رؤسای ستادهای استانی شورای وحدت اصولگرایان مشخص شد + اسامی

روزنامه شرق اخیراً در یک گزارش سیاسی این پیش‌بینی را ارائه کرد که اصولگرایان دچار فروپاشی و سقوط می‌شوند! این در حالی است که تحلیل مذکور به لحاظ عقلانیت محل مناقشه است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

پول گرفتن برای برهنگی در خیابان‌های تهران

توصیه مقتدرانه ولایتی به کارگزاران حکومت/ پول گرفتن برای برهنگی در خیابان‌های تهران

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور اخیراً با حضور در جلسه شورای شهر تهران طی سخنانی گفته است:

"هزینه زیادی می‌شود که فضای شهر تهران یک فضای غیراخلاقی شود. متاسفانه اخیرا همه دیدیم که از دختران نوجوان و جوان استفاده می‌شود. باید هم شهرداری‌ و هم شورای شهر و همچنین دستگاه قضایی و فرهنگی یک تعاملی در این زمینه داشته باشند. برای ما زشت است که اجازه دهیم چهار نفر آدم که از خارج ماموریت دارند یک چنین فضایی را در شهر ایجاد کنند. در یکی از مواردی که دستگیر کردیم خانمی در ملاء عام لخت و برهنه حرکت کرده می‌کرد بعد معلوم شد که پول دریافت کرده تا اینگونه حرکت کند و بعد هم از آن فیلمبرداری کنند و در فضای مجازی منتشر کند"!

به گزارش ایسنا، او با بیان اینکه باید در این زمینه کار فرهنگی شود تاکید کرد: باید کار فرهنگی را گسترده کنیم و به کار قضایی موکول نکنیم. در بسیار جاها می‌گویند چرا با بدحجاب برخورد نمی‌کنید. اما باید در ابتدا در این زمینه کار فرهنگی صورت بگیرد. کار فرهنگی کشور مسئول دارد بودجه و اعتبار دارد مسئولان فرهنگی باید به وظیفه خود عمل کنند شما به عنوان مطالبه گری این موضوع را در دستور کار قرار دهید.[1]

*قبح‌شکنی از منکرات، بدحجابی، سگ‌گردانی و... مقولاتی هستند که دشمن را برای رسیدن به اهدافش علیه ایران و ایرانی یاری می‌کنند.

و حساسیت دین و حکومت اسلامی بر جلوگیری از این رخدادها نیز از همین روست. زیرا عواقب ترویج منکرات در جامعه اسلامی هرگز محدود به شخص نیست و بنیاد امنیت و اقتصاد و جامعه را تهدید می‌کند.

دقت شود که در مسئله برخورد نیز اگرچه همانطور که دادستان محترم نیز تصریح دارند ابتدا به ساکن کار فرهنگی لازم است اما این مسئله بعنوان یکی از حلقه‌های زنجیر است و سایر دستگاه‌ها نیز اعم از قضایی، انتظامی و اطلاعاتی هریک به فراخور وظایفی که دارند بایستی ایفای نقش کنند تا این زنجیر پیوسته از هم نگسلد و منکر در جامعه ما ظهور علنی پیدا نکند.

پیش از این یکی از اعضای مجلس خبرگان با اشاره به معضل سگ‌بازیف خواستار یک خیزش مردمی برای مبارزه با آن شده بود.

آیت‌الله اراکی در سخنان خود گفته بود: " اگر مسئولان در برابر معضل و پدیده سگ گردانی اقدام نکنند؛ گروه‌های مردمی باید اقدام کرده و مقابل این جنگ هویتی و فرهنگی ایستادگی کنند."[2]

***

توصیه مقتدرانه ولایتی به کارگزاران حکومت

توصیه مقتدرانه ولایتی به کارگزاران حکومت/ پول گرفتن برای برهنگی در خیابان‌های تهران

علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری و از وزرای اسبق امور خارجه کشورمان اخیراً در بخشی از یک مصاحبه گفته است: ما با اقتدار با دنیا و دیگران در مسائل بین‌المللی مشارکت می‌کنیم و کارگزارانمان با همتایانشان طوری صحبت می‌کنند که بیانگر اقتدار واقعی ایران است. ایران امروز مقتدر است، طوری‌که پهبادهای آمریکایی که به خاک ایران تجاوز کرده‌اند را در بالاترین ارتفاع ساقط می‌کنیم. ما با این قدرت دفاعی نباید نگران باشیم. دلیل ندارد که یک کارگزار ایرانی، وزیر یا غیر وزیر، نگران باشد کنار رئیس فلان کشور قدرتمند بنشیند. ایران یک ابرقدرت معنوی است و این معنویت اگر در اراده افراد و در پیشرفت مادی تجلی پیدا کند، ما از دنیا چیزی کم نخواهیم داشت. ما در گذشته بارها جزو چند قدرت اول جهان بوده‌ایم، پس این ظرفیت را داریم که بازهم قدرتمند باشیم. من مردم منسجم و یک فرهنگ چندهزار ساله غنی را پشت سرمان می‌بینم.

به گزارش جماران، او می‌افزاید: ما، چین و روسیه در موضع برابر هستیم و عملکردمان هم همین را نشان می‌دهد و نیازی نداریم که یک جانبه با قدرت‌های بزرگ ارتباط برقرار کنیم. ارتباط ما باید یک تعامل برابر، از موضع برابر و با حقوق برابر باشد.[3]

*صحبت‌های دکتر ولایتی منبعث از تئوری هژمون بودن ایران اسلامی در عصر جدید است.

هژمونی بزرگ با قابلیت‌های بالای امنیتی، اقتصادی و سیاسی که همانند یک چتر نه تنها از خود بلکه از همپیمانان خود نیز حفاظت می‌کند و گفتمانش برای عقول و جان‌های انسان‌ها جذابیت دارد.

تکرار این مواضع اقتدارآفرین در حیطه "جهاد تبیین" از ضرورت‌های زمانه ماست.

***

"تحلیل صحیح حق مردم است"

فروپاشی و سقوط اصولگرایان در یک پیش‌بینی سیاسی!

توصیه مقتدرانه ولایتی به کارگزاران حکومت/ پول گرفتن برای برهنگی در خیابان‌های تهران

روزنامه شرق در شماره یکشنبه گذشته خود گزارش تحلیلی مبسوطی را پیرامون وضعیت سیاسی اصولگرایان و با عنوان "رؤیایی که در راه ماند" منتشر کرد.

شرق در بخش پایانی گزارش خود و به عبارتی برای نتیجه‌گیری از گزارش مذکور نوشته است:

"حالا به نظر می‌رسد که انشقاق درون اصولگرایان این بار به فروپاشی کامل این جناح منجر شود؛ چراکه به گفته کارشناسان سیاسی نبود جریان اعتدال‌گرا در درون این جناح آنها را به سمت سقوط نزدیک‌تر کرده است!"[4]

*برای ارائه نظرات و تحلیل‌های مختلف حرجی به افراد نیست اما انتظار نخبگانی این است که این نظر یا تحلیل بر مدار منطق و قابل اثبات باشد.

در بحث اصولگرایان هرگز چیزی به نام انشقاق وجود ندارد و حتی برای آینده هم قابل تصور نیست.

چه اینکه مانیفست اصولگرایی بر ستون‌هایی مثل ولایت فقیه، قانون اساسی، حاکمیت اسلام ناب و خدمتگزاری به مردم استوار است و هرکه به این ستون‌ها اتکا دارد اصولگراست.

اختلاف در مابقی قضیه نیز اولا طبیعی است و ثانیا حتی برخی آنرا مطلوب می‌پندارند.

فلذا اینکه شرق از چنین فضایی نتیجه انشقاق می‌گیرد نه منطقی است و نه واقعی.

"سقوط یک جریان سیاسی" هم -در معنی محو شدن- خواه اصولگرا باشد و خواه اصلاح‌طلب یک فرض باطل است.

کما اینکه مثلا اصلاح‌طلبان علیرغم آنهمه بی‌تقوایی جمعی و سپس اقدامات ضد امنیت مردم و فتنه‌گری در سال 88 اما سقوط نکردند و از بین نرفتند.

چه رسد به اصولگرایان که به لحاظ سابقه امانتداری و خدمت در رتبه‌ای بسیار بالاتر از اصلاح‌طلبان قرار دارند.

در این میان البته خاطره‌های تلخی مثل "جریان انحرافی" و احمدی‌نژاد هم وجود دارد که اولا باید دانست این جریانات دیگر اصولگرا نیستند و از بدنه خارج شده‌اند.

و ثانیا اتفاقا نحوه برخورد جریان اصولگرا با احمدی نژاد و یاران منحرف او مایه مباهات است زیرا تفکر انقلابی نه تنها مثل اصلاح‌طلبان این افراد را تحمل نکرد بلکه خود نخستین براورنده فریاد علیه انحرافات احمدی‌نژاد شد و در مقابل او برخاست.

بماند که به زعم برخی، احمدی‌نژاد وقتی از اصولگرایی فاصله گرفت که مثل چپ‌ها منتقد ولی فقیه شد، خدمتگزاری را فدای سیاست‌بازی کرد و به "کارت خیابان" علاقه نشان داد.

من‌حیث‌المجموع بایستی تصریح کرد که ارائه "تحلیل صحیح" حق مردم است و اصحاب سیاست و رسانه باید در والاترین شکل ممکن آن را تأدیه کنند نه اینکه تریبون‌های عمومی یا رسانه‌ها را به محملی برای شهوات ذهنی و آمال سیاسی خود بدل سازند و حرف‌های عوامانه را در رنگ و لعاب پرطمطراق بزنند.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1247386

2_ mshrgh.ir/1383635

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1557238

4_ https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-849312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    11 17
    احسنت
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      37 21
      روزی نامه شرق ظاهراً آرزوی خود را که ناشی از عقده فروخورده اش در پی پس زده شدن جناح اصلاح طلب از سوی ملت است، به عنوان تحلیل اجتماعی ـــ سیاسی و آن هم مثلاً از زبان یک کارشناس که ...، می خواهد به خورد مخاطبش بدهد! که آیا اساساً مخاطبی برایش مانده باشد یا نمانده باشد!!!
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      27 12
      بابا جان دیگه مردم به اصلاح طلب و اصولگرا و چپ و راست فکر نمیکنن فکر یه لقمه نون هستن.
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      20 15
      یکی بگه این دولت انقلابی اصولگرا چه فرقی داشت؟
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      13 3
      شرق یا شقاق
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      6 5
      چی چی احسنت !
    • وطنم ایران IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      17 11
      فرهنگ مردم همینه اون زمان رضاخان گیر میداد که نه حجاب نداشته باشید مردم فرار میکردن تو خونه قایم میشدن الان گیر دادن به حجاب داشتن مردم نمیخوان ولی خوب بعضی خانم ها هم هستند که حجاب رو ترجیح میدن.
    • سعید MD ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      13 6
      شتر در خواب بیند اصلاحطلبها سقوط خود را به دیگران نسبت می دهند
    • سعید MD ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      11 4
      شتر در خواب بیند اصلاحطلبها سقوط خود را به دیگران نسبت می دهند
    • MD ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 2
      ای ول
    • سعید MD ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      9 4
      شتر در خواب بیند اصلاحطلبها سقوط خود را به دیگران نسبت می دهند
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      13 9
      جناب 09:46 ـــ یکی از فرق هایش آن هست که در دولت اصلاح طلب، دولت ایران برای برجام به غرب التماس می کرد و اکنون این غربی ها هستند که برای برجام به ایران التماس می کنند! البته این موضوع در حد درک تو و امثال تو شاید نباشد!!!!!
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      6 2
      فرهنگ مردم به صورت رسمی در این 30 سال عوض شد آن هم افراطی اگر فهمیدی چگونه!!!
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 3
      هیچ فرقی ندارد چون در صورت رفع تحریم خیالی دوباره بتن ریخته می شود دانش کشور
    • به وطنم ایران IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      9 1
      اتفاقا با آنکه اجبار رضاخانی 6 سال بیشتر طول نکشید اما کاملا موثر بود و بسیاری از زنانی که حجاب خود را برداشتند دیگر هرگز به حجاب برنگشتند. اگر رضاخان هم 50 ساله فرصت داشت، قطعا دیگر اثری از حجاب و دین در کل ایران نبود. شبیه آلبانی فعلی می شدیم. اروپاییها با دهها سال اجبار و جریمه نجومی فرهنگ رانندگی صحیح را تبدیل به عادت عمومی کردند.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    12 8
    برای غرب صلح و ارتباط در سطح برابر معنا ندارد.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    7 15
    درود برشما آیا به نظر شما گردانندگان این سایت محترم متفاوت بودن حق مسلم انسان نیست.
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      6 3
      دزدها متفاوتند! آدم کشها متفاوتند وآزارسانندگان به کودکان هم متفاوتند!
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      6 2
      کسانی که متفائت فکر میکنند غربگدا هستند و از آل صعود و امپلیاریزم خط میگیرند.
    • علیرضا IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 3
      باسلام،عزیزجان زمانی متفاوت بودن حق انسان است که گویی دریک باغ هزاران خوع ازگلهای رنگارنگ باچهره هعی متفاوت وجودداشته باشد،امااگرقرارباشداین متفاوت بودن مثل یک بیماره خوره دیگران راهم زامبی کندویک شهراز زامبی ها به جان یک ملت بیافتد،مسلماًبایدجلوی آنراگرفت.
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      6 4
      متفاوت بودن بله ولی حماقت اصلاحاتی حد و مرز ندارن...
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 0
      تفاوت فقط در چارجوب شرع و قانون قابل پذیرش است و لاغیر. اتفاقا فرق انسن و حیوان همین است. تمدن یعنی محدودیت.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 8
    درود برشما
  • قریشی بوکانی IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    26 12
    به داد فضای اخلاقی شهرستان ها برسید
    • قریشی بوکانی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 2
      کاش متن رو سانسور نمی کردید ... آنچه نوشته بودن دقیقا تصویر فضای اخلاقی جوانان این شهر است
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      11 1
      آقای دادستان نفرمودن چرا قانون خودشان را اجرا نکردن که بی حجابی رشد کرده و بی حیاها فکر کردن هر کاری می توانند بکنند و بازخواست نمی شوند؟!!!!!
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 7
      چند سال ولشون کردید به حال خودشون ، حالا چطور میخواید جلوشون رو بگیرید ؟؟؟
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      7 0
      صداوسیما بخش فرهنگ‌ساز والگو برای جامعه است.اگر درتلویزیون-مثل سیمای ایران- زنان راارایش حداکثری کنند،تبعا اثر منفی درجامعه خواهدداشت امااگر مطابق موازین اسلامی عمل میکردند این همه مفاسد کنونی بوجود نمیامد.
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 1
      هیچ ربطی به صداوسیما نداره اینان نتیجه تسامح وتساهل وعدم برخورد جدیست
    • به قریشی بوکانی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 1
      بدون روسریند
  • علی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    8 9
    ولایتی عزیز
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    17 1
    هیچکس نمیگوید برای بهداشت مواد غذائی یا جلوگیری از دزدی باید کارفرهنگی کرد! ولی برای فساد بی حجابی ودزدی از حیای مردم،فقط کار فرهنگی توصیه میشود!
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    2 5
    گچل اگه دوایی داشت خودشو درمون میکرد
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    9 11
    می خواهند جوانها را دین گریز کنند مرگ بر غرب
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    14 7
    اینهمه کشورهای اسلامی هست فقط شما کاسه داغتر از اش شده اید ؟
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 8
      آن کشورهای اسلامیان یک روزی با آمدن منجی بشریت باید مانند ما شوند البته نه وضع الان بی حیایی ما هرچند برای اینکه در گند به زندگی ها نزنید باید رعایت شود که نمی شود
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      9 2
      کشور اسلامی جایی است که احکام شریعت اسلامی در آن اجرا می شود. کشورهای سکولار ، اسلامی نیستند. ایران زمان شاه هم اسلامی نبود و اتفاقا قدرت اصلی کشور دست بهاییان و یهودیان بود.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 8
    السلام علی الحاج علی اکبر ولایتی
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 3
    بله جناب ولایتی این حرفها درست
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    9 4
    سالهاست گفته میشود در برابر ناهنجاریها کار فرهنگی انجام شود کو نتیجه اش هر روز بدتر شده خانواده های متدین نمی توانند از پارکها استفاده کنند معضل اخلاقی زیاد شده
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    7 1
    اولش یه عده پول میگیرند بعدش مرض همه گیر میشه وقتی برخورد میکنید باید بازدارندگی داشته باشه
  • محمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 4
    باسلام ولایتی دربرجام
  • مجید IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 5
    مردم باید کاری کنند مسئولین هیچ کاری از دستشان ساخته نیست
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    6 3
    اصلاح طلبان در 8 سال دولت بنفش آنچنان ضربات مهلکی از پشت به اقتصاد و مردم زدند که از آن رو اطمینان حاصل کرده اند اصولگرایان از پس مشکلات بر نمی آیند و در چاه عمیق کنده شده توسط اصلاح طلبان سقوط خواهند کرد. لعنت خدا بر غربزدگان, فتنه گران , دزدان بیت المال و حسین فریدون ها و مهدی رفسنجانی ها و مهدی جهانگیری ها.
  • كريم IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 4
    از كجا معلوم كه اين زن و دختر ها از افراد خانواده ها و فاميلهاي افساد طلبان آمريكايي نباشند.
  • ناشناس IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 2
    آقای ولایتی چه خبر
  • بازنشسته فرهنگی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    4 12
    احمدی نژاد مورد اقبال مردم بودوهست درانتخابات اخر بااینکه ورودش راممنوع شد چهارمیلیون رای داشت
  • بازنشسته فرهنگی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    2 5
    فتنه گران بی دین نمی توانند چهره خودرادرپس حمله به دیگران پنهان کنند.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    6 5
    نماینده مجلس: اختلاس ۷۳۰ میلیون دلاری در زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      7 1
      از اینها گذشته عده ای هم هستند که دایم می گویند این مسائل مهم نیست! اقتصاد مهم است!! بروید جلوی اختلاس را بگیرید و.. حال آنکه هر دزدی و اختلاسی قابل جبران است اما وقتی نسلی بی حیا و بی عفت شد، دیگر جبرانی برایش وجود ندارد! و از آن جالبتر اینکه هزینه ای که هر سال به خاطر سقط جنین و طلاق و فرزندان طلاق و قتلهای ناموسی و عشقی و هزینه های سنگین پرونده های قضایی آنها و تبعات آن به کشور وارد می شود از دهها اختلاس بزرگ بیشتر است! اما گویا همه کور هستند و نمی خواهند ببینند.
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 3
    جبرودستورجواب نمی دهد.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    6 2
    آقای ولایتی واقعیت جامعه را ببین
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 1
    این چه اقتداری هست
  • DE ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    1 0
    قرش : فروپاشی و سقوط اصولگرایان در یک پیش‌بینی سیاسی!// من هم پیش بینی سیاسی میکنم که پوتین و دلقینسکی و بایدن هر سه دست در گردن در مَسکو در پیاده رو با هم بعد از تعامل فضا منظور تناول غذا قدم بزنند وحال کنند به جان جان کریه اتفاق خواهد افتاد . والا کی به کیه برای همین هر کس دوست داشت میتونه هر طوری دوست داره تهلیل سیاسی بزنه
  • م IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    7 2
    اقتصاد رو درست کنید
  • رضا IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 6
    اقا شما هم پول بیشتر بدهید تا چادر سر کنند
  • اگاه IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    6 5
    ما زمان شاه ژاندارم منطقه بودیم!
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 2
      و برای همین بحرین و چند جزیره را شوهر دادیم و جشن گرفتبم.
    • مجید IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 1
      چه ژاندارم منطقه ای که نوکر و چاکر آمریکا و انگلیس بود؟
  • FR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    1 1
    این مدعیان شرق که لابد غرب را میشناسند خوب است به وضعیت فعلی مکرون در فرانسه توجه کنند خواست با زرنگی و به نام اعتدالی هم از چپ منتفع شود هم از راست .. وحالا از دوطرف آنهم از نوع افراطی آن منگنه شده که نمیتواند تکان بخورد ...
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    2 0
    روزنامه شرق کافر همه را به کیش خود پندارد. روزهای پایانی عمر روزنامه شرق نزدیک است و مستأجر جدیدی هم برای آن پیدا نمی شود مدیر مسئولی هم که علی ربیعی وی را آدم حسابی بداند حالا با چند سال تأخیر تکلیف خودش و شرق را روشن کرده است.
  • حسن IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 3
    سلام اقای دکترمردم بافقر بدبختی دستوپنجه نرم می کنند یکسفر باخودروی پراید به سیستان بلوچستان بزن
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 4
    نظام جلوی این برهنه ها را که نمی گیرید حداقل ازشان مالیات بگیرید
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    1 0
    ولایتی که حرف موشکی رازده ومقتدرهمان نیروی مسلح است
  • هالو IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 2
    جناب ولایتی شما نباید هم نگرانی داشته باشید.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    1 1
    حتما شما درست می گوئید.
  • شریف زاده IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    2 2
    وقتی مسئولین فرهنگی کشور در خواب غفلت بسر می برند. دشمن از این غفلت و غفلت نوجوانان و جوانان سوئ استفاده می کند و برهنگی را در جامعه رواج می دهد. این عزیزان که دست مایه یک عده خاص شده اند غافلند که اولا با شخصیت آنها بازی می شود وو ثانیا هنجار شکنی که دشمن نه بفکر شما جوان است و نه به فکر سلامت جامعه . پس راحت طعمه دشمن نشو تا از غفلت و عواطف جوانی ات سوئ استفاده نشود.
  • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    7 3
    یکی از معظلاتی که در بین مسئولین کشور از قدیم وجود داشته و هنوز هم متاسفانه ادامه دارد، تقریبا در همه حوزه (به جز نظامی و امنیتی)، این است مدیران و مسئولین اعتقادی به پیشگیری ندارد و حتما یک مسئله ساده باید به یک معضل و بحران اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... تبدیل شود تا حضرات بلکه از خواب غفلت بیدار شوند و تازه به فکر چاره بیفتند نمونه هاش : ویدئو، ماهواره، بدحجابی و بی حجابی، سگ گردانی، فضای مجازی، بازی های رایانه ای، تاتر و سینمای بی در و پیکر، اراجیف سلبریتی ها و ... الی یوم القیامه. در حقیقت بحران واقعی خود این مدیران و مسئولین (از قوای سه گانه نه فقط دولتی ها) بی خاصیت هستند که مملکت را به بحران های گوناگون سوق می دهند.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 5
      با یه گوشی هوشمند تو فضای اینترنت میگردی، بعد به همه این خدمات تمدن غرب بد و بیراه میگین؟ با خودتون چند چندین
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      7 2
      بردگی ابزار خدمت نیست.. اتقاقا زندگی مردم امروز بسیار بدتر و پر استرس تر از صد سال قبل است به حاطر همین پیشرفتها
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 3
    فضای اخلاقی جامعه را باید ازخانواده ومدرسه شروع کرد،در مدارس برای دانش آموزان کلاس اخلاق باید گذاشت،به شیوه ای که بچه از اسلام زده نشود،همه خانواده ها بچه مدرسه ای دارند بنابراین کلاسی هم برای والدین ماهی یکبار اجباری باید در مدرسه گذاشت چون فضای مجازی خیلی خطرناک شده است.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    1 1
    اسلام دین منطق است
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    1 4
    اسلام دین منطق است کیفیت مهمه نه کمیت . وقتی فساد مالی رانت ارتشا در جامعه رسوخ کنه عوام نسبت به باورها بدبین می شن .
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      5 3
      اتفاقا عموم بی حجابها اقشار مرفه فاسد هستند که از نظر اقتصادی هم فاسدند.
  • هلی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 1
    به نظرم آقای ولایتی با انرژی حرف میزند
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    6 2
    این عبارت کار فرهنگی هم شده مفری برای عدم اجرای قانون توسط آقایان مسئول! بی حجابی جرم است جناب دادستان و شما و عوامل تان هر روز در خوابی عمیق تر!
  • فرید IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 1
    احسنت
  • معلم IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    9 1
    با این بیت المال خواری ها که همیشه سر سفره از اخبار میشنویم چگونه کار فرهنگی کنیم جناب دادستان؟!! یه چی میگیا
  • معلم IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    4 0
    جناب دکتر ولایتی لطفا یه کم از این فرهنگ غنی که میفرمایید برای سفره ما بده بچه ها گشنه شونه، ممنون
  • مهدی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    یه زمانی برو بیایی داشت
  • صادق IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 2
    چرایی عدم برخورد قاطع مسیولین نظام با گروهی بنام نخبگان که در جامعه ایرانی جاز ده اند ودرعمل وابسته صهیونیزم جهانی هستند وعضویت درفراماسونری می‌باشند وپشتیبانی این سازمان ضدبشری برای هر گونه شرارت وفساداجتماعی واقتصادی فرهنگی ضد دینی وایجاد اغتشاش در طول عمر انقلاب بوده اند استفاده از آری از نوجوانان در مقطع دبیرستانی وحتی ابتدائی و انشگاهی برایمقاصد براندازی استفاده میبرند
  • US ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    2 0
    میخوام گرگ وال استریت بشم
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 0
    طرف خونه اش در بهترین نقاط تهرانه بعد دستور هم میده
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 0
    چرا از این‌پولهای پیشنهادی به ما نمیشود؟
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    8 0
    این گزاره که « ابتدا باید کار فرهنگی کرد » متاسفانه در حال تبدیل شدن به یک فتنه است که من به شخصه در نشریات زیادی از سوی کارشناسان و مقاله نویسان و حتی دولتمردان شنیده و خوانده ام . روی هر کاری که دست می گذاری و قصد اصلاح داری بلافاصله جبهه می گیرند که ابتدا باید کار فرهنگی کرد!! حالا این کار فرهنگی چیست و چه کسی باید انجام می داده و چرا تا کنون انجام نداده که وضع اینطور شده و قرار است تا کی منتظر اقدام و به نتیجه رسیدن کار فرهنگی شویم و آنوقت کار عملی را انجام دهیم خدا می داند!!
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 1
    برای اینکه خدایی نکرده،بی حجاب و سگ باز ها،فحاش ها و باقی کسانی که گناه میکن در امکان عمومی،ناراحت نشن، پیشنهاد میشه،بهشون جایزه بدید،بجایی مجازت! و همچنین یک مدال افتخار نیز بهشون هدیه داده بشه! سپس کسانی که دغدغه مسائل حجاب و باقی منکرات روی زمین رو دارن،دستگیر بشن! سپس شلاق بهشون زده بشه، و چندین سال زندان! در صورت عدم تصحیح کار اشتباه خود! حبس ابد! تا اینطوری گناه کاران بسیار خوشحال شوند، و باقی رو هم با خیال راحت مثل خود کنند!.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    1 2
    تجربه کرونا نشان داد که تا زور نباشد فرهنگسازی حرف مفت است
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      1 1
      جنابعالی چوب تر میخوای دیگران نه.
  • نيازمند IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    10 3
    فضاى شهر تهران خیلی بد شد. ..... لباس ها و پوشش جوان ها چه مردان چه زنان شرم آور است. پسران جوان كم و ميان سال ها پيراهن و تى شرت هايى ميپوشند كه در شأن يك مسلمان نيست
    • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 1
      ازحیوانات جز لخت بودن برنیاید
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    از گرگهای وال استریت چخبر
  • حاج رضا IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 1
    درود
  • ناشناس IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    بی حجابی مساوی با عملکرد امثال روحانی که نظام را تالبه پرتگاه برد لعنت به لیبرالهای بی شرف
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    ولایتی توی دانشگاه ازاد
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 1
    اقای ولایتی خسته نباشین
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 1
    اقتدار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس