کد خبر 1392665
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
باقری

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه برای شرکت در مذاکرات رفع تحریم‌ها وارد دوحه پایتخت قطر شد.

 به گزارش مشرق، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مذاکرات به منظور رفع تحریم‌ها در رأس هیأتی وارد دوحه پایتخت قطر شد.

حمیدرضا دهقانی پوده سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه با انتشار تصویری در این زمینه نوشت: ورود جناب آقای باقری و هیأت محترم مذاکره کننده کشورمان را به دوحه خوش آمد می‌گویم و بدون هرگونه پیش داوری و ابراز بدبینی و یا خوش بینی غیر واقعی، برای آنها در انجام ماموریت مهم خود در تامین منافع ملت بزرگ ایران آرزوی موفقیت دارم.

گفتنی است، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم که بدین منظور به قطر سفر کرده، امروز با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتربخوانید:

خطیب زاده: توپ در زمین واشنگتن است

قرار است مذاکرات برای رفع تحریم‌ها از امروز (سه‌شنبه) هفتم تیر ماه در دوحه پایتخت قطر برگزار شود و براساس اعلام قبلی سعید خطیب‌زاده این گفت‌وگوها به صورت غیرمستقیم و با تسهیل گری اتحادیه اروپا انجام خواهد شد.

در همین زمینه سعید خطیب‌زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) در آخرین نشست هفتگی خود با خبرنگاران اعلام کرد: این‌که در محتوا و در شکل در هر دو موضوع توافقاتی شده است را می‌توانم تأیید کنم، ولی این‌که آیا براساس برنامه ریزی که پیش بینی می‌شود آمریکایی‌ها خواهند آمد و در عمل نشان خواهند داد که از میراث ترامپ عبور خواهند کرد و خواهند پذیرفت که  عضو مسؤولی باشند، باید منتظر باشیم و ببینیم. ما با این تعهد می‌رویم که در کوتاه ترین زمان ممکن این چند موضوع باقیمانده را به سرانجام برسانیم و امیدواریم پیام‌هایی که بورل آورد در عمل نیز مشاهده شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در مذاکرات انجام می‌دهیم اولا درباره ابعاد هسته‌ای نیست، چون ابعاد هسته‌ای یک بار جمع بندی شده و تنها درباره بخش‌های اختلافی است که در خصوص رفع تحریم‌ها باقی مانده است. آنچه انجام می‌شود فقط در مورد چند موضوع باقیمانده در حوزه رفع تحریم‌هاست ولذا هیچ چیزی به توافقات انجام شده در وین افزوده نخواهد شد و چیزی هم کاسته نخواهد شد. آقای امیرعبداللهیان هم اشاره کرد، آقای بورل که در این جا بود در نقش تسهیل گیری است. آنچه بین ما و طرف مقابل انجام می‌شود موضوعات محتوایی است. این گفت‌وگوها در ادامه فرمتی است که در وین بود یعنی به صورت غیرمستقیم انجام خواهد شد و صرفا در خصوص موضوعات اختلافی است که در آخرین جلسه وین باقیمانده خواهد بود. امیدواریم نتایج را مثبت ببینیم. توپ در زمین واشنگتن است، با پاسخ اگر بیاید مطمئن باشید که به سرعت می‌شود این کار را انجام داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    شما با آمریکای جنایتکار مذاکره کنین نه کسی دلواپس خواهد شد، نه مجلس میگوید پا گذاشتی روی مصوبه، نه کسی کفن خواهد پوشید، نه تهدید به مجازات خواهید شد و نه................
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    مذاکره با آمریکا برای رفع تحریم ؟ شما بعد از ۱۲ سال هنوز نمی دانید آمریکا از شما چی می خواد؟ جل الخالق تورو خدا اگر آبروی ایران را ببرید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس