کد خبر 1392764
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
تل آویو

در پی اقدام شاخه نظامی حماس در انتشار خبر وخامت حال یکی از اسرای رژیم صهیونیستی، این رژیم دست به دامن قاهره شد.

به گزارش مشرق، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های «القسام» (کتائب القسام) شاخه نظامی حماس، دوشنبه شب (دیشب، ۲۷ ژوئن) اعلام کرد که حال یکی از اسرای صهیونیستی در نزد این گردان‌ها وخیم است و طی ساعات آینده جزئیات وخامت حال این اسیر اسرائیلی را اعلام خواهد کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار این خبر، تلاش کرد از اهمیت این بمب خبری بکاهد و با زیر سوال بردن صحت آن، به نقل از یک منبع امنیتی این رژیم در واکنش به این خبر مدعی شد که «هیچ تغییری در وضعیت جسمی اسرا به وجود نیآمده و حماس قصد اعمال فشار را دارد».

بیشتر بخوانید:

القسام: حال یکی از اسرای اسرائیلی نزد مقاومت وخیم است

هرچند که انتشار این خبر، جنجال به پا کرد و موجب شد تا گروهی از فعالان صهیونیست از کابینه این رژیم بخواهند که اطلاعات لازم درباره وضعیت جسمی این اسرا را در اختیار خانواده‌های آن‌ها قرار دهد و به گمانه‌زنی‌ها بسنده نکند.

موشه تال، هماهنگ‌کننده سابق پرونده اسرا و مفقودین اسرائیلی نیز، امروز بر ضرورت جدی گرفتن اقدام غیرمعمول حماس در خصوص این اسرا تاکید کرد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت نیز نوشت که رژیم صهیونیستی از مصر درباره وضعیت سلامتی اسرای خود در نوار غزه، توضیح خواسته است.

گردان‌های القسام در ژوئیه ۲۰۱۴ از به اسارت گرفتن «آرون شاؤول» نظامی صهیونیست در جنگ ۵۱ روزه و رژیم صهیونیستی در آگوست ۲۰۱۵ از قطع تماس با «هدار گولدن» نظامی صهیونیست در رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.   «آبراهام منگستو» دیگر نظامی صهیونیست نیز در ژوئیه ۲۰۱۵ هنگام عبور از حصار امنیتی در شمال نوار غزه ناپدید شد و رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن یک نظامی دیگر خود به نام «هشام السید» در ابتدای ۲۰۱۶ در مرزهای غزه خبر داد.

القسام از آن زمان تا کنون هیچگونه اطلاعاتی درباره این اسرا منتشر نکرده و اظهارات اخیر ابوعبیده تنها اطلاعات داده شده در خصوص این اسراست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس