کد خبر 1391160
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
طائب

«عزل»، «ترور»، «دستگیری» و... کلماتی بود که در چند روز اخیر در مورد رئیس سازمان اطلاعات سپاه از رسانه‌های بیگانه شنیده شد.

به گزارش مشرق، محمد جواد اخوان طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: «عزل»، «ترور»، «دستگیری» و... کلماتی بود که در چند روز اخیر در مورد رئیس سازمان اطلاعات سپاه از رسانه‌های بیگانه شنیده شد. البته معدود افرادی در داخل از روی بی‌اطلاعی یا حب و بغض‌ها چیزهایی شبیه همین حرف‌ها را تکرار کردند.

همین چندگونه‌گویی‌ها و تناقض‌گویی‌ها البته یک نکته مهم را در خود پنهان دارد و آن اینکه دشمن برخلاف ادعایش به داخل نهادهای اطلاعاتی ما دسترسی ندارد و از این تغییر شوکه شده است. آشنایان به حوزه مدیریت کلان می‌دانند که هر جابه‌جایی مدیریتی مقدماتی دارد و خصوصاً تشریفاتی اداری برای مسئولیت‌های حساس وجود دارد که لازم است طی شود. طبیعی است که در حوزه‌های اطلاعاتی به دلیل حیطه‌بندی، طبقه‌بندی و حساسیت‌های فوق‌العاده این مراحل بدون سروصدا طی می‌شود و همین‌که در آستانه تودیع و معارفه این خبر به بیرون درز می‌کند و تحلیلگران دشمن را به شوک و بهت فرو می‌برد، بدان معناست که حیطه‌بندی و حراست از اطلاعات به‌خوبی انجام گرفته است.

حجت‌الاسلام طائب قریب به ۱۳ سال ریاست سازمان اطلاعات سپاه را بر عهده داشت و این میزان امتداد مسئولیت یک فرد در رأس یک نهاد اطلاعاتی پس از انقلاب تقریباً بی‌سابقه است. همین استمرار حاکی از رضایتمندی مجموعه نظام از کارنامه او است. بعد از ۱۳سال مسئولیت، جابه‌جایی امری کاملاً طبیعی است و عکس آن نوعی استثنا تلقی می‌شود. در میان فرماندهان ارشد سپاه و به‌طورکلی نیروهای مسلح تعداد معدودی از افراد این بازه زمانی از ابقا در یک مسئولیت را تجربه کرده‌اند و اکثر فرماندهان در مدتی بسیار کوتاه‌تر مسئولیت خود را ترک گفته‌اند. پس چرا این واژگان تخریبی در مورد این همه جابه‌جایی دیگر به کار نرفت؟

از شوک و بهت ناشی از غافلگیری دشمن که بگذریم، شاید عامل دیگر این نوع ذوق‌زدگی و واکنش‌های هیجانی و عصبی را بایستی در کارنامه این سازمان در سال‌های اخیر جست‌وجو کنیم. در واقع همه می‌دانیم به قطار ایستاده در ایستگاه کسی سنگ نمی‌زند و قطار در حال حرکت است که باید سنگ‌اندازی کودکان نادان را به انتظار بکشد. به‌نظر می‌رسد واکنش‌های هیجانی و عصبی عناصر دشمن در واقع نه بر اساس اخبار، بلکه آرزوهایی است که ناشی از کینه آنان از موفقیت این سازمان شکل گرفته است. طیف وسیعی از عناصر ضدانقلاب، سرویس‌های اطلاعاتی، جریانات برانداز، مفسدان اقتصادی و سیاسی و جاسوسان و نفوذی‌ها در این سال‌ها هدف ضربه سازمان اطلاعات سپاه قرار گرفته‌اند که شکست‌های‌شان را از چشم حجت‌الاسلام طائب می‌دیدند و اکنون به خیال آنکه این رویکرد با رفتن او پایان می‌پذیرد در حال جشن و پایکوبی هستند.

اما اینان متوجه نیستند که او کرسی ریاست خود را به کسی تحویل می‌دهد که در تمام این ۱۳ سال به نحوی ناظر بر این سازمان بوده و قطعاً با همین خط‌مشی این سازمان در مبارزه با مفسدان، براندازان، جاسوسان و سرویس‌ها موافق و همراه است و اگر محالاً غیر از این بود مسئولیت رئیس قبلی این سازمان ۱۳ سال به درازا نمی‌کشید! از دشمنانی که زخم‌خورده از اطلاعات سپاه هستند اصلاً عجیب نیست که آرزوهای خود را در قالب خبر و تحلیل از چرایی و چگونگی تغییر مسئول این نهاد ابراز کنند، اما اگر به نام و پیشینه سردار کاظمی که اینک این مسئولیت را برعهده‌گرفته است بیندیشند دیگر این ذوق‌زدگی نیمه‌تمام می‌ماند.

قرار نیست اطلاعات سپاه نقاط قوتی را که در دوره حجت‌الاسلام طائب کسب کرده بود، کنار بگذارد و مثلاً در مقابل مفسدان، براندازان و جاسوسان غمض‌عین کند. بی‌شک قوت‌های این نهاد تقویت و برای ارتقای کارآمدی آن خصوصاً در عرصه‌های نسبتاً جدیدتری، چون تهاجم اطلاعاتی به دشمن مجاهدت مضاعفی خواهد شد. طی این سال‌ها مجموعه اطلاعاتی کشور خصوصاً در اطلاعات سپاه تلاش گسترده‌ای را برای تأمین امنیت کشور خصوصاً با رویکرد آفندی -که حضرت امیر (ع) نسبت به بی‌توجهی به آن هشدار می‌دهد که «ما غُزِیَ قَومٌ قَطُّ فی عُقرِ دارِهِم اِلّا ذَلّوا» - به کار بستند و کارآمدی همین رویکرد آفندی به اثبات رسید. ملت ایران قدردان این مجاهدت‌هاست و البته پاداش اصلی را خداوند متعال خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • نادر IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    11 30
    اقا خیلی خبرها را رسانه های غربی روی آنتن برده اند به از چندی رسانه های داخلی تایید کرده اند تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      20 8
      با عرض معذرت این حرفت یا از حماقت و ساده لوحی توست یا مزدوری را بجا می آوری ، اگه کمی عقلت را بکار بگیری می فهمی در زمانه ای که غول رسانه ای و فضای مجازی تحت سیطره و نفوذ یهودیان صهیونیستی ست ، این تحلیلت جایی ندارد که همصدا با صهیونیست ها و سرمایه های صهیونیستی داخلی شدی.
    • سروش IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      15 6
      البته ناگفته پیداست که پیر پاتالهای آلبانی نشین چیزکی های خوبی از هیچ می سازند
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      6 7
      اگر مردم تو هستی پس راحت باش و بگو چیزها، فقط مواظب باش به توهم چیزکش طوری سکندری نخوری که گردنت با کمر اربابات بشکنه که دیگه فرصتی ندارید یعنی راند آخره...
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      8 3
      یه شبکه به نام«خبرآنلاین»هست که دقیقاکارشعبه دوم بی بی سی درایران راانجام میده باخیال راحت!
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    16 5
    خبرآنلاین خبیث از کلنه ی برکناری استفاده کرده بود
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      11 4
      زردآنلاین
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      12 4
      منافق آنلاین برازنده تر هست براش
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      8 3
      غرب آنلاین
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      6 0
      6 روز قبل از بقیه ، این خبر رو یکی از سایت های اسراییلی اعلام کرد
  • علوی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    6 3
    خواهش داریم از مسئولین بویژه آقای رئیسی که درحفاظت از خود بیشتر احتیازط کنند حوادث سال 1360 جلوی روی ما است 17000 ترور کم نبود مردان مرد را کشتند همه نخبگان ورهبران نظامی وفکری وحقوقدانان ما کشته شدند الان هم دشمن درکمین است
    • DE ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      2 2
      داداش دشمن مارای واجب تری داره.
  • DE ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 1
    نتیجه این سابقه درخشان این هست
  • علوی IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 2
    از رهبران این سایت تقاضا داریم که پیشنهادی مثبت مردم وخوانندگان را به مراکز مورد نظر منتقل کنند چه بسا موثر افتد مثلا پیشنهادهای امنیتی را به سپاه وارتش مربوط به روحانیت را به حوزه این سایت چون سهل الوصل است راحت پیشنهادرا ثبت می کند شما واسطه خیرباشید.
  • DE ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    7 4
    سلام بر بزرگ مرد خدا یکی از بندگان مخلص خدا یکی از یاوران امام خامنه ای و مجری اوامرات ایشان حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا طایب دامت برکاته ارزوی توفیقات روزافزون در سنگر جدید خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت فرمان ولی امر مسلمین امام خامنه ای حفظه الله
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 1
    خبرآنلاین ب ا مدیریت محمد مهاجری و روزنامه جمهوری اسلامی با مدیر مسئولی مسیح مهاجری چه بدانند چه ندانند کار دشمن را انجام می دهند و خائن هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس