اوکراین

نیروهای اوکراینی در حمله خود به جزیره مارها ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای مسلح توانستند، حمله جدید اوکراین به جزیره زمینی (جزیره مارها) در دریای سیاه را ناکام بگذارند.

به نوشته پایگاه اسپوتنیک، این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد «دشمن بار دیگر تلاشی نافرجام برای حمله به جزیره زمینی با هواپیماها و موشک اندازها کرد. سامانه توپخانه ای- موشکی پانتسیر اس هواهپیمای مدل سو-۲۵ متعلق به نیروهای هوایی اوکراین و ۱۲ موشک را منهدم کرد.»

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد هیچ تلفات یا خسارت به نیروهای مسلح روسیه که در جزیره زمینی مستقر هستند؛ وارد نشد.

بیشتر بخوانید:

زلنسکی: پدافند هوایی به اوکراین بدهید

در خبری دیگر، مقامات جمهوری لوهانسک اعلام کردند مزدوران آلمانی، فرانسوی، لهستانی و آمریکایی دیروز از شهر سیورودونتسک فرار کردند و تسلیحات خود را در این شهر رها کردند.

یکی از مسئولان وزارت کشور لوهانسک اعلام کرد تعدادی از عناصر ارتش اوکراین در شهر مرنایا دالینا دسته دسته خود را تسلیم می‌کنند. تعداد زیادی از غیرنظامیان که از کارخانه آزوت در سیورودونتسک انتقال داده شده بودند پس از آزادسازی کامل این شهر از نیروهای اوکراینی، تصمیم گرفتند در این شهر بمانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    31 8
    روس ها با تجربه گرفتن از روزهای آغازین جنگ که سیل کمک های نامی غرب به اوکراین سبب اخلال در نقشه های نظامی روسیه شد، اکنون با حوصله و تدبیر و تأنی و بدون شتابزدگی کم کم دارند برای غربی ها باتلاقی را در اوکراین تدارک می بینند که سرمایه های دفاعی و نظامی ناتو را در آن غرق کنند!
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 11
      چه نظر دهنده های متخصصی
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      7 1
      تقریبا واقعیت همین است شتاب زدگی در پیروزی آسان در روزهای اوایل جنگ صدمات تلفات جبران ناپذیری به روس ها وارد کرده است اما با تمرکز روس ها در جبهه های استراتژیک و جلوگیری از پراکندگی نیروها مدافعان اوکراینی متحمل فشار شدید و شکست های سنگین شده اند
  • سید IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    10 7
    روس ها با تجربه گرفتن از روزهای آغازین جنگ که سیل کمک های نظامی غرب به اوکراین سبب اخلال در نقشه های نظامی روسیه شد، اکنون با حوصله و تدبیر و تأنی و بدون شتابزدگی کم کم دارند برای غربی ها باتلاقی را در اوکراین تدارک می بینند که سرمایه های دفاعی و نظامی ناتو را در آن غرق کنند!
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    18 4
    به نظر میاد که مردم شرق اوکراین طرفدار روسیه باشند وزلنسکی با تهدید وقتل انها سعی میکرده تابعیت انها را حفظ کند
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      15 5
      مردم شرق اکراین هرگز از روسیه جدا نبودند در تاریخ. فقط در دوران شوروی آنها را به کشوری به نام اکراین واگذار کردند. ولی استان های ایران که امثال شما با کنایه در موردش حرف می زنید در تمام تاریخ شناخته شده بشر جزء ایران بوده اند و خواهند بود.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    7 3
    آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • حسین IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    8 2
    امید وارم مردم و مسئولین ایران از سرنوشت شوم اوکراین درس عبرت بگیرند و در ازای مشتی دلار و چند سال راحتی برنامه اتمی کشور رو تعطیل نکنند،اخر عاقبت خلع سلاح اتمی و مذاکره با یانکی های گرگ صفت اوکراین و لیبی هست ،حتی ذره ای شک نکنید.
  • UA ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    10 26
    افراد یا حکومت سرسپرده که از پوتین و روسبه متجاوز حمایت می کنند ایا می دانند که روسیه اینکار را سر ایران هم اورده و نصف خاک ایران تصرف و به ناموس ایران تجاوز کرده ؟، الان هم ارتش روسیه بسیار ضیف و بی غیرت است چون 20 برابر اکراین تجهیزات دارد مقداری پیشروی کرده اگر با این تجهیزات به ایران حمله می کرد حکومت ایران یک روز دوام نمی اورد -هرکس یک روسی را بکشد بزرگترین کار کرده پس به یاری مردم اکراین بشتابید
    • سید IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      13 5
      واقعاً اگر نسبت به تجزیه و جدا کردن بخشهایی از ایران حساس هستی و ناراحت؛ چرا به جدا کردن افغانستان و بحرین و نیمی از بلوچستان از ایران توسط انگلیسی ها اشاره نمی کنی؟! نمی دانی یا نمی فهمی یا نمی خواهی؟!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      12 0
      ۶۰ کشور به ملیجک اسرائیل زلنسکی کودن کمک تجهیزاتی و نیروی انسانی میکنن وضعشون این شده که فعلا نیمی از کشور رو از دست داده و خط ساحلی دیگر ندارد. تو نگران ما ایرانی‌ها نباش ما میدونیم با دشمنان کشورمون باید چگونه تا کنیم که سرنوشت صدام رو پیدا کنن.
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 0
      روسیه فعلی ، شوروی سابق نیست / اون زمانیکه شوروی جنایت می‌کرده اوکراین هم جزو شوروی بوده و در جنایات شوروی شریک است / با جنایاتی که همین اوکراین در حق مردم خودش مرتکب شده بهتره اوکراین و زلنسکی رو یه صدام جدید ترسوی وابسته به غرب به حساب بیاری / هرچند که شاید صدام ملعون تو جهنم برزخی شاکی بشه که چرا او رو با یه دلقک بازیگر مقایسه اش کردیم ؛))
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 0
      حرف مفت نزن ، روسیه فعلی ، شوروی سابق نیست / اون زمانیکه شوروی جنایت می‌کرده اوکراین هم جزو شوروی بوده و در جنایات شوروی شریک است / با جنایاتی که همین اوکراین در حق مردم خودش مرتکب شده بهتره اوکراین و زلنسکی رو یه صدام جدید ترسوی وابسته به غرب به حساب بیاری / هرچند که شاید صدام ملعون تو جهنم برزخی شاکی بشه که چرا او رو با یه دلقک بازیگر مقایسه اش کردیم ؛))
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      جنگ با روسیه تزاری مال دویست سال قبل است. جنگ ما با آمریکا و نوکرانش مال همین حالا است. ضمنا همان زمان روسیه تزاری خیلی مرام گذاشت که وقتی تا خود قزوین را تصرف کرده بود بدون هیچ جنگی خودش تا پشت ارس عقب نشینی کرد. اتفاقا روسها پاسکوییچ را به خاصر عدم فح تهران که به سادگی برایشان ممکن بود و آرزوی تاریخی پطرکبیر برای رسیدن به آبهای گرم را برآورده می کرد سرزنش می کنند و پیمان ترکمانچای را خیانت به روسیه می دانند!
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      0 0
      داستان سرایی نکن شاه قاجار برای جنگ به قفقاز می رود ابراهیم بیک خان شوشا در برابرش می ایستد حاکم گرجستان کرارا با ایران درگیر بود قفقاز ان زمانی رفت که مردمش مسلمان تابع عثمانی شدند ودشمن مسیحیان مسیحیان هم به روسها پناه بردند تا قاجار آمد که ایران را احیا کند فرصت از دست رفته بود وتنها ناله های عباس میرزا ماند ادرس دروغ ندهید مشکل ایران عثمانی بود
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 6
    هیچ تلفات یا خسارت به نیروهای مسلح روسیه نداشته است؟ احتمالا اوکرایینی ها از ورد و دعا برای حمله استفاده کرده اند.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    10 7
    درود بر رزمندگان روسی
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 1
    اوکراین چرا میترسه یک تیر به روسیه شلیک کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اکبر IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 5
    نه شرقی نه غربی مرگ بر روسیه خائن به ایران موشک های اسکاد روسی که تهران رو هدف میگرفت یادتون رفته البته نسل جوان تقصیری ندارند چون نبوده اند .
  • الم IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 8
    با طولانی شدن جنگ ارتش روسیه خودشو به دلیل بی انگیزه گی میبازد و برعکس اراده جنگ در اوکرینیها تقویت میشود این مورد نشانی از انگیزه و اراده اوکراینها هست که در اینده حملات حساب شده ای را بر علیه روسها تدارک ببینند
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      7 1
      خخخخخخخخخخخخ بی انگیزگی ؟!!!
  • عباس IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 1
    به علت دشمنی روسیه با آمریکا قطعا از روسیه حمایت می کنیم ایران اسلامی از جنگ و کشتار حمایت نمی کند . ولی باید توسعه ناتو به سمت شرق را تهدیدی برای بسیاری از کشورها دانست. زلنسکی صهیونیست یهودی اوکراین را ویران کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس