کد خبر 1391331
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جنس اول نوشت:

با حکم روز گذشته دادگاه عالی آمریکا پس از ۵۰ سال حق حیات جنین دوباره در آمریکا به رسمیت شناخته شد.

روز جمعه دادگاه عالی آمریکا با شش رأی موافق در برابر سه رأی مخالف، قانونی بودن سقط جنین را در پرونده معروف به «رو در برابر وید» از نظر قانونی نادرست دانسته و لغو کرد. 

بعد از این ایالت ها میتوانند هریک بصورت جداگانه در موضوع سقط جنین تصمیم گیری کنند. در حال حاضر سیزده ایالت قوانینی را تصویب کرده‌اند که به طور خودکار سقط جنین را پس از حکم دیوان عالی غیرقانونی می‌کند. 

قانون «رو در برابر وید» چه بود؟ در پرونده تاریخی «رو در برابر وید» در سال ۱۹۷۳، دیوان عالی با هفت رای موافق در برابر دو رای مخالف اعلام کرد که تمایل یک زن برای پایان دادن به زندگی جنین توسط قانون اساسی ایالات متحده محافظت می‌شود.

لغو این قانون که موجی از شادمانی را در جریانات حامی خانواده به دنبال داشته است از سوی دیگر با مخالفت گسترده جریان چپ حامی سقط جنین روبر شده است.

نفس‌های جنین آمریکا را لرزاند

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    11 1
    امریکا درکثافت نسل سوزی دست وپا میزنه وهیچ جامعه ای به اندازه ی فرهنگ صهیونیستی امریکا به خانواده وعقدخانواده وشریک زندگی حمله نکرده اونوقت خبراینهارانشان میدهید
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 0
    فمینیست های امریکا خیلی ناراحت میشن! لابد خرافاتِ؛ شایدم جنین، آدم نیست! امریکا ارتجاعی شده!؟ از ۳۳ سال زندگیم اینو فهمیدم که اخلاق خود به خودی نیست؛ دامنه و محدوده داره... سالم زندگی کنید، این وسط حرف مفت زن زیاده، توجه نکنید و به پیشرفت خودتون برسید. چپ و راست خسارت دیدگان این دنیا و در آخرت هستند. متعادل باشید.
  • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    جریانات حامی خانواده یا حامی ترامپ تروریست که سردار سلیمانی را ترور کرد؟! اینها یک مشت ایوانجلیست افراطی اند که به دنبال جنگ صلیبی با ما هستند. حمایت های تلویحی شما از ترامپ در برابر کلینتون فراموش نشدنی است.همانی که ۳ سال بعد با وقاحت سردار را ترور کرد و تهدید به نسل کشی ایرانیان کرد؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس