کد خبر 1391633
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
هیوندای النترا HEV ۲۰۲۲ در مقابل تویوتا پریوس ۲۰۲۲

دو خودرو هیبریدی تولیدی از سوی هیوندای و تویوتا، با ترمز اضطراری خودکار جلو و کمک فرمان حفظ خطوط ارائه می‌شوند.

به گزارش مشرق، هیوندای النترا هیبریدی ۲۰۲۲ قیمتی معادل ۲۳ هزار و ۷۵۰ دلار برای نسخه پایه و ۲۸ هزار و ۲۵۰ دلار برای نسخه لیمیتد دارد. علاوه بر ویژگی‌های ایمنی، هر النترا هیبریدی دارای استارت دکمه‌ای، کنترل آب و هوای خودکار، رینگ‌های آلیاژی و گرمکن صندلی‌های جلو است. نسخه لیمیتد نیز، با امکاناتی مانند تودوزی چرمی، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، سانروف و سیستم مالتی مدیا با ناوبری GPS ارائه می‌شود.

تویوتا پریوس L Eco پایه ۲۰۲۲ قیمتی معادل ۲۴ هزار و ۵۲۵ دلار دارد که فاقد مانیتورینگ نقطه کور النترا و گرمکن صندلی‌های جلو است. نسخه پایه LE که این دو ویژگی و چند ویژگی دیگر را دارد، با قیمتی معادل ۲۵ هزار و ۷۳۵ دلار و نسخه XLE با ۲۸ هزار و ۷۴۵ دلار و بالاترین نسخه آن، با ۳۲ هزار و ۸۲۰ دلار عرضه می‌شود.

طراحی بیرونی: فروش پریوس در سال ۲۰۰۴ یعنی زمانی که تویوتا آن را از یک سدان معمولی به یک هاچ بک تبدیل کرد، افزایش یافت؛ این خودرو با  نسل فعلی که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، تفاوتی ندارد.

مقایسه هیوندای النترا با تویوتا پریوس +عکس

مقایسه هیوندای النترا با تویوتا پریوس +عکس

النترا هیبریدی از نظر بصری شبیه به سدان النترا، اما بنزینی است؛ نمای بدنه آن به تبعیت از سبک طراحی هیوندای سوناتا وای اف، خطوط سیال، روان با زوایای نرم و حالتی اسپرت دارد. چراغ‌های کشیده که با خطوط مواج طراحی شده‌، جوانب یک جلوپنجره کشیده و باریک را اشغال کرده‌اند؛ طراحی سپر و چراغ‌های مه شکن نیز، تاثیر همسویی در این رابطه داشته‌اند.

طراحی داخلی: یک سرعت‌سنج دیجیتالی در مرکز و یک انتخابگر دنده الکترونیکی، از لوازم قدیمی پریوس هستند؛ در داخل، کابین داشبورد روکش شده و خبری از مواد بی‌کیفیت و ارزان نیست.

مقایسه هیوندای النترا با تویوتا پریوس +عکس

مقایسه هیوندای النترا با تویوتا پریوس +عکس

فضای داخلی النترا شبیه به مرسدس بنز بوده و دارای نواری افقی در سراسر داشبورد است. طرح غربیلک فرمان و دریچه‌های تهویه در دو طرف نمایشگر داشبورد، شبیه به نمونه موجود در هیوندای سوناتا وای اف است؛ النترا از پریوس مدرن تر به نظر می‌رسد، اما گران تر از آن نیست. 

یکی از مشکلات در فضای داخلی پریوس، سیستم مالتی مدیای آن است؛ در سال ۲۰۰۴، این یکی از اولین خودروهای رایج با صفحه نمایش لمسی بود و امروزه، اکثر مدل‌های پریوس از یک صفحه نمایش لمسی متوسط ​​۷ اینچی با ادغام اتواندروید (Android Auto( و اپل کارپلی (Apple CarPlay) استفاده می‌کنند.

مدل برتر لیمیتد دارای یک صفحه نمایش عمودی بزرگ ۱۱.۶ اینچی، اما با گرافیک قدیمی است؛ این سیستم با اتو اندروید (Android Auto) سازگار نیست و بسیاری از دکمه‌ها و دستگیره‌های ساده‌تر داشبورد را حذف می‌کند.

مقایسه هیوندای النترا با تویوتا پریوس +عکس

مقایسه هیوندای النترا با تویوتا پریوس +عکس

سیستم مالتی مدیا النترا هیبریدی در مدل پایه دارای صفحه نمایش ۸ اینچی با سیستم اتو اندروید بی سیم و اپل کارپلی و در خودروی لیمیتد دارای صفحه نمایش افقی ۱۰.۲۵ اینچی است. با وجود کوچکتر بودن این صفحه نمایش نسبت به صفحه نمایش بالای پریوس، هیوندای تمام کنترل‌های فیزیکی را در جای خود نگه می‌دارد که باعث نشان دادن فضای بیشتری روی صفحه نمایش می‌شود.

سیستم گرافیک النترا نیز سریع‌تر پاسخ می‌دهد و از Apple CarPlay از Android Auto پشتیبانی می‌کند؛ اگرچه قابلیت بی‌سیم مدل پایه را از دست می‌دهد.

النترا هیبریدی فضای داخلی برای یک سدان کامپکت دارد؛ یعنی بزرگسالان می‌توانند به راحتی در صندلی جلو و بدون فشار زیاد در صندلی عقب بنشینند. صندوق عقب النترا هیبریدی ۱۴.۲ فوت مکعب و بزرگتر از اکثر سدان‌های این کلاس است.

پریوس یک سدان نیست؛ بلکه یک هاچ بک است؛ یعنی وقتی صندلی عقب را تا می‌کنید، یک محفظه بار بزرگ و باز خواهید داشت. پریوس ۲۷.۴ فوت مکعب فضای بار در پشت صندلی عقب و ۵۰.۷ فوت مکعب با تا شدن صندلی عقب را در اختیار افراد قرار می‌دهد که بیشتر از فضای برخی خودروهای شاسی بلند کوچک است.

پیشرانه: النترا هیبریدی شبیه پریوس نیست؛ این خودرو دارای یک موتور بنزینی ۱۰۴ اسب بخاری و یک موتور الکتریکی ۴۳ اسب بخاری بوده که با هم کار می‌کنند و خروجی ترکیبی آن ۱۳۹ اسب بخار است. پریوس، در مقابل، تنها ۱۲۱ اسب بخار قدرت دارد.

هیوندای از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه و پریوس از یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (معروف به CVT) استفاده می‌کند و CVT‌ها اغلب صدای موتورهای کوچک را شدت می‌دهد. هر دو خودرو سواری و فرمان پذیری مناسب دارند، اما هیوندای مانند یک خودروی معمولی شتاب می‌گیرد.

هر دو خودرو هیبریدی با ترمز اضطراری خودکار جلو و کمک فرمان حفظ خطوط ارائه می‌شوند. هیوندای همچنین مانیتورینگ نقطه کور را که در مدل پایه پریوس L Eco وجود ندارد و ترمز اتوماتیک عقب که تویوتا اصلا ارائه نمی‌دهد، اضافه می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    خوب چرا از اینها وارد نمی کنند که هم قیمت مناسب دارند و هم آلایندگی کم و هم نمونه داخلی برقی انها وجود ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    4 0
    اینا واسه ما قفله لطفا مقایسه پراید با ساینا ، ساینا با کوئیک ، کوئیک با تیبا از این چیزا بذارید!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس