری ر ا یاد میگیریم و خیلی نمیخواد قبل از رفتن روی بحث زبان وقت بزاری یه مدرک آیلتس یا تافل بگیریم اونجا که رفتیم خود به خود زبانمون تقویت میشود!

یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت – آیا بعد از مهاجرت یادگیری زبان راحت‌تر است؟

شما زمانی که مهاجرت می‌کنید چه تحصیلی و چه کاری خیلی نباید انتظار رشد عجیب غریبی برای یادگیری داشته باشیم. اینکه در محیط زبان را یاد میگیریم تا حدی درست است ولی تا حد زیادی در اون اغراق شده و ممکن است شما را گمراه کند.

زمانی که شما برای ادامه تحصیل به یک کشور مهاجرت می‌کنید یکی از اولین و مهم‌ترین  و بزرگ‌ترین چالش‌هایی که دارید این است که باید به سیستم آموزشی آن کشور عادت کنید یعنی راه و چاه آن را یاد بگیرید.

از محتوای درسی، روش تدریس و نوع ارزشیابی و سنجش گرفته تا نحوه برخورد استادها و حتی نحوه‌ی برخورد دانشجوها باهم دیگه همه این موارد دست به دست هم میده و باعث میشود که شما شک بشید از این حجم از اتفاقاتی که تا به حال تجربه نکردید.

البته که این شکه شدن، بعد از مدتی به آن عادت می‌کنید. اما موضوع اینجاست که شما سریع باید خود را با این شرایط وفق دهید و فرصتی برای اینکه بخواید زبان خود را تقویت کنید ندارید. حتی برای بیرون رفتن با دوستان یا هر جمع دوستانه‌ی دیگری خیلی برای این‌ها فرصت نخواهید داشت. حداقل در یک سال اول یه این شکل است. تا شما خود را سازگار کنید با این شرایط زمان زیادی از شما خواهد برد.

سیستم آموزشی هر کشور متفاوت است !

اساتید دانشگاه‌ها در کشورهای اروپایی یا آمریکا مانند ایران نستند که مدام در دسترس باشند! شاید شما بتوانید اساتید خود را ماهی یک بار ملاقات کنیدکه آن هم باید از قبل وقت بگیرید. پس شما باید مستقل عمل کنید! و روی پای خود بااستید!

اگر آدم اجتماعی هستید کار شما خیلی راحت‌تر است!

اگر شما انسان اجتماعی هستید و بتوانید دوستانی پیدا کنید و در مدت کم دوستان زیادی پیداکنید تا خود را در معرض زبان قرار دهید خیلی سریع‌تر با این شرایط و حتی زبان وفق پیدا خواهید کرد اما گاهی انقدر تفاوت‌های لهجه، واژگان ساختارهایی که استفاده می‌کنند وجود دارد که باز آن شک همراه شما خواهد بود! چون خیلی سخت است تا با لهجه‌های مختلف یک زبان را یاد بگیرید.

نقطه شروع برای مهارجت کجاست؟

اگر قصد ادامه تحصیل در خارج یا مهاجرت تحصیلی یا کاری دارید نقطه شروع شما باید بحث زبان باشد. چون هرچه زبان شما قوی‌تر باشد و مسلط‌تر به زبان کشور مقصد باشید فرصت‌های پیشرفت بیشتری را برای خودتان زمانی که مهاجرت می‌کنید بوجود می‌آورید.

اما اگر شما در کار خود آدم خیلی حرفه‌ای باشید و یا مدرک‌های زیاد و معتبری داشته باشید اما در بحث زبان بخصوص یادگیری زبان انگلیسی ضعف داشته باشید، نمی‌توانید مهارت‌های خود را نشان بدهید از خیلی فرصت‌ها باز خواهید ماند. حتی اگر بخواهید به کلاس هم بروید برای یادگیری زبان هزینه‌های کلاس‌ها در خارج از کشور مانند ایران نیست و خیلی هزینه‌ها بالاست.

یک سال قبل مهاجرت 100 درصد تمرکز را روی زبان بگذارید

آیا کسی که آیلتس 6 یا 7 هم دارد نیاز دارد که زبان خود را تقویت کند؟ اصلا به اینکه مدرک شما چیست توجه نکنید!‌ شما باید دائما در حال تقویت زبان خود باشید.  به حجم مکالماتی که در سیستم آموزشی کشور مقصد خود توجه کنید ! قرار است در معرض یک عالمه اطلاعات جدید باشید پس شدیدا یک سال قبل از مهاجرت خود روی زبان خود کار کنید.

آیلتس و تافل فقط تست هستند و الزاما نشان دهنده‌ی دانش زبانی شما و توانایی واقعی زبانی شما نیست. شما باید خود را قاضی کنید که آیا سطح من به حدی رسیده است که بتوانم از پس مکالمه‌ای بر بیایم؟ یا وقتی فیلمی را تماشا می‌کنید چند درصد از این فیلم را متوجه می‌شوید؟ اگر بالای 80 درصد فیلم را بدون زیرنویس متوجه می‌شوید پس شما قطعا از سطح زبانی خوبی برخوردار هستید

می‌توانید در ماشین یا با استفاده از تلفن همراه، رادیو و پادکست انگلیسی گوش دهید.

آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت به کشوری مانند استرالیا و نیوزیلند که لهجه متفاوتی دارند باعث می‌شود که شما تا حد امکان، ضمن کسب آموزش‌های مدنظر، به برنامه‌های رادیو و پادکست‌های محلی نیز گوش فرادهید تا به نوع لهجه آنان نیز عادت کنید. این روش یکی از بهترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت به حساب می‌آید. 

مطلب مرتبط: آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 

تا حد امکان سریال‌های جذاب و ساده ببینید.

یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت – آیا بعد از مهاجرت یادگیری زبان راحت‌تر است؟

 آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت را باید با دیدن فیلم و سریال‌های ساده‌ای که برای درک موضوع دنبال نمایید تا ضمن مرور تمرین‌های کلاسی از نحوه گفتمان زبان نیز بهره‌مند شوید. برای این روش سریال‌های ساده و کوتاه مثل Friends و یا مشابه آن توصیه می‌شود. دلیل مفید بودن این‌کار این است که در سریال‌ها شما با موضوعات ساده و روزمره سر و کار دارید و به گونه‌ای نیز نحوه‌ی بیان آدم‌ها رو فرا می‌گیرید و همچنین فرهنگ رایج آنان را یاد می‌گیرید و این موضوع بی‌اندازه برای یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت مفید خواهد بود. 

مطالعه کنید: آموزش لغات انگلیسی

 راه‌های زیادی برای تقویت زبان از طریق سریال وجود دارد که به نظر یکی از بهترین روش‌ها، تهیه یک دفترچه کوچک است تا در هر سریال، جملاتی که معنی آن‌را فهمیدید ولی هیچ‌وقت بدین طریق از آن‌ها استفاده نکرده‌اید را یادداشت نمایید. نیازی نیست که حتماً سراغ کلمه‌های جدید بروید و دچار سردرگمی شوید. درحالی‌که سعی کنید بیان قشنگ‌تر آن چیزی را که بلدید را یاد بگیرید و سپس سعی کنید در مکالمه‌های بعدی از آن جمله‌ها استفاده کنید. این تکنیک یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌های ارتقاء زبان از حد متوسط به پیشرفته است. 


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس