کد خبر 1394078
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
ناتو

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، درباره تلاش برای تشکیل ناتوی خاورمیانه‌ای به سرکردگی رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش مشرق، زیاد النَخّاله در سخنرانی اش در مراسم گرامیداشت شهید جمال ابو سمهدانه هشدار داد عده‌ای می‌خواهند آینده منطقه عبارت از ناتویی باشد که از شمال آفریقا تا خلیج (فارس) گسترده است. کسانی که سلاح در دست دارند، توانایی متوقف کردن سقوط و بازگرداندن توازن به امت را دارند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین،  وی خاطر نشان کرد: آیا آنچه در منطقه از توسعه نفوذ صهیونیست‌ها رخ می‌دهد، همان چیزی است که خواسته کسانی بود که ملت فلسطین را به سوی تسلیم شدن، سوق می‌دادند و هنوز هم در این باره تلاش می‌کنند؟ آیا این اقدام، خواسته کسانی بود که امت را به کنفرانس‌های علنی و محرمانه با دشمن کشاندند؟ کنفرانس‌هایی که در آن‌ها هیچ نشانه‌ای از هویت عربی و اسلامی وجود نداشت، بلکه ائتلافی برای خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی بود. می‌خواهند آینده منطقه ما، مبتنی بر ناتو با هدایت اسرائیل باشد که از شمال آفریقا تا کمپ دیوید و وادی عربه گسترده است و به کشورهای خلیج (فارس) می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

حمایت پادشاه اردن از تشکیل ناتوی خاورمیانه

در حالی که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با دستاویز قرار دادن آنچه تهدیدات ایران ادعا می‌شود، دامنه ائتلاف‌های خود را با کشورهای عربی گسترش دهد، دولت آمریکا نیز در تلاش است از جناح بندی‌های جدید در منطقه برای پیدا کردن راهی جهت نجات خود از بحران تورم و افزایش قیمت انرژی نجات دهد.

اسرائیل خود را برای اولین سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از به قدرت رسیدن در آمریکا، آماده می‌کند. محافل اسرائیلی این سفر را زمینه ساز مرحله تازه‌ای از روابط با کشورهای عربی و تشکیل ائتلاف نظامی عربی - اسرائیلی دانستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس