زلنسکی: به موشک‌های مدرن و ماهانه پنج میلیارد دلار پول نیاز داریم

رئیس جمهور اوکراین ضمن سخنرانی در نشست ناتو خواستار دریافت موشک‌های مدرن و ماهانه ۵ میلیارد دلار برای مقابله با روسیه شد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه در نشست سران ناتو در شهر مادرید بر لزوم حمایت مالی و تسلیحاتی از کی‌یف و تحریم مسکو تأکید کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، زلنسکی ضمن سخنرانی مجازی در نشست ناتو گفت، اوکراین حمایت مالی و تسلیحاتی بیشتری برای رویارویی با روسیه نیاز دارد.

رئیس جمهور اوکراین گفت: «این جنگ فقط حمله روسیه به اوکراین نیست بلکه جنگ برای به دست آوردن حق دیکته کردن شرایط به اروپا است و اینکه نظم آینده جهانی به چه شکل باشد».

زلنسکی افزود، حمایت کشورهای عضو ناتو از اوکراین «از طریق تحریم تسلیحاتی، مالی و سیاسی علیه روسیه، یک نیاز قطعی است».

او با اشاره به اینکه کشورش برای رویارویی با روسیه به «موشک‌های مدرن و سامانه‌های پدافند هوایی» نیاز دارد گفت: «شما با فراهم کردن این‌ها می‌توانید تاکتیک‌های روسیه برای تخریب شهرها و ترساندن شهروندان را بشکنید».

رئیس جمهور اوکراین افزود:‌ «ما به ضمانت امنیتی احتیاج داریم و شما باید در فضای امنیتی مشترک خود جایگاهی برای اوکراین پیدا کنید. آیا مشارکت شما از امنیت اروپا کافی بوده است؟»

زلنسکی گفت: «برای رسیدن به صلح باید در درک جناح شرقی ناتو تجدید نظر شود. ما به تسلیحات بیشتر و دریافت ماهانه ۵ میلیارد دلار نیاز داریم».

وی مدعی شد:‌ «ممکن است سال آینده اوضاع بدتر شود و روسیه نه فقط اوکراین بلکه کشورهای همسایه را نیز هدف حملات توپخانه‌ای قرار دهد. هدف روسیه برای ما روشن است. آن‌ها ما را یکی از جمهوری‌های شوروی می‌بینند که باید برگردانده شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    12 6
    این دلقک فاسد چقدر روداره؟؟ احمق خودشو چی فرض کرده؟؟ بدبخت اون مردمی که این حرام زاده رئیس جمهورشون شده.
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      1 2
      آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • حسین IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    6 5
    تا چند وقت دیگه اوکراین کاملا از نقشه جهانی حذف میشود.
  • سید IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    12 4
    با سیاست فرسایشی کردن جنگ از سوی روسیه و به گردن آمریکا و ناتو افتادن کمک به اوکراین، ظاهراً نقشه یانکی ها برای ورشکست کردن اقتصاد روسیه، بومرنگ شده و اکنون به جان اقتصاد یانکی ها و متحدانش افتاده است! علی برکت اللّه !!!
  • DE ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    2 10
    پوتین یک متجاوز بدنام است اما این بابا هم مدام از اروپا پول میخواهد . معلوم نیست این پولها کجا میرود !
  • عطار IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    7 3
    دلقک که میگن یعنی این مردک
    • TR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      5 6
      همین دلقک جلوی یه ابر قدرت ایستاده شما رسما شدید نوکر روسیه
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    2 3
    بیچاره زلنسکی چرا جواب نامه محمود را ندادی؟اگه جواب میدادی ماهان ۱۰ میلیارد برات حواله میکرد!ضرر کردی ،حقته.
  • ایرانی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    6 3
    اینم کاسه گدایی گرفته دستش مسخره... این مدلیش رو دیگه ندیده بودیم🙄🙄🙄🙄
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    7 10
    مرگ بر پوتین و روسیه که هیچ خیری به هیچ کس نداشته
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      3 3
      ! دوکلمه هم از مادرعروس!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • مقدس IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    6 3
    خخخخخ مرتيكه دلقك شارلاتان برو بمير تو آمدى از يك مشت دزد تبهكار تيغ زنى كنى ؟؟!! زياد كوكائين زدى ابله خرفت .
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 3
    این یک نفوذی صهیونه که مردم کشورشو برا هیچ میفرسته دم تیغ بیچاره اونایی که فکر میکنن قهرمان آیند ملتشونن
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 2
    دستمزدنگه داشتن اوکراین به عنوان سنگرکاخ سفیدوتوپخانه ای برای کوبیدن روسیه باهمان فرهنگ منحط لیبرال سرمایه داری حتی به قیمت نابودشدن مزارع وزیرساختها وتاسیسات وخانه واقتصاد ومراکزاوکراین
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 0
    نگاه روسیه به کشورهای شوروی سابق همان نگاه قبلی هست انها استقلال این کشورها را باخت میدانند
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 2
    زلنسکی مرد سیاست نبود کشور آباد و قشنگی مثل اوکراین رو به باد فنا داد.الان کاسه گدایی دست گرفته در اتحادیه اروپا میگه به من عاجز کمک کنید.
  • فرهاد IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 3
    دمشون گرم با همین وضعیتشون تا همینجا خوب پوز روسهارو زدن پوتین تبدیل به دمپایی شده
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      3 2
      اره کاملا مشخصه شرق اوکراین داره از دست میده شما به همین مزخرفات دل خوش باشید
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      3 0
      اوکراین نابود شده شرق اکراین دیگه از دستش در اومده روسیه داره با آمریکا و ناتو میجنگه نه اکراین
  • امید IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 3
    انتخاب. شوخی شوخی یک کمدین توسط قدرت رسانه در راس ملت نتیجه اش نابودی آن شد آمریکا با خرج شدن تسلیحات شرقی در کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر صنعت اسلحه سازی خود را رونق بخشید انگلیس و فرانسه و آلمان اروپای شرقی را از روسیه ترسانده و تبدیل به خط مقدم نانو و حفاظت از آنان کرده انگلیس آ رزو های آنگلوساکسونی خود را در قدرت آمریکا جستجو میکند اما جهان به چند قطبی شدن تمایل دارد مثلث قدرت و ژیوپولتیک و اقتصاد و انرژی شرق شکل گرفته چین روسیه ایران
  • معرفت US ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 2
    زلنسکی هنوز نفهمیده اتحادیه اروپا آفتابه دار مسجد شاهه
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 1
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 0
    زلنسکی هم به دنبال باجگیری ازغربیهاست
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 1
    ضرب المثل قدیمهاست مهمونی یک روز دو روز نه چندروز متوجه شدید چه مبلغ کلان درخواست میکنی انهم اروپایای که به خاطر دوهزار ی چه دریوزگی که نمکند مرد حسابی تو الان جنگ را به این شطرنجباز کا گ ب باختی متوجه هستی ایشان داری همز مان سیاست گسیل مهاجرت اجباری مردم اکران به سمت تحریک کنندگان جنگ مثل لهستان انگلیس المان امریکا واروپا جهت فشاراقتصادی غذایی وشوراندن مردم این کشورها برعلیه سیاستمدران جنگ طلب خود تشدید میکند شما درانتخابات بعدی این کشور رهبران چپگرا وضد مهاجر ومخالف کشور اکراین خواهی دید وکشور اکراین واقعا داری درنقشه سیاسی جهان حذف می شود تو مردک هنوز چشمت به این کشورهای خاین است نه به توانمندی مردم کشورت اگر ادم بودی براساس ان معاهده حق وحقوق یگروهی جز مردم کشورت بود عمل می کردی نه ترژادی نژادپرستی واواره کردن یک سری مردم بدبخت
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    چه خوش اشتهاء... همش ۵میلیارد ماهانه..خخخخ
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    مردم اوکراین تمایلی به جنگ ندارند فقط مزدوران امریکایی انگلیسی دارن میجنگند واین دلقک یهودی هم داره سو استفاده میکنه
    • TR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      عوض مردم اوکراین نظر نده فیلم هاشت هست مردم اوکراین هم از ارتش حمایت می کنند همین دلقک جلوی یه ابر قدرت ایستاده اما شما شدید نوکر روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس