کد خبر 1391707
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
بنز

مرسدس بنز ویژن EQXX کانسپت توانست شعاع حرکتی ۱۰۰۸ کیلومتری را با یک‌بار شارژ بر جای بگذارد و البته هنوز هم ۱۵ درصد شارژ باتری آن باقی مانده بود.

به گزارش مشرق، مرسدس بنز ویژن EQXX کانسپت که به منظور پیش‌نمایش آینده الکتریکی و فوق‌العاده کارای آتی این خودروساز طراحی شده بود چند ماه پیش توانست شعاع حرکتی ۱۰۰۸ کیلومتری را با یک‌بار شارژ بر جای بگذارد و البته هنوز هم ۱۵ درصد شارژ باتری آن باقی مانده بود. مرسدس در تلاش برای حماسی‌تر کردن عملکرد این خودرو یک سفر جاده‌ای دیگر را ترتیب داده و این بار توانسته رکورد قبلی خودش را بهبود بخشد و به ۱۲۰۲ کیلومتر برساند! این رکورد به لطف آئرودینامیک فوق‌العاده و قوای محرکه بسیار کارای ویژن EQXX به دست آمده است. وقتی که بدانیم باتری این خودرو زیر ۱۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت داشته و کوچک‌تر از باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی EQS است ارزش‌های کار مرسدس دو چندان خواهد شد.

مرسدس بنز ویژن EQXX رکورد شکست +عکس

این سفر از مقر مرسدس در اشتوتگارت آلمان آغاز شد و ایستگاه دوم نیز شهری در خود آلمان بود. پس از گذر از این شهر، مرسدس به دو شهر در فرانسه رسید و مقصد نهایی نیز بریتانیا بود. البته ویژن EQXX یک توقف کوتاه نیز در پایگاه فرمول یک مرسدس-ای ام جی داشت و نهایتاً خودرو به پیست سیلورستون رسید. زمانی که ژرمن‌ها به سیلورستون رسیدند با این پیست افسانه‌ای ملاقات کردند. در این پیست نیک دِه ریس قهرمان فرمول E مرسدس منتظر ویژن EQXX بود فردی که با این خودرو ۱۱ دور پیست را طی کرد تا نهایتاً باتری خالی شود.

مرسدس بنز ویژن EQXX رکورد شکست +عکس

البته این کار کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا مرسدس به نیکو رزبرگ قهرمان سال ۲۰۱۶ فرمول یک اجازه نداد پشت فرمان ویژن EQXX بنشیند! با این وجود رکورد مرسدس فوق‌العاده عالی بوده و نشان دهنده توانایی‌های صنعت خودرو برای آینده‌ای الکتریکی است.

مرسدس بنز ویژن EQXX رکورد شکست +عکس

پس از سفر ۱۲۰۲ کیلومتری که ۱۴ ساعت و ۳۰ دقیقه و بیش از دو روز طول کشید، ویژن EQXX به مقر قوای محرکه پرفورمنس مرسدس-ای ام جی در بریکس ورث بریتانیا رفت تا باتری آن پر شده و به فستیوال سرعت گوودوود برسد.

منبع:پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس