کد خبر 1391238
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

به گزارش مشرق، مهدی جهان‌تیغی، فعال رسانه‌ای درباره عملکرد سیزده ساله سازمان اطلاعات سپاه در کانال تلگرامی خود نوشت: حجت‌الاسلام حسین طائب در یک دهه گذشته یکی از اصلی‌ترین چهره‌های تاثیرگذار امنیتی و اطلاعاتی کشور محسوب می‌شود. از مجموع اخبار رسانه‌ای شده در طول سیزده سال ریاست طائب بر سازمان اطلاعات سپاه می‌توان درباره عملکردش، قضاوت‌های نزدیک به واقع را بیان کرد.

تا پیش از حسین طائب، نیروهای اطلاعاتی سپاه در قالب یک معاونت اطلاعاتی مشغول فعالیت بودند و در خارج از ایران یک واحد کمتر شناخته شده محسوب می‌شدند . طائب طی چند سال کوتاه این واحد را به لحاظ سازمانی چنان گسترش و توسعه داد که تبدیل به یکی از بزرگترین سازمان های اطلاعاتی منطقه و حتی فرامنطقه‌ای شد. همچنانکه از مجموع واکنش‌های رژیم صهیونیستی و یا دولتمردان آمریکا که مدعی پیشرو بودن در اقدامات اطلاعاتی در جهان هستند، می‌توان به خوبی دریافت که موساد و سیا در سالهای اخیر، سازمان اطلاعات سپاه را یکی از اصلی‌ترین مجموعه‌های امنیتی جهان در مقابل خود در نظر گرفته‌اند. از سوی دیگر تحلیل روند موضع‌گیری‌های افسران امنیتی اسرائیل و آمریکا در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که یکی از دستاوردهای طائب و مجموعه تحت امر او، تولید رعب و وحشت امنیتی در رژیم صهیونیستی و در میان دولتمردان آمریکا بوده است.

 ایران پس از انقلاب اسلامی در فاصله کوتاهی صاحب دو نیروی عظیم نظامی (ارتش و سپاه) و به تبع آن به برتری نظامی در منطقه دست یافت. از یک دهه قبل نیز با اضافه شدن سازمان اطلاعات سپاه صاحب دو نیروی عظیم اطلاعاتی (وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه) شد و این همفزایی سبب افزایش برتری های اطلاعاتی ایران در منطقه و بهم خوردن موازنه اطلاعاتی آن شد. در این میان باید این نکته را مورد تاکید قرار داد که سازمان اطلاعات سپاه در قیاس با برخی مجموعه‌های اطلاعاتی دنیا یک مجموعه جوان محسوب می‌شود ولی در فاصله کوتاهی توانست خود را به سطح سازمان‌های پرسابقه‌ نزدیک کند. بدیهی است که تشکیل و رساندن یک مجموعه جوان به چنین سطحی در وهله اول به راهبری و مدیریت موفق این مجموعه بر می‌گردد. شناسایی و دستگیری حرفه‌ای‌ترین نیروهای امنیتی غرب از جیسیون رضائیان و نازنین زاغری تا روح الله زم و مراد طاهباز و تشکیل پرونده‌های مهمی همچون شبکه‌سازی بی‌بی‌سی فارسی و محیط زیستی از مهمترین نشانه‌ها برای اثبات چنین ادعاهای هست.

 اما طائب و همکارانش علاوه بر مبارزه کم سابقه با اپوزسیون خارج‌نشین، در محیط داخلی ایران نیز با وجود هزینه‌های سنگین سیاسی و رسانه‌ای، مقابله با چهره‌های مفسد سیاسی و  اقتصادی را به صورت ویژه پیگیری کردند. دستیگری ده‌ها آقازاده، مسئول ارشد، چهره سیاسی مشهور و گردن‌کلفتان اقتصادی که هر فرد ایرانی امروز می‌تواند اسامی بلند بالای از آنها را فهرست کند، بخشی از کارنامه بزرگ و جسارت مدیریتی طائب و همکارانش محسوب می‌شود.

 اما یک نقش کمتر گفته شده که همچنان نیز به دلایل و مصالحی قابل گفتن نیست و اکثریت جامعه ایران هم از آن بی خبر هستند، تلاش‌های پشت پرده این نهاد برای تامین معیشت مردم و حضور موثر در جنگ تحمیلی اقتصادی غربی‌ها علیه ایران هست. در زمانه ای که غرب از رسیدن دارو و یا کالاهای اساسی از هیچ تلاش اقتصادی و اطلاعاتی دریغ نمی‌کند، تامین این کالاها به روش‌های مرسوم قابل انجام نیست و همواره سربازان گمنامی هستند که با روش‌های مخصوص خود این وظیفه را به سرانجام می‌رسانند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عارف IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    6 1
    مراقب جاسوس هاشم دشمن درلباس راننده باشید همیشه سازمان های جاسوسی بخشی از افراد خودرا از میان راننده های خطی درشهرهای زوار خیز استخدام می کنند
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      9 1
      عجب کشف مهمی رو انجام دادید... تنها بودی یا شوهرتون هم بود ؟؟
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    16 8
    ایران مقتدر
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    8 10
    به موفقیت های آقای طائب در جنگ نرم هم اشاره کنید، شخصا بسیاار قدردان اطلاعات سپاه هستم که دم فرقه شیطانی و جادویی عرفان حلقه رو چید ... و فرقه های دیگری مثل اکنکار و و
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    4 11
    حیف که ایشون رفتند.........
    • هموطن IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 0
      کجا رفته؟مشاور فرمانده سپاه شدند
  • محمدایوب IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    9 4
    سلام و درود بیخود نبود لیدر افساد طلبان خاتمی وفرقه آنها در دولت خاتمی که مجلس سرمایه های اسراییل مجلس ششم تمام سعی و تلاش خود را کردند تا اطلاعات سپاه وارتش ونیروی انتظامی را ادغام کنند که با درایت رهبری حکیم ودانا این تفکر وتلاش شیطانی آنها عملی نشد اگر نبود اطلاعات سپاه الان سرمایه های اسراییل ایران را به یکی از ایالت های آمریکا تبدیل کرده بودند
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    5 1
    خوبه ولی کافی نیست. اولا وضع قوانین باید طوری باشه تا امکان سو استفاده از بیت المال بعید باشه و دوم افراد انقلابی سالم غیر حزبی بدون لحاظ همه خویشاوندی ها، جلوی مفسد اقتصادی رو بایستند.
  • US ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 2
    شخصی میخواست ستارگان اسمان را رصد نماید و چشم به اسمان داشت در همین حال چاه جلوی پای خودرا ندید و در ان افتاد
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    آقای سال های اخیر،اطلاعات سپاه جزو اولین نهاد های اطلاعاتی کشور بود،بیخود سال های اخیر سال های اخیر نکنید!
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    بهترينش چندتا جوان نازنين

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس