کد خبر 1392530
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
توافق نهایی باشگاه پرسپولیس با مهاجم جنجالی در لندن!

ریخت و پاش مالی پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی بی آنکه میزان دریافتی های این تیم برای فصل پیش رو مشخص شود می تواند مورد بحث قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، نقل و انتقالات تابستانی فوتبال باشگاهی کشور در حالی جریان دارد که پرسپولیس با فعالیت زودهنگام تاکنون توانسته است هفت خرید داشته باشد.

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی، محمد مهدی احمدی و سعید صادقی در حالی به پرسپولیس پیوستند که هر یک از آنها را می‌توان مهم‌ترین نقل و انتقالات در وضعیت فعلی بازار بازیکنان داخلی دانست.

میلیاردها برای جذب ملی‌پوشان

مصوبه هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در تعیین سقف مالی قراردادها کافی بود تا رضا درویش سراغ تک تک بازیکنان مهم فوتبال کشور رفته و بتواند بیرانوند و رفیعی را بار دیگر به پرسپولیس برگرداند. او در ادامه توانست پورعلی گنجی را پس از سال‌ها حضور در فوتبال آسیا به پرسپولیس بیاورد. اسماعیلی فر هم پس از سه فصل حضور در لیست خرید این تیم بالاخره با پیراهن سرخ پایتخت عکس یادگاری گرفت.

او در ادامه سراغ سعید صادقی رفت تا پدیده فصل گذشته لیگ برتر را با وجود داشتن پیشنهاد از استقلال و سپاهان اصفهان به این تیم بیاورد و توانست در نهایت با قرار دادن بندهای پیشنهادی او را به پرسپولیس بیاورد.

بیشتر بخوانید:

مربی برزیلی با پرسپولیس قرارداد بست

پول‌های فرعی از جیب یک متمول

بازیکنان تازه وارد پرسپولیس در حالی با این تیم قرارداد بسته‌اند که شایعاتی درباره ولخرجی یکی از هواداران متمول این باشگاه به گوش می‌رسد. شنیده‌ها حکایت از واریز ۱۹ میلیارد تومانی او به حساب بازیکنان جدید دارد و حتی برخی پا را فراتر گذاشته و او را دلیل ماندن میلاد سرلک و مهدی ترابی بر شمرده‌اند.

به هر حال آنچه قطعی شده حضور بازیکنان جدید در تیمی است که حداقل ۱۰ بازیکن خود نظیر: حامد لک، علی شجاعی، احسان پهلوان، سعید آقایی، محمد شریفی، علیرضا ابراهیمی، منوچهر صفروف، شیرزود تمیروف و… را از دست داده است.

وضعیت مبهم پول در روزهای خرید میلیاردی پرسپولیس

بودجه نامشخص برای فصل پر هزینه

قیمت بازیکنان داخلی در نقل و انتقالات تابستانی به قدری سرسام‌آور شده که صدای مدیران برخی باشگاه‌ها را در آورده است و آنها دنبال مجوز برای جذب خارجی‌های بیشتر ولی ارزان‌تر هستند. با این حال باشگاه‌هایی نظیر پرسپولیس، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان بودجه‌ای عظیم را برای پرداخت مبالغ مندرج در قراردادها باید کنار گذاشته تا دچار مشکلات حقوقی نشوند.

بودجه پرسپولیس در حالی نسبت به فصل گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است که این تیم هنوز موفق به تسویه حساب قرارداد فصل گذشته با بازیکنان خود نشده است.

خروجی‌های مشخص برای ورودهای مالی مبهم!

پرسپولیس خیلی خوب می‌داند در فصل آینده چه میزان پول باید به بازیکنان خود بدهد اما درویش با اعضای جدید و قدیم هیأت مدیره برای پرداخت این پول چه برنامه‌ای دارند؟ آنها هنوز بابت قرارداد فصل گذشته با کارگزار خود دچار مشکلات حقوقی فراوان هستند و مشخص نیست تا چه میزان می‌توانند از برند خود درآمدزایی کنند. همچنین بخش قابل توجهی از پول مربوط به فروش عرضه اولیه سهام خود را باید طبق قانون در جریان آزادسازی آن قرار دهند. بنابراین باشگاه پرسپولیس تمام ۳۰۰ میلیارد تومان انباشته مالی بابت فروش سهام عرضه اولیه را نمی‌تواند خرج کند اما اینکه چه میزان از این پول باید صرف امور جاری باشگاه شود نیز نامشخص است.

وضعیت مبهم پول در روزهای خرید میلیاردی پرسپولیس

خطر استعفا در کمین است!

یحیی گل محمدی در دو فصل گذشته که هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت سه بار استعفا داد. او در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های باشگاه تصمیم به استعفاهای متوالی گرفت اما با آنها مخالفت شد. حالا بعید نیست با افزایش قابل توجه مبالغ قرارداد بازیکنان این تیم نه تنها گل محمدی زیر فشار قرار بگیرد بلکه مدیران باشگاه نیز در تحقق وعده‌های خود دچار مشکل شده و پرسپولیس را رها کنند. از این رو لازم است آنها در قراردادهای خود نهایت دقت را به کار برده تا با رفتن احتمالی آنها خبری از مصاحبه‌های تکراری درباره ناتوانی مدیران وقت در اجرای تعهدات خود از رختکن پرسپولیس به بیرون درز پیدا نکند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    فاجعه ای که هر فصل موقع قراردادها در آبی و قرمز رخ میده اینه که بدون اینکه پولی تو حسابشون باشه نجومی ترین قراردادها رو با بازیکنها و مربیان داخلی و خارجی می بندن . بعد که مبلغ کل به دلار و ریال سربه فلک کشید و بدهی های چند صد میلیاردی ایجاد شد مسئولان باشگاه میرن پیش بابا ( وزیر ورزش ) لیست بدهی رو میذارن جلوش . اونم با یک لبخند کل مبلغ رو به چک تاریخ روز از بیت المال مردم تقدیم حضورشون میکنه . خود شما با چنین منبع بی پایان پول بریزبپاش نجومی نمیکردی ؟
  • رضا IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    4 1
    اولا این ریخت و پاش ها که از دوره بابامسعودشون باب شده از جیب وزارت ورزش است که تمام ورزش کشور را فدای این تیم سوگلی کرده. ثانیا برای بقای این تیم در لیگ این همه هزینه لازم است. ثالثا اگر 10 درصد این همه پول هزینه شده طی 9 سال گذشته را برای یک تیم دسته سومی فوتبال هزینه کرده بودند، لااقل یک قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به دست آورده بودند.
    • میثم IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      1 4
      ساکت بابا ، بعد 10 سال از غار اومدن بیرون
    • ناشناس IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      1 2
      یعنی شما از تیم دسته سه ای کمتر بودین که نتونستین قهرمان آسیا شین توی این 9 سال
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    پول از جیب باباشان که نیست به این مفت خورها میدن مال 85 میلیون ایرانیه
  • اکبر IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    حالا ببینید کی گندش در بیاد وآقایان فرار را بر قرار ترجیح دهند مثل مدیران قبلی که این تیم را بدهکار کردن وپنجره اش بسته شد دزدان سر گردنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس