طرح کمیسیون قضایی برای جریمه ساخت و سازهای غیرقانونی

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: امروز در کمیسیون قضایی کلیات طرحی به تصویب رسید که در آن برای کسانی که با کوتاهی‌های خود زمینه‌ساز ساخت‌وسازهای غیرقانونی می‌شوند، جریمه در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با  اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلسآ اظهار کرد: در جلسه امروز طرح اصلاح قانون مجازات استفاده‌ غیرمجاز از انشعابات آب، برق، گاز و تلفن مورد بحث و بررسی گرفت و کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: جزئیات طرح برای بررسی بیشتر و کارشناسان طرح به کارگروه تخصصی ارجاع شد تا نتیجه بررسی‌ها برای تصمیم‌گیری به صحن کمیسیون ارجاع شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طرح اصلاح قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از انشعابات، آب، برق، گاز و تلفن برای کسانی که با کوتاهی‌ها و اهمال‌های خود زمینه‌ساز ساخت و سازهای غیرقانونی شوند، جریمه در نظر گرفته شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح آمده اگر ساختمانی بدون جواز ساخته شود به صاحب آن ساختمان انشعاب داده می‌شود و پس از اجرای تخریب انشعابات به نرخ روز از صاحب ساختمان خریداری خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این جلسه لایحه تأسیس نهاد حقوق بشر و حقوق مدنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما رأی‌گیری در مورد آن  انجام نشد و بنا شد تا این لایحه در کارگروه تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نتیجه بررسی‌ها برای تصمیم‌گیری به صحن کمیسیون ارجاع شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس