کد خبر 1391406
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
اوکراین

یک مقام نظامی اوکراینی مدعی شد حمله موشکی گسترده‌ای از خاک بلاروس به این کشور انجام شده است.

به گزارش مشرق، یک مقام نظامی اوکراینی روز شنبه مدعی شد حمله موشکی گستره‌ای از داخل کشور بلاروس به منطقه «ژیتومیر» اوکراین انجام شده است.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، «ویتالیتی بونیچکو» فرمانده نظانی ژیتومیر در بیانیه‌ای اعلام کرد، این موشک‌ها که قصد داشتند زیرساخت‌های این منطقه را هدف قرار دهند، توسط سامانه دفاع موشکی منهدم شدند.

در این بیانیه آمده است: «امروز صبح در خلال حمله موشکی گسترده به منطقه توسط هواپیمای روسی که در خاک بلاروس قرار داشت، نیروهای دفاعی ما حدود ده موشک که به سمت تأسیسات زیرساختی ما شلیک شد را سرنگون کردند. تکرار می‌کنم: هنگامی که صدای آژیر را می‌شنوید به پناهگاه بروید».

بیشتر بخوانید:

روس‌ها کنترل منطقه هرکسی در اوکراین را به دست گرفتند

به نوشته وبگاه خبری «یاهو نیوز» به نقل از مقامات نظامی اوکراین، علاوه بر ژیتومیر که یکی از مراکز ریلی مهم این کشور محسوب می‌شود، منطقه چرنیهیف واقع در شمال و یاووریف در شمال غربی اوکراین هدف حملات موشکی روسیه قرار گرفتند.

به گفته بونیچکو، حدود ۳۰ موشک به سمت ژیتومیر و حدود ۲۰ موشک به سمت چرنیهیف شلیک شده‌اند. وی ادعا کرد در پی حمله موشکی به ژیتومیر یک نظامی کشته و یک سرباز دیگر نیز زخمی شده است.

سرویس اطلاعاتی اوکراین نیز با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد، کرملین با حملات موشکی امروز، قصد دارد بلاروس را به داخل جنگ بکشاند.

علاوه بر نواحی شمالی اوکراین، در شرق این کشور (منطقه خودمختار دونباس) نیز همزمان با پیشروی نیروهای روسی و تشدید عملیات برای تسلط بر شهر راهبردی «سیوِرودونتسک» در استان لوهانسک، یک مقام اوکراینی نیز از تصمیم کی‌یف برای عقب کشیدن تمام نیروها از شهر خبر داد.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه دیروز (جمعه) اعلام کرد: «۱۹ دستگاه تانک و حدود ۶۲۰ افراط‌گرای اوکراینی بر اثر گلوله‌باران هوایی و توپخانه‌ای روسیه طی یک روز از بین رفتند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    8 2
    جهان باید از تک قطبی بودن به ابرقدرتی امریکای جنایتکار بیرون بیاید
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 1
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 1
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 1
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند این شهرها با ادامه محاصره خودبخود سقوط خواهد کرد
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 1
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس