کد خبر 1393156
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در خصوص استیضاح وزیر صمت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: درخصوص روند پیگیری استیضاح وزیر صمت صراحتاً می گویم که ما حتما وظیفه خود می دانیم که هر سه قوه از جمله مجلس و دولت مخصوصاً در حوزه مسائل مدیریتی و اجرایی کشور، در خدمت به مردم و در مسیر حل مشکلات، هماهنگ و همدل بوده و هم افزایی داشته باشیم.

اگر روزی مجلس شورای اسلامی به این نتیجه می رسد که وزیر عزیزی را استیضاح کند، جز اینکه به این نتیجه رسیده که راه حل این مشکل از این طریق است، هیچ نیتی ندارد، به عنوان مثال امروزه مسئله گرانی و معیشت مردم و مباحث مربوط به خودرو که درخصوص وزیر صمت بوده یا مسائل مرتبط با برخی وزرای دیگر، در این رابطه هیچ نیتی در مجلس جز اصلاح امور و پیشرفت کار و کمک به دولت وجود ندارد؛ در واقع این مهم به معنای اختلاف نیست، بلکه مرتبط با وظیفه ذاتی مجلس است که در راستای آن اقدام و عمل می کند و حتما دولت نیز وظایفی دارد که باید هر کدام به جای خود به آن عمل کرده و مسئولیت پذیر باشد تا مسئولیت ها لوث نشود.

همچنین باید اذعان کرد وزارت صمت جزو سنگین ترین مجموعه ها و وزارتخانه های دولت است؛ روزی وزارت صنایع سبک و بازرگانی و معادن داشتیم، اما امروز بازرگانی و صنعت سنگین و سبک و تجارت همه در یک مجموعه متمرکز شده است.

این وزارتخانه مشکلات ساختاری و مدیریتی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ مجلس تشخیص داد به نقطه ای رسیدیم که باید استیضاح انجام شود و همچنان ۱۷ نفر از نمایندگان در لیست استیضاح قرار دارند؛ وقتی ۱۰ نفر درخواست استیضاح داشته باشند، استیضاح قابل وصول در صحن است.

چون مجلس قصد اصلاح امور دارد، در این زمینه با رئیس جمهور، معاون اول و وزیر صمت طی ۳ روز گذشته صحبت شد و بحث ساختاری مورد بحث قرار گرفت. موضوعی که پیش از عید نیز با رئیس جمهور مطرح شد و دولت نیز خودش در این راستا دغدغه دارد. رئیس جمهور در آخرین صحبت با یکدیگر عنوان کرد که به این نتیجه رسیده اند که در خصوص این وزارتخانه باید حتما تجدیدنظر شده و به دو وزارتخانه تبدیل شود و نهایتاً دو وزیر به مجلس معرفی شود تا اصلاح ساختاری به صورت اصولی صورت گیرد. بنابراین این موضوع از طریق لایحه به سرعت به مجلس داده خواهد شد.

لذا چون خود دولت به این نتیجه رسیده و قصد مجلس نیز اصلاح امور است و نمایندگان نیز انصافا هم در این مدت جز کار و اصلاح امور هدفی نداشتند، بنابراین از نمایندگان درخواست کردم چون دولت تصمیم به اقدام دارد و با لایحه به دنبال اصلاح هستند، فرصت دو ماهه برای تفکیک وزارتخانه و معرفی دو وزیر به دولت بدهیم و مطمئنیم که این کار انجام می‌شود.

توضیح قالیباف در باره استیضاح وزیر صمت

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    1 1
    لازم نکرده هرسه قوه نظارت برصمت کنن رئیس جمهوروقوه قضایی نظارت کنند کافیست شماها که شفاف نیستین
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      1 2
      زر نزن مفسد
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    2 3
    این استيضاح کنندگان قصد چیز دیگری دارند
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 0
    بله بعد از این که ده سال
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    3 0
    يك ژن خوب ديگه بايد به مجموعه اضافه بشه از يك ميليون شغل كه قرار بود ايجاد بشه يكي كم كني چندتا ميمونه
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    4 0
    وزیر بهداشت و ورزش هم استیضاح کنید.
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 4
    وزیر صمت یکی از وزرای خوب دولت هستند امیدوارم به کارشون ادامه بدهند
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      1 0
      تو خود وزیری یا از خودرو سازاها؟
  • مجید IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 0
    چه میکنه این مافیای خودرو؟؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس