ورود ستاد اجرایی فرمان امام به باشگاه یک میلیاردی‌ها

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام از صادرات بیش از یک میلیارد دلار محصولات تولیدی زیرمجموعه‌های ستاد تا پایان سال خبر داد.

به گزارش مشرق، آئین تقدیر از شرکت‌های صادراتی برتر ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۱۴۰۰ امروز سه‌شنبه (۷ تیرماه ۱۴۰۱) در محل مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد. ‬

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با اشاره به تمرکز ستاد بر چهار اصل مهم گفت: محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و تمرکز بر فعالیت‌های دانش‌بنیان چهار محوری است که ستون‌های فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام را تشکیل می‌دهد.

سیدمصطفی سیدهاشمی افزود: عمده فعالیت‌های ما در مناطق محروم و با مشارکت خود مردم انجام می‌شود و مجموعه‌های بزرگ و استراتژیکی مانند مجتمع اتان‌گیری مهر و فولاد جهان‌آرا که بخش زیادی از صادرات امسال ما را تأمین می‌کنند، در محروم‌ترین نقاط کشور تأسیس و احداث شدند.

وی افزود: ۲۷ شرکت در ستاد اجرایی فرمان امام محصولات خود را به مرز صادرات رسانده‌اند، در سال ۹۹ توانستیم ۴۰۰ میلیون و در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم ۸۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: امسال با آغاز صادرات محصولات مجتمع اتان پارسیان سپر، فولاد خرمشهر و پالایشگاه جاسک، میزان صادرات ما به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خواهد رسید و وارد باشگاه یک میلیاردی‌ها خواهیم شد.

سیدهاشمی خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی این مجموعه‌ها، محصولات پیشرفته و دانش‌بنیان است و اصولاً در حوزه‌هایی ورود می‌کنیم که بخش خصوصی قادر به تولید آنها نیستند و هیچ‌گاه رقیب بخش خصوصی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: مثلاً در مجتمع فولاد جهان‌آرا ورق‌های ۲.۲ متری تولید می‌کنیم که در کشور توان تولید آن وجود ندارد.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری نیز در این مراسم با بیان اینکه درخت تنومند ستاد حاصل تدبیر و اندیشه امام (ره) و هدایت‌ها و کمک‌های مقام معظم رهبری بوده است، تصریح کرد: به فرموده رهبرانقلاب، ستاد اجرایی فرمان امام ثابت کرد می‌شود کار اقتصادی پاکیزه و بدون فساد کرد در حالی که خیلی‌ها فکر می‌کنند نمی‌توان کار اقتصادی را از شیوه‌های سالم و حلال انجام داد.

محمدجواد ایروانی افزود: عدالت وقتی عدالت است که نهادینه شود، عدم هم پایه بودن رشد با عدالت پاشنه آشیل و پارادایم لیبرالیسم است و لیبرالیسم کاری با عدالت ندارد.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام در سال‌های اخیر الگوی ویژه و منحصر به فردی از تعامل نهادها با دولت و بخش‌های اجرایی به نمایش گذاشت و با روی کارآمدن دولت سیزدهم و تأکیدات دکتر رئیسی، امروز این شرایط برای هم‌افزایی تمام نهاد و سازمان‌ها با سه قوه برای حل مشکلات اقتصادی کشور و پیدا کردن راه حل مناسب برای معضلات موجود بسیار هموارتر است.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد: دکتر مخبر سهم خوب و درخشانی در شکل‌گیری این درخت تنومند و مقدس دارد و خدمت در این نهاد مقدس افتخار بزرگی است.

مدیرعامل گروه اقتصادی تدبیر نیز در این نشست با بیان اینکه گروه توسعه اقتصادی تدبیر شامل هشت هلدینگ در حوزه‌های مختلف اقتصادی اعم از انرژی، دارو، فناوری اطلاعات و مشاوره مدیریت و بازار سرمایه است، تصریح کرد: این هشت هلدینگ بالای ۳۰۰ ‪هزار میلیارد تومان تولید و خلق ارزش را در سال‌های گذشته داشته‌اند و حسابرسی مجموع شرکت‌های گروه که بالای ۹۵ درصد هستند به صورت موفق برگزار شده است.

سیدرضا موسوی ادامه داد: گروه تدبیر به عنوان یک گروه اقتصادی پیشرو و با مدیران جهادی و با روحیه خاص ارزشی توانسته این مسیر پر پیچ و خم را طی کند.

وی افزود: اغلب پروژه‌های مهم و بزرگ ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور اجرایی می‌شوند و با تأکید دکتر مخبر و دکتر نوروزی در به کارگیری از نیروهای متخصص بومی و ایجاد اشتغال دراین مناطق و تغییر وضع معیشتی مردم دراین نقاط اصرار و تأکید داریم.

موسوی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد تومان پروژه جدید و ۱۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ داریم و کمیته تأمین مالی ما آماده همکاری با شرکت‌های دانش بنیان است.

در ادامه این مراسم از شرکت‌های برتر تدبیر تقدیر به عمل آمد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس