قلعه نویی

تیم فوتبال گل‌گهرسیرجان در فصل گذشته به دلیل جذب یک بازیکن گابنی و استعلام‌های جعلی هزینه‌های زیادی متحمل شد و در نهایت به مقامی بهتر از چهارمی در لیگ برتر نرسید.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال گل‌گهرسیرجان سیاه‌بخت‌ترین تیم لیگ برتر فصل گذشته بود تیمی که خود را برای حضور در کورس قهرمانی آماده کرد ولی در نهایت با ۵۱ امتیاز و ۱۳ برد ، ۱۲ تساوی و ۵ باخت در رده چهارم جدول لیگ قرار گرفت. ۵ باخت گل‌گهر حکایت‌ها دارد؛  شاگردان قلعه‌نویی فصل گذشته فقط در زمین مسابقه به فولاد خوزستان و استقلال بازی را واگذار کردند اما به دلیل جذب یک بازیکن گابنی غیرمجاز به تیره‌روزی افتادند! گل‌گهر در حالیکه سپاهان مدعی را با نتیجه ۴ بر ۲ برد به حکم کمیته انضباطی بازنده شد! همانطور که مقابل استقلال در بازی رفت به تساوی رسید با رای انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل استفاده از همان بازیکن غیرمجاز گابنی ۳ بر صفر بازنده اعلام شد.گل گهر  از تیم های هجومی  لیگ با ۳۷ گل زده   است که در واقع دو گل کمتر از استقلال قهرمان زده ( البته استقلال یک بازی را با رای کمیته انضباطی ۳ بر صفر برنده شد.) 

اریک باینما بازیکن گابنی گل گهر به دلیل اینکه تعداد بازی های ملی اش به ۴ نرسید  بازیکن غیرمجاز شناخته شد و به همین دلیل ۷ امتیاز با رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و با شکایت سه باشگاه پیکان، استقلال و سپاهان از این تیم کسر شد. گل گهر با احتساب آن ۷ امتیاز تیم سوم جدول فصل گذشته محسوب می شد و فقط یک پله در جدول لیگ بالاتر می ایستاد هرچند امیر قلعه نویی معتقد است که کسر امتیاز باعث افت روحیه تیم و بازیکنانش شد و این تیم نتوانست در مقعطی از فصل تمرکز لازم را داشته باشد. قلعه‌نویی در اواسط فصل گفت:« اگر هفت امتیاز را به ما برگردانند، با روند فعلی تیم می‌توانیم مدعی حضور در رده‌های بالایی جدول باشیم. شرایط گل‌گهر با این امتیازات بهتر می‌شود. فعلاً که در عالم برزخ هستیم!»

در پایان فصل سه بازیکن تاثیرگذار تیم یعنی سعید صادقی، میلاد زکی‌پور و آرمین سهرابیان توسط باشگاه های دیگر جذب شدند، صادقی پرسروصداترین مهره نقل و انتقالات این فصل بود که پرسپولیس و استقلال هر دو خواهانش بودند اما در نهایت این بازیکن پرسپولیسی شد. بعد از آن گل گهر تمام تمرکزش را بر حفظ دیگر بازیکنانش نظیر کی روش استنلی، محسن فروزان و مرتضی تبریزی گذاشت. البته مدیرعامل باشگاه گل گهر ضمن گلایه از دستمزدهای پیشنهادی سایر باشگاه ها به بازیکنانش، می‌گوید  ۷۰ تا ۸۰ درصد تیم شان تکمیل است!

مجتبی سرآسایی از جمله شگفتی‌های دیگر گل گهر محسوب می‌شود،  مربی که  در اواخر فصل گذشته سرمربی تیم فجرشهیدسپاسی شد و بعد از اینکه نتوانست مانع سقوط این تیم به لیگ یک شود دوباره به کادرفنی گل گهربرگشت! البته قلعه نویی فصل آینده هم دوباره در گل گهرسیرجان حضور خواهد داشت آن هم در شرایطی که در فصل گذشته محرومیتی طولانی مدت را طی کرد و  با حکم کمیته انضباطی به سه ماه محرومیت از همراهی تیم خود در تمامی مسابقات رسمی فوتبال فصل و پرداخت سه میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده بود.

تقابل گل‌گهر و استقلال در این فصل فقط مربوط به بازیکن گابنی و رای کمیته انضباطی نشد بلکه قلعه‌نویی سرمربی اسبق استقلال در مقطعی با کنایه از موفقیت استقلال در لیگ سخن گفت و اظهار داشت:« خیلی‌ها می‌آیند از قهرمانی حرف می‌زنند و هیچ‌وقت هیچ کسی نمی‌گوید امیر قلعه نویی تیم‌هایی گرفته که ورشکسته بوده‌اند، یا جدولی یا مالی. شما ببینید استقلال که اظهر من الشمس بود. حالا نگاه نکنید ۲۰۰ میلیارد بودجه دارد. این چیزی است که خودشان برای ورود به بورس اعلام کرده‌اند و من که خبری ندارم.»

بعد از این صحبت ها باشگاه استقلال علیه امیر قلعه نویی بیانیه تندی منتشر و اعلام کرد: باشگاه استقلال می‌تواند در نقطه مقابل اطلاعات فراوانی را درباره برخی هزینه‌های انجام شده در لیگ برتر منتشر کند اما انتشار این مسائل را رسم اخلاق نمی‌داند. بنابراین انتظار می‌رود که سایر تیم‌ها نیز به اصول حرفه‌ای پایبند باشند و فقط درباره مسائل تیم خود اظهار نظر کنند.»

گذشته از تمام حواشی رخ داده گل‌گهر به خاطر جذب یک بازیکن گابنی هنوز راز به سربه مهر فصل گذشته بازیکن گابنی برملا نشده، استعلام های جعلی که در مورد بازیکن گابنی گرفته شد و این موضوع در فوتبال روشن ومشخص نشد! که این استعلام‌ها از سوی چه کسی گرفته شده و چه کسی ایمیل‌های جعلی را ارسال کرده است. 

گل گهر  از جمله باشگاه‌های صنعتی و پرامکانات فوتبال کشورمان است که در کمال ناباوری به دلیل بدهی به یک مربی خارجی از آسیا  حذف شد. در حالیکه همه تصور می کردند گل گهر مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشد و حتی برخی ادعا می‌کردند قرار است این تیم جایگزین پرسپولیس یا استقلال بدهکار در آسیا شود اما این باشگاه به دلیل تاخیر در پرداخت طلب یکی از مربیان خارجی اینگونه نقره داغ شد.

حالا باید دید گل گهر فصل آینده با توجه به ثباتی که داشته چگونه خواهد شد ؟ البته قلعه نویی مدعی بود که تیمش در نقل و انتقالات ترقه هم منفجر نکرده چه برسد به بمب! قلعه‌نویی با کنایه از برخی باشگاه‌های صنعتی و بزرگ صحبت کرد و گفت فصل گذشته بیشترین دستمزد بازیکنان گل‌گهر ۶ میلیارد تومان بود اما در نقل و انتقالات این فصل پیشنهادهای ۱۸ میلیارد تومانی به بازیکنان داده می‌شود، در حال حاضر سه بازیکن جناح چپ ما یعنی صادقی، سهرابیان و زکی‌پور را باشگاه‌های دیگر به خدمت گرفتند اما ما بازهم به فصل آینده امیدواریم. ضمن اینکه از انتشار قرارداد بازیکنان تیم‌ها به شدت استقبال می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • گل گهر IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    8 18
    جام اهدایی رو بعد از ده سال به کیسه دادن. اینم از برزگ خودتون که دلش‌ ازتون خونه.
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      24 7
      تیمی که بعداز بابا مسعود، نه جامی آورد و نه حتی یک هفته صدرنشین بود، فقط باید سکوت کنه!!!! تیمی که هرجا می‌ره کتک و فحش میخوره بهتره توی خفی به فسادش ادامه بده!!!! ۱۰ میلیارد فدراسیون فراموش نشه!!!!
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      8 3
      عجب رویی شماها دارین بخدا.
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      13 5
      تویی که فرق جام اهدایی اسنپی با جام طلایی بدون شکست رو نمیدونی پس لطفا س...
    • فس فس دسته سومی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      4 8
      به فس فس دسته سومی یه پستونک اهدایی دادند تا اینقدر نق نزنه. رفت تا ده سال دیگه..خخخ
  • علی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    9 6
    قلعه مرغی که شاهینی ولنگیه وداره مثل لنگیا جلز وولزمیکنه، بسوزیدددد. خخخخ
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    9 8
    وقتی در میدان و در مقابله با استقلال کم میارین به جنجال سازی می افتین. کل یایا و لنگی ها نتونستن بازیکن های مدنظرشونو جذب کنن، منشا پرید بازیکن مسن برزیلی دور شده، شهباززاده پرید، و... حالا شما پادوهای لنگیلیس به تکاپو افتادین تا جنجال درست کنین سالها این رویه کثیف شماهاست. تیم گل گهر و قلعه نوعی جرم مرتکب شدن و قانون علیه شان اقدام کرده ربطش به استقلال چیه؟ کجا درگیری آقای قلعه نوعی با استقلال داشته؟
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 9
    حاج امیر قلعه نویی رو خیلی دوست داریم چونکه ادم رک و رو راست هست همه دوسش دارند قرمز و ابی نداره .....با همه این حرفها چرا فقط پرسپولیس سرور استقلاله ...چرا !!!
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      7 1
      خدا شفات بده
  • رضا IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    امیر عشق است شک نکنید امسال گل گهر صددرصد اسیایی و ۸۰ درصد شانس قهرمانی دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس