کد خبر 1392071
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲
خوردن ماست با این موادغذایی ممنوع است

باید دانست که طبیعت ماست، سرد و تر بوده و اسید لاکتیک موجود در آن، در صورت عدم رعایت برخی موارد، می‌تواند خطراتی را به‌دنبال داشته باشد.

به گزارش مشرق، متأسفانه برخی از پزشکان در طب نوین، به بیماران بلغمی یا سودایی، مصرف ماست و لبنیات را تأکید می‌کنند در حالی که از نقطه‌نظر طب سنتی این تجویز پزشکان آکادمیک کاملاً اشتباه است؛ ماستی که چکیده نباشد طبیعتش نسبت به ماست چکیده، سردتر است؛ بهتر است برای مصرف ماست، تدابیری که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده، رعایت شود.

یک چهارم ماست را اسید لاکتیک تشکیل می‌دهد؛ اسید لاکتیک موجود در ماست ایجاد اسیدوز در بدن می‌کند؛ این اسیدوز شدن می‌تواند به ریه‌ها، کلیه‌ها و مغز و اعصاب آسیب برساند.

در مورد ریه، به نفس‌نفس می‌افتید تا این هیدروژن را خارج کنید؛ می‌تواند به کلیه‌های شما هم آسیب برساند و آنها را فرسوده کند تا حالت اسیدی ماست را خارج کند؛ همچنین فعالیت نورون‌های مغزی را کم می‌کند.

از دیگر مضرات ماست چکیده‌نشده می‌توان به چند مورد اشاره کرد از جمله: مصرف ناصحیح و بیش از حد ماست می‌تواند باعث پوکی استخوان و سائیدگی استخوانها، شب‌ادراری در کودکان، یبوست در روده‌ها، ناراحتیهای اعصاب و روان، صرع (برای کسانی که طبع سرد دارند)، عرق کردن زیاد (کف دست، زیر بغل، کف پا) آلرژی‌، آرتروز و رماتیسم شود همچنین قدرت سیستم ایمنی بدن را کم کند و خار استخوانی در پاشنه پا یا در استخوان دنبالچه ایجاد کند.

برای کم کردن عوارض جانبی مصرف ماست معمولی، آن را حتماً با نمک و مصلحات آن مانند نعنا، آویشن، زنیان، موسیر، پونه، کاکوتی، گل محمدی مصرف کنید.

همچنین باید به‌شدت از خوردن ماست با ماهی، ماست با ترشیجات، ماست با اسفناج (بورانی) خودداری کرد و از مصرف ماست به‌همراه غذا و به‌ویژه غذاهای گوشتی پرهیز جدی داشت.

منبع: برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    9 5
    سالیان دراز است که ایرانیان با انواع غذاها ماست مصرف کرده اند و مشکل حادی هم به وجود نیامده!!!!
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      6 3
      حرف زدن واجب نیست. مشکل حادی اگر به وجود آمده باشد، تو مطلع نیستی! ضمنا عدم جذب مواد مغذی مشکل حاده. در پایان، سالیان سال است ایرانیان بسیاری از این توصیه‌ها از جمله نخوردن ماست با ماهی را رعایت می‌کنند.
    • علی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      دوست عزیز خود من خیلی وقته که ماست و محصولات لبنی مصرف میکنم و تاکید میکنم هیچ مشکلی نه فقط برای من از هیچ کس هم نشنیده ام که بگوید از مصرف ماست مریض شده باشد،خوب این طب سنتی که خیلی ادعاش میشه هنوز نمیتونه یه حرفی بزنه که حداقل با عقل جور در بیاد اونوقت چطور میخواد مارو درمان کنه؟ درضمن "عدم جذب مواد مغذی مشکل حاده" چه ربطی به ماست داره؟
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    4 4
    طب سنتی در برابر پزشکی مدرن عددی نبوده و نیست. شاید برای سرماخوردگی ساده و رفع نفخ شکم جواب بده طب سنتی. یک عده هم از این راه خوب پول در میارن.
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      5 1
      طب سنتی و مدرن نداریم. یک علم است. با این تفاوت که در گذشته به دنبال شیادی نبوده‌اند، اما بسیاری از دارو و درمان‌های امروزی از روی شیادی و برای فروش بیش‌تر است. دقیقا برعکس هذیانی که مکتوب کردی. بنابراین هر علمی اگر مطمئن بلشد، قابل استفاده است.
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      3 1
      تو و لشکر دلالان دارو هم در برابر طب سنتی عددی نبوده و نیستید. گرچه دشمن سلامتی ایرانیان هم بهت میخوره
  • حمید IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    با سلام طبق استاندارد صنایع لبنیات حداقل ۸۰ تا ۸۵ در صد ترکیب ماست رو آب تشکیل می دهد چطور شما حساب کردی یک چهارم اسید لاکتیک داره؟
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 1
    طب سنتی و مدرن نداریم. یک علم است. با این تفاوت که در گذشته به دنبال شیادی نبوده‌اند، اما بسیاری از دارو و درمان‌های امروزی از روی شیادی و برای فروش بیش‌تر است. دقیقا برعکس هذیانی که مکتوب کردی. بنابراین هر علمی اگر مطمئن باشد، قابل استفاده است.
  • اکبر سیادتی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 0
    بنظر من واکنشهای خود بدن هر شخص میتواند بهترین شناخت و روش بهبود را اراءه کن پزشکی سنتی و مدرن هر دو مثمرند البته بدیهی است در جراحیها پزشکی مدرن در صدر است و جای بحث ندارد ولی بنده خودم چهار طبع انسان را 100 درصد قبول دارم
  • محمد IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    سلام علیکم به عنوان یک پزشک عرض میکنم مطلب غیر علمی است ، ماست سرشار از کلسیم است به تحکیم استخوانها کمک میکند نه اینکه باعث پوکی استخوان شود، ماست بسیار آرامبخش است برای آنهایی که استرس و بیخوابی و یا بدخوابی دارند بسیار مفید است
  • علی IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    من که از اول عمرم تا همین الان همیشه(تقریبا هر روز) لبنیات مصرف میکنم و هیچ مشکلی هم پیش نیامده، نه فقط من تا الان از کسی نشنیده ام که بخاطر خوردن لبنیات مریض شده باشد‌. چرا این طب سنتی میخواد تو هر کاری که درش تخصص نداره(البته تو هیچ زمینه حرف قاطعی برای زدن نداره)‌ نظر بده؟ این طب اگر کارساز بود. بیماری های قدیم را ریشه کن میکرد، نه اینکه بیماری های زیادی هرچند پیش پا افتاده(که به لطف علم پزشکی الان پیش پا افتاده هستن) هرکدام کشتار جمعی به راه بندازند؟ از نمونه های بارز این مثال میتونم به وبا،طاعون،آبله انسانی،فشار خون و ... اشاره کنم که قدیمی تر ها یادشونه که این بیماری ها زمانی که پزشک در ایران قحطی بود و طب سنتی رو کار بود خیلی کشته گرفتن و با واکسیناسیون ریشه کن شدن. چند نفر در روستای ما دچار معلولیت ذهنی یا جسمی شده اند، به پزشک مراجعه کردن و آزمایش ژنتیک و .. دادن، اون هم گفت یکی دو نسل قبل پدربزرگ و مادربزرگشان چون خون هایشان به هم نمیخورد و با هم ازواج کردن، این مشکل الان آشکار شده. خوب اگه طب سنتی کارساز بود چرا باید همچین ازدواج هایی صورت میگرفت؟ ولی آیا الان اینطور است؟ یکی دیگر از دلایل رد طب سنتی، سواد بیولوژیک آنهاست، آنها نمیتوانند به هیچ کدام از سوالات یک دانشجو بصورت علمی پاسخ دهند درواقع علمی ترین سخن آنها اینه که بگن چون این غذا طبعش سرده یا فلانه پس مضره! ولی علم پزشکی به هیج وجه اینطور نیست. فقط این نیست، دیروز یکی از همسایه های ما تصادف کرد یکی دیگه از همسایه های ما که خیلی تو طب سنتی ادعاش میشد تا رفت بالاسرش از شدت ترس دستپاچه شده بود، نمیدونست چیکار کنه بعد بردنش بیمارستان الان خدارو شکر حالش خوبه در زمینه جراحی حرفی برا گفتن داره؟ نتیجه گیری: این طب فقط به درد سرماخوردگی و امثال این سبک بیماری های ساده میخوره ولا غیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس