کد خبر 1391453
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
آلمان

وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید: کاهش واردات گاز از روسیه می‌تواند برای صنایع این کشور فاجعه‌بار باشد.

به گزارش مشرق، رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، طی مصاحبه‌ای با روزنامه در اشپیگل، گفت: ممکن است این کشور مجبور شود تا در صورت بروز کمبود سراسری گاز تمام بخش‌های صنعت خود را تعطیل کند.

وی تأکید کرد: تمام فعالیت تولیدی و کارخانه‌ای به حالت تعلیق درخواهد آمد و این برای برخی صنایع فاجعه‌بار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت شکر در آلمان

وی تأکید کرد: البته ما درباره دو روز یا چند هفته صحبت نمی‌کنیم، بلکه مدت آن طولانی خواهد بود. ما درباره مردمی صحبت می‌کنیم که شغل خود را از دست می‌دهند و درباره شهرهایی صحبت می‌کنیم که مجموعه‌های صنعتی خود را از دست خواهند داد.

وزیر اقتصاد آلمان تاکید کرد که البته مردم این کشور در برابر این سختی‌ها با هم متحد هستند، از تحریم‌های ضدروسیه حمایت کرده و آماده‌اند تا سختی‌ها را تحمل کنند.

چند روز پیش هابک گفته بود کاهش عرضه گاز روسیه به آلمان نشان‌دهنده اثرگذاری تحریم‌های غرب است و مدعی شد محدودیت‌های اتحادیه اروپا در صدور کالا و خدمات به مسکو جلوی استفاده از پول حاصل از فروش منابع انرژی توسط این کشور را گرفته است.

هفته گذشته انتقال گاز از روسیه به آلمان ۶۰ درصد کاهش یافت. البته شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که این مسئله به خاطر مشکلات فنی ناشی از تحریم‌های غرب بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    آخ چه كيفى ميده خدايا ببينى اين فرنگى هاى قُرمساق رو يكى يكى بخاطر تحريم ها كلّه پا ميشن و محتاج نون شب ؛ و اون وقت ما نه مثل خودشون كه لگد پرانى رو از اجداد بزرگوارشون به ارث بردند بلكه مثل انسان ها به دادشون برسيم و نذاريم از گشنگى تلف بشن ! بهرصورت خيبى دوست دارى انسانيت رو بهشون درس بديم ! 
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند این شهرها با ادامه محاصره خودبخود سقوط خواهد کرد
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    خیلی هم عالی ،بگین غلط کردیم تحریم‌های ایران و روسیه و ونزوئلا و..... بردارین شاید یه فکری بحالتون کردیم!!!
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    شما اونا رو ول کن بيا به مملکت خودت رسيدگي کن
    • سعید IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      0 0
      نادان اصل قضیه همین اروپایی ها و چوب برای چرخ گذاشتناشونه . به لطف خدا پروندشون بسته بشه ، اوضاع درست می سه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس