کد خبر 1392924
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
تشکیل نیروی مشترک میان ارتش عراق و پیشمرگه

فرماندهی عملیات مشترک در عراق اعلام کرد که عملیات تشکیل نیروی نظامی مشترک میان ارتش عراق و پیشمرگه در ایستگاه پایانی خود قرار دارد.

به گزارش مشرق به نقل از البلد نت، فرماندهی عملیات مشترک در عراق اعلام کرد که عملیات تشکیل نیروی نظامی مشترک میان ارتش عراق و پیشمرگه رو به اتمام است.

منابع نظامی تاکید کردند که هدف از این اقدام پر کردن شکاف امنیتی در حد فاصل استقرار نیروهای ارتش و نیروهای پیشمرگه است.

تشکیل این گروه پس از درخواست مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان از مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق مبنی بر ایجاد نیروی نظامی مشترک برای پر کردن شکاف موجود در مناطق تحت نزاع انجام می‌گیرد.

بر همین اساس بارزانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانند سایر شهروندان در مناطق مختلف اقلیم کردستان در قبال حملات تروریستی مکرر در ماه‌های اخیر علیه ملت و زیر ساخت‌ها احساس نگرانی می‌کنم.

وی افزود: با شرکای سیاسی اصلی در اقلیم کردستان و دوستانمان در خارج، در این مورد گفتگو کردم و در جریان تماس با مصطفی کاظمی بر ضرورت تشکیل نیروی نظامی مشترک میان ارتش عراق و پیشمرگه تاکید کردم؛ چرا که گروه‌های خارج از چارچوب قانون از مناطق تحت نزاع برای ایجاد ناامنی در کل کشور سو استفاده می‌کنند.

بارزانی ادامه داد: به وزیر امور پیشمرگه و وزیر امور داخلی دستور دادم همه اقدامات لازم را برای حمایت از زیر ساخت‌ها و تأسیسات نفتی و گازی انجام دهند.

اعلام تشکیل دو تیپ مشترک میان پیشمرگه و ارتش عراق در حالی صورت می‌گیرد که اخیراً تأسیسات نفتی شرکت «دانه گاز» امارات در منطقه «طوزخورماتو» مورد حمله راکتی قرار گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • روزبه IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    3 1
    باز هم تکرار خطاهای تاریخی گذشته، تسلیم سازی موصل به عراق توسط بارزانیها در فتنه داعش و جنایت اسپایکر چه زود از یاد عراقیها رفت!
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      1 1
      تسلیم سازی موصل به داعش با فرار همین نیروهای پیشمرگه و دو گردان نیروی کرد که به فرنمان اربیل سلاحها و لباس خود را دراوردند و با سرقت اموال ارتش عراق به اربیل فرار کردند و موصل را به داعش تقدیم کردند ...
  • میلاد IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    1 0
    گیریم موصل تقصیر بارزانی ها بود دیاله الانبار شنگال نینوا سوریه کوبانی عزاز تلمر ووووو لیبی افغانستان اینجاها هم داعش ویرانه به بار اورده نه پان جون بگو لعنت به اردوغان اسرائیل وامریکاکه داعشو درست کرد انداخت جون ملت مظلوم خاورمیانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس