روزهای پرنوسان والیبال ایران؛ غلبه بر صدر و باخت به قعر/ کم دفاعِ قابل دفاع!

تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ هم در بخش دفاعی عملکرد درخشانی نداشت.

به گزارش مشرق، کار تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ به پایان رسید. شاگردان بهروز عطایی در این هفته از مسابقات در صوفیه به ترتیب به مصاف تیم‌های بلغارستان، آمریکا، برزیل و کانادا رفتند که حاصل تلاش آنها کسب دو پیروزی مقابل آمریکا و کانادا و ثبت دو شکست مقابل برزیل و بلغارستان بود.

باخت به میزبانِ بدون پیروزی

والیبال در شرایطی هفته دوم را آغاز کرد که دو پیروزی و دو شکست از هفته اول هم در کارنامه خود داشت. شاگردان بهروز عطایی در نخستین مسابقه هفته دوم به مصاف میزبان خود رفتند و با نتیجه ۳ بر صفر بازنده شدند. این نتیجه درحالی رقم خورد که بازیکنان کم تجربه ایران توان پیروزی در این مسابقه را داشتند، اما بلغارها با اتکا به قدرت بازیکن جوان خود یعنی نیکولوف و استفاده از شرایط میزبانی و حضور تماشاگران موفق شدند از سد شاگردان عطایی عبور کنند. بلغارها که تا پیش از این مسابقه هیچ پیروزی در کارنامه خود نداشتند، طلسم را شکستند و نخستین پیروزی خود را در خانه جشن گرفتند.

ثبت نخستین شکست یانکی‌ها در دیداری برتر

در گام دوم از هفته دوم، ملی‌پوشان کشورمان مقابل آمریکا قرار گرفتند. این دیدار در شرایطی آغاز شد که پیش از آن یانکی‌ها هیچ شکستی در کارنامه خود نداشتند. شاگردان عطایی در دیداری برتر و قاطع توانستند با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی برسند تا نخستین شکست شاگردان جان اسپرا در این دوره از مسابقات ثبت شود. آمریکایی‌ها امسال رقابت‌ها را با قدرت آغاز کردند، اما ایران توانست با ارائه یک بازی کم نقص ترمز آنها را بکشد. امین اسماعیل نژاد، پشت خط زن تیم ملی کشورمان در این مسابقه هم همچون دیدارهای قبلی عملکرد درخشانی داشت و توانست نقش پررنگی در پیروزی بلندقامتان ایران داشته باشد.

روزهای پرنوسان والیبال ایران؛ غلبه بر صدر و باخت به قعر/ کم دفاعِ قابل دفاع!

باخت به برزیلِ پرافتخار

سومین حریف ایران در هفته دوم، تیم ملی والیبال برزیل بود. برزیلی‌ها که پرافتخارترین تیم جهان به شمار می‌روند بازی را با توپ پر شروع کردند. عملکرد آنها به گونه‌ای بود که نشان می‌داد طلایی‌پوشان بازی ایران و آمریکا را به دقت تماشا کرده و می‌دانستند که اگر دست از پا خطا کنند جریمه خواهند شد. یاران رزنده از همان ابتدا با تمام توان استارت زدند، اما ملی‌پوشان آینده‌دار کشورمان هم پا پس نکشیدند و تا آخرین امتیاز مبارزه کردند. شکست والیبال ایران مقابل برزیل هرچند که با نتیجه ۳ بر صفر ثبت شد، اما کمتر کسی از عملکرد شاگردان عطایی انتقاد کرد، چراکه آنها به قول خود عمل کردند و تا آخرین امتیاز جنگیدند.

روزهای پرنوسان والیبال ایران؛ غلبه بر صدر و باخت به قعر/ کم دفاعِ قابل دفاع!

انتقام المپیک گرفته شد

کانادا، آخرین حریف ایران در هفته دوم بود. آنها که پیش از رویارویی با ایران در دیداری نفس‌گیر مغلوب صربستان شده بودند برای جبران آن شکست پا به میدان گذاشتند. کانادایی‌ها در المپیک توانستند نسل طلایی والیبال ایران را با هدایت ایگور کولاکوویچ شکست دهند و برای این مسابقه اعتماد به نفس بالایی داشتند، اما شاگردان عطایی اجازه نفس کشیدن به حریف را ندادند و در سه ست پیاپی آنها را مغلوب کردند. به این ترتیب شاگردان عطایی انتقام شکست در المپیک را از کانادا گرفته و دومین پیروزی خود در این هفته را هم جشن گرفتند.

روزهای پرنوسان والیبال ایران؛ غلبه بر صدر و باخت به قعر/ کم دفاعِ قابل دفاع!

هفته ای سخت و سرنوشت‌ساز در خاک لهستان

تیم ملی والیبال ایران برای هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ باید راهی لهستان شود تا مقابل حریفان خود قرار بگیرند. کاروان والیبال ایران ساعت ۱۲ و ۵۵ دقیقه روز دوشنبه، ششم تیرماه صوفیه را به مقصد مونیخ و سپس لهستان ترک خواهد کرد و ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه همان روز وارد شهر گدانسک می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۲ تغییر قطعی تیم ملی والیبال ایران برای هفته سوم

تیم ملی از ششم تا دوازدهم تیرماه تمرینات خود را در شهر گدانسک پیگیری ‌می‌کند و در این مدت در هتل دیگری اسکان خواهد یافت، اما از روز دوشنبه، ۱۳ تیرماه در هتل محل اسکان تیم‌های شرکت کننده در هفته سوم لیگ ملت‌ها اسکان خواهد یافت. مردان والیبال ایران روزهای ۱۴ تا ۱۸ تیرماه به‌ترتیب و در چارچوب هفته سوم و پایانی لیگ ملت‌ها به مصاف تیم‌های لهستان، ایتالیا و اسلوونی و صربستان می‌روند تا به کار خود در مرحله گروهی پایان دهند. 

روزهای پرنوسان والیبال ایران؛ غلبه بر صدر و باخت به قعر/ کم دفاعِ قابل دفاع!

دو تغییر در راستای تقویت تیم و کسب تجربه بیشتر

اگر شاگردان عطایی بتوانند در بین ۸ تیم برتر این مسابقات قرار بگیرند باید خود را برای مرحله نهایی به میزبانی ایتالیا آماده کنند. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا بلندقامتان ایران توان غلبه بر حریفان خود در هفته سوم را دارند یا اینکه سرنوشت دیگری در انتظار آنها است.

در راستای سیاست‌ها و اهداف والیبال ایران، با تصمیم کادر فنی، تیم ملی با دو تغییر آماده دیدارهای هفته سوم لیگ ملت‌ها می‌شود تا بازیکنان بیشتری حضور در لیگ ملت‌ها را تجربه کنند. بر این اساس فاضل پژومان و احسان دانش دوست جای علی رمضانی و اسماعیل مسافر را در تیم ملی والیبال ایران برای هفته سوم لیگ ملت‌ها خواهند گرفت.

روزهای پرنوسان والیبال ایران؛ غلبه بر صدر و باخت به قعر/ کم دفاعِ قابل دفاع!

خیال‌مان از پشت‌خط آسوده است

بهروز عطایی برای پست پشت خط زن در هفته اول از ترکیب امین اسماعیل نژاد و صابر کاظمی استفاده کرد که اسماعیل‌نژاد خیلی زود توانست قدرت و شایستگی خود را به نمایش بگذارد تا هم حریفان را دچار مشکل کند و هم جایگاه خود در تیم ملی را پیدا کند. هرچند در هفته اول تیم ملی چندان درخشان بازی نکرد، اما این ستاره نوظهور در قد و قواره یک پشت خط زن تمام عیار ظاهر شد و بارها به داد عطایی و تیمش رسید.

هرچه زمان گذشت هماهنگی بین او و وادی بیشتر هم شد و دیدن بازی او بیشتر به دل نشست. تقریباً در تمام مسابقات هم عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران به امین اسماعیل‌نژاد رسید. پشت خط زن ۲۵ ساله والیبال ایران تجربه ملی چندانی ندارد و با میدان دیدن بیشتر، قطعاً هر روز بهتر خواهد شد، اما طی کردن این مسیر مستلزم داشتن یک زندگی حرفه‌ای است. ضمن اینکه ایران در این پست بازیکنان خوبی همچون صابر کاظمی، بردیا سعادت و پوریا یلی را هم در اختیار دارد که می‌تواند خیال اهالی والیبال را از این پست راحت کند.

روزهای پرنوسان والیبال ایران؛ غلبه بر صدر و باخت به قعر/ کم دفاعِ قابل دفاع!

کم دفاعِ قابل دفاع!

در سوی دیگر تیم ملی در پست دفاع میانی و سرعتی‌زن هنوز نتوانسته به ثبات برسد. اکثر کارشناسان در پایان هفته دوم این پست را یکی از ضعف‌های تیم ملی می‌دانند؛ جایی که رضا عابدینی در هفته اول حضور داشت و به دلیل مصدومیت جای خود را به سرلک داد. همچنین توخته و جلوه و ملکی هم دیگر سرعتی‌زن‌های عطایی در دو هفته ابتدایی لیگ ملت‌ها بودند. ترکیب‌هایی که ایران برای بازی‌ها وارد زمین می‌کند نشان از این دارد که عطایی هنوز به بازیکن ایده‌آل خود در این پست نرسیده است.

مدافع والیبال ایران شاید در بخش هجومی خوب بودند، اما در دفاع یا زخمی کردن توپ‌ها عملکرد چشم‌گیری نداشتند و همین امر موجب می‌شود تا ایران با تیمی کم دفاع بدانیم؛ اما واقعیت این است که با حضور سرلک جوان و جویای نام کمی اوضاع بهتر شد. به گونه‌ای که حالا عملکرد مدافعان والیبال کشورمان قابل دفاع شد و باید منتظر روزهای آینده ماند؛ روزهایی که اهالی والیبال بسیار به آن امیدوار شده‌اند و لحظه شماری می‌کنند تا نبرد بازیکنانی که در مسیر پختگی قرار دارند را مقابل سایر حریفان تماشا کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس