پاکسازی کامل مناطق غربی کشور از مین و گلوله‌های عمل‌نکرده/ فکه و طلائیه آماده انجام طرح‌های ملی هستند

امیر «ارجمندی» با اشاره به پاکسازی کامل مناطق غربی کشور از مین و گلوله‌های عمل نکرده، گفت: مناطق فکه و طلائیه آماده انجام طرح‌های ملی هستند.

به گزارش مشرق، امیر «میسر ارجمندی» معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای پاکسازی مناطق آلوده به مین اظهار داشت: چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مناطق غربی کشور آلوده به مین بود که بخشی وسیعی از آن طی سال‌های گذشته پاکسازی شده و مناطق صعب‌العبور و تالاب‌هایی در این مناطق باقی مانده بودند که بحمدالله با حضور قرارگاه مین‌زدایی نیروی زمینی، این مناطق نیز با موفقیت پاکسازی شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون مناطق فکه و طلائیه آماده اجرای طرح‌های ملی و عمرانی هستند، افزود: آخرین مأموریت ما در فکه بود که با همت فرزندان این مرز و بوم، کار پاکسازی این منطقه نیز هفته گذشته به اتمام رسید و فضای منطقه آماده بهره‌برداری در عرصه اقتصادی شده است.

معاون مهندسی نزاجا با بیان اینکه نیروهای ما همچنان در منطقه مستقر هستند، گفت: تاکنون هزاران گلوله و مین در این مناطق کشف و خنثی شده‌اند، اما به جهت اینکه نقشه مین‌گذاری این مناطق در دسترس ما نیست به هر حال ۲ درصد امکان وجود مین در برخی از این مناطق وجود دارد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    در سال 1383 در مرز باشماق مریوان یک مین ضد تانک بخاطر حرکت کامیون ترکید انفجار بسیار مهیبی بود دو نفر فوت کردند ابری قارچی از گرد و غبار به اسمان رفت صدای انفجار کوه رو به لرزه دراورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس