مقام حماس: تل آویو از قدرت مقاومت و هزینه تقابل با آن اطلاع دارد

مشاور رسانه ای رئیس دفتر حماس ضمن تشریح جزئیات مربوط به سفر اسماعیل هنیه به بیروت و دیدار با سید حسن نصرالله تأکید کرد که رژیم اشغالگر از قدرت مقاومت و هزینه سنگین درگیر شدن با آن خبر دارد.

به گزارش مشرق، به نقل از المیادین، «طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درباره جزئیات سفر هیئت این جنبش به ریاست «اسماعیل هنیه» به لبنان و دیدار با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله گفت: سفر اسماعیل هنیه و هیئت همراه او به بیروت به عنوان پایتخت مقاومت، همیشه جلوه ویژه و متفاوتی به لحاظ ماهیت و مضمون دیدارها دارد.

وی ادامه داد: در تمام دیدارهایی که رئیس حماس در سفرهای سابق و این سفر به لبنان انجام داده است، بر روابط مستحکم با همه اقشار و گروه‌های این کشور تأکید دارد. این دیدار در وهله نخست در چارچوب تبریک به لبنان به علت برگزاری موفق انتخابات و اعلام حمایت از این کشور در مطالبات برحقش در خصوص حقوق و ثروت‌های طبیعی انجام گرفت.

النونو با بیان اینکه قدس نقطه اجماع همه امت است، تصریح کرد: از دیگر اهداف سفر هیئت حماس به لبنان، گفتگو و رایزنی درباره تحولات منطقه‌ای و بازتاب آن بر مسئله فلسطین و بررسی اتفاقاتی بود که از ماه رمضان گذشته تا کنون رخ داده است و همچنان در عرصه تحولات فلسطین به ویژه در ارتباط با قدس و مجد الاقصی جریان دارد. در این دیدار همچنین به معادلات میدانی که مقاومت توانست تثبیت کند پرداخته شد.

وی تصریح کرد: ما اطمینان داریم که لبنان و مقاومت آن از حقوق خود دست نمی‌کشد و در مقابل ضایع شدن آن سکوت نمی‌کند. آنگونه که رژیم اشغالگر هیچ حقی در یک وجب از خاک فلسطین ندارد، به همان ترتیب در منابع و ثروت‌های طبیعی لبنان نیز هیچ حقی ندارد.

مشاور رئیس حماس تأکید کرد: در دیدار با سید حسن نصرالله تأکید شد که مقاومت در تمام جبهه‌ها لقمه گوارایی برای اشغالگران نخواهد بود و مقاومت اکنون و در آینده قادر به تحمیل معادلات خود است. رئیس حماس با سید حسن نصرالله درباره تحولات منطقه در این چارچوب که رژیم اشغالگر با ابزارهای مختلف برای سیطره بر آن تلاش می‌کند، بحث و تبادل نظر کرد.

این مقام ارشد حماس در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: هدف دیگر این سفر دیدار با سران گروه‌های فلسطینی و هماهنگی مشترک با آنها به منظور مقابله با چالش‌های موجود و بررسی راهکارهای سر و سامان دادن دوباره به اوضاع داخلی بیت فلسطینی بود.

وی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر در عرصه تحولات داخلی شکست خورده است و تلاش می‌کند به هر نحوی از این شکست خارج شود، ولی می‌داند که هزینه هر ماجراجویی آسان نخواهد بود. هیچ کسی آرزوی جنگ ندارد ولی برای دفاع از حق و مقدسات همه گزینه‌ها مطرح است. اسرائیل از سطح آمادگی مقاومت و اینکه در مقابل هیچ تجاوز یا حماقت علیه ملت فلسطین و مقدسات آن دست بسته باقی نخواهد ماند، اطلاع دارد.

طاهر النونو در پایان گفت: ما بر اساس قاعده مقاومت و تقابل فراگیر با رژیم اشغالگر، برای هماهنگی بین نیروها و گروه‌های فلسطینی با هدف مقابله با چالش‌ها تلاش می‌کنیم. سر و سامان دادن به اوضاع داخلی بیت فلسطینی بر اساس مقاومت و تقابل فراگیر از اولویت‌ها ما در مرحله فعلی است و دستان ما برای تحقق این هدف برای استفاده از تمام ابزارها باز است.

گفتنی است اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، سه‌شنبه، در رأس هیأتی عالیرتبه وارد لبنان شد. روز پنجشنبه نیز روابط عمومی جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از دیدار اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله خبر داد و اشاره کرد که دو طرف در این دیدار درباره تحولات سیاسی و میدانی فلسطین، لبنان و منطقه گفت‌وگو کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس