کد خبر 1393000
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
تگزاس

سخنگوی سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از تراژدی هولناک مرگ مهاجران در تگزاس تاکید کرد باید در آمریکا و مکزیک درباره این حادثه غم انگیز تحقیقات کامل صورت گیرد.

به گزارش مشرق، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: دبیرکل سازمان ملل از شنیدن خبر مرگ ۵۰ مهاجر در پشت یک کامیون در تگزاس شوکه و ناراحت شد.

وی تصریح کرد: برای ما اهمیت دارد که همه مقامات در آمریکا و مکزیک تحقیقات کامل در خصوص این حادثه انجام دهند تا عوامل این حادثه پاسخگو شوند.

سخنگوی سازمان ملل گفت: این حادثه غم انگیز بار دیگر شرایط تاسف باری را که مهاجران با آن مواجه هستند، نشان می دهد و همچنین بر نیاز به یک راهکار جامع برای مهاجرت قانونی و منظم تاکید می کند.

بیشتر بخوانید:

درخواست جمهوری خواهان برای جدایی تگزاس از آمریکا

، نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشت: مقامات ایالتی و محلی اعلام کردند که تاکنون  اجساد حداقل ۴۶ نفر را که گمان می رود مهاجرانی باشند که از مرز مکزیک عبور کرده و وارد خاک آمریکا شده‌اند؛ اواخر  روز دوشنبه (به وقت محلی) در یک کامیون که درحومه سن آنتونیو به حال خود رها شده بود، پیدا کرده‌اند.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: به گفته مقامات محلی حداقل  ۱۶ نفر از جمله چهار کودک در میان این اجساد، زنده پیدا شدند که دچار گرمازدگی و کم آبی شده بودند و به بیمارستان انتقال یافتند.

 سن آنتونیو که در فاصله ۲۵۰ کیلومتری از مرز مکزیک قرار دارد با حرارتی بیش از ۱۰۳درجه فارنهایت نزدیک به ۴۰ درجه سانتی گراد مواجه است .

بنابراین گزارش، رئیس اداره پلیس منطقه سن آنتونیو آن را بدترین حادثه در این شهر توصیف کرد و افزود تاکنون سه نفر درارتباط با  این قضیه بازداشت شدند.

شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد: مقامات محلی در یک تریلی ۱۸ چرخ، یکصد نفر را در منطقه ممنوعه سن آنتونیو شناسایی کردند که از این تعداد ۴۶ نفر جان باخته اند.

«گِرِگ ابوت» فرماندار ایالت تگزاس به دنبال پیدا شدن اجساد ۴۶ نفر در یک کانتینر در حوالی شهر «سن آنتونیو» مقصر  این حادثه را جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و سیاست مرزهای باز و مهاجرتی دولت وی دانست .

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 0
    صدا از غربگداها در نمیاد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس