گانتز

«بنی گانتز» در گفت‌وگوهایی با محور انتخابات به دنبال تشکیل ائتلافی جدید با رهبر حزب «امید نو» است.

به گزارش مشرق، «بنی گانتز» رئیس حزب آبی-سفید روز گذشته (جمعه) با «گیدئون ساعر» رهبر حزب امید نو، گفت‌وگوهایی برای فعالیت مشترک در انتخابات پیش‌روی کنست داشته است.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴» قبل از گفت‌وگوی گانتز و ساعر، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده بود که روز گذشته «آیلت شاکید» وزیر امور داخلی تل‌آویو برای اولین بار بعد از انحلال کنست، با «نفتالی بنت» دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید:

وزیرجنگ رژیم صهیونیستی انحلال کنست را شرم آور خواند

شاکید با اشاره به این که «ما در راه انتخابات هستیم و فرصت‌های تشکیل یک دولت جایگزین وجود ندارد»، تصریح کرده است اگر بنت نامزد نشود، حزب یمینا را رهبری کرده و با آن در انتخابات شرکت خواهد کرد.

گیدئون ساعر، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در واکنش به در مورد تصمیم نفتالی بنت برای انحلال کنست و شرکت در انتخابات آینده گفته بود: «هدف انتخابات آتی واضح، و جلوگیری از بازگشت نتانیاهو به قدرت است تا او کشور را برای منافعش تسخیر نکند».

این در حالی است که در ماه آوریل، شبکه صهیونیستی «کان» در گزارشی پیش‌بینی کرده بود که گانتز و ساعر به دلیل بحران درون ائتلاف با هم کار خواهند کرد. حزب امید نو در زمان نگارش گزارش از آستانه ۳.۲۵ درصدی انتخابات در نظرسنجی‌ها عبور کرده است، اما در صورت ادغام با حزب گانتز، می‌تواند در کنست باقی بماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس