یکی از دلایلی که مردم را به سمت استفاده از خدمات یک اپراتور تلفن همراه سوق میدهد، کیفیت سرویس و سرعت پاسخگویی به نیاز مشترکان است.
با توجه به اینکه دسترسی به آمار اپراتورهای فعال کشور به جز همراه اول که سهام آن در بورس عرضه شده و شفاف است، کار راحتی نیست مجبور هستیم در این گزارش به وضعیت آماری همین اپراتور بپردازیم.
اپراتور اول تلفن همراه کشور که در واقع «سهم غالب رقابتی» را در بازار ارتباطی کشور دارد، در سال 1400 نیز مسیری رو به رشد داشته و توانسته وضعیت خود را ارتقا بخشد؛ به گونهای که شاهد روند صعودی در جذب مشترکان بوده است.
بر اساس آمار منتشر شده در گزارش هیات مدیره همراه اول، طی سال 1400بیش از 662 هزار «سیمکارت دائمی» و بیش از 4.8 میلیون «سیمکارت اعتباری» توسط این اپراتور فروخته شده استهمچنین از منظر «تعداد مشترک» و رویه جذب، حدود 21.9 میلیون سیمکارت دائمی و بیش از 83.3 میلیون سیمکارت اعتباری به شبکه همراه اول متصل شده است که گزارش تفصیلی آن به سهامداران ارائه شده است.
در بخش مربوط به «نقاط حضوری شبکه فروش و خدمات» نیز آمده است که این شبکه با میانگین خدمات 3 میلیون ماهانه، به رکورد جذب «یک میلیون و 289 هزار و 82 مشترک دائمی و اعتباری» در دی ماه 1400 دست یافته است.
بیشترین میزان ماهیانه «تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی» نیز در بهمن ماه سال گذشته با جذب بیش از 161 هزار مشترک رقم خورده است.