فورد حدود ۳ هزار وانت برقی را به علت نقص فنی فراخوان می‌کند

شرکت آمریکایی فورد اعلام کرد که به علت نقص فنی حدود ۲۹۰۰ وانت برقی مدل F-۱۵۰ لایتنینگ را فراخوان خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شرکت آمریکایی فورد روز دوشنبه اعلام کرد که حدود 2900 وانت برقی مدل F-150 لایتنینگ را فراخوان خواهد کرد چرا که یک مشکل نرم افزاری در این خودروها ممکن است منجر به عدم هشدار در مورد کم‌باد بودن تایرها شود.

این اولین فراخوان برای وانت‌های برقی فورد محسوب می‌شود. فورد تأکید کرد که چراغ سیستم نظارت بر فشار لاستیک این وانت‌ها ممکن است در زمان مورد نظر روشن نشود و ممکن است نتواند در مورد فشار کم تایر هشدار دهد.

بر اساس این گزارش، مقدار فشار باد لاستیک این خودروها هنگام فصل سرما به اشتباه روی 35 پی‌اس‌آی تنظیم شده در حالی که باید فشار روی 42 پی‌اس‌آی می‌بوده است.

این فراخوان 2666 خودرو در آمریکا و 220 خودرو در کانادا را شامل می‌شود. هیچ حادثه یا جراحتی در ارتباط با این مشکل فنی هنوز گزارش نشده است.

فورد همچنین اعلام کرد که کم باد بودن لاستیک ممکن است منجر به از دست دادن احتمالی کنترل خودرو شود که می تواند خطر تصادف را افزایش دهد.

نمایندگی‌های این خودروساز آمریکایی نرم‌افزار Body Control Module را برای خودروهای تحویل‌نشده و مشتریانی که فوراً خواهان حل این مشکل هستند، به‌روزرسانی می‌کنند، تعمیراتی که تقریباً 20 دقیقه طول می‌کشد.

فورد همچنین به‌روزرسانی نرم‌افزار این خودروها را از طریق اینترنت در 30 روز برای همه مشتریان فعلی در دسترس خواهد گذاشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    2 0
    هه..چه شرکتهایلوسی..اینجا ایربگ ماشین باز نمیشه، اونوقت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس