کمک نظامی 6 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین از زمان آغاز جنگ

گزارشگر و تحلیلگر نظامی و امنیتی نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» با ارائه آمار، مجموع کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور را بیش از شش میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «جک دچ» گزارشگر و تحلیلگر اخبار نظامی و امنیتی نشریه «فارن پالیسی» در توییتی رقم کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین از آغاز درگیری‌ها در این کشور را اعلام کرد.

وی در این خصوص نوشت: «ایالات متحده بیش از شش میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین از زمان تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین داده است».

او در ادامه رقم کم نظامی آمریکا به اوکراین را تا ۲۳ ژوئن (دوم تیرماه) به این شرح اعلام کرد: ۲۵ فوریه، ۳۵۰ میلیون دلار؛ ۱۲ مارس، ۵۵۰ میلیون دلار؛ ۱۶ مارس، ۱.۳۵ میلیارد دلار؛ اول آوریل، ۱.۶۵ میلیارد دلار؛ ۵ آوریل، ۱.۷۵ میلیارد دلار؛ ۱۳ آوریل، ۲.۵۵ میلیارد دلار؛ ۲۱ آوریل، ۳.۳۵ میلیارد دلار؛ ۲۴ آوریل، ۳.۶۷ میلیارد دلار؛ ۶ مه، ۳.۷۷ میلیارد دلار؛ ۱۹ مه، ۳.۸۷ میلیارد دلار؛ ۳۱ مه، ۴.۵۷ میلیارد دلار؛ ۱۵ ژوئن، ۵.۵۷ میلیارد دلار؛ و ۲۳ ژوئن، ۶.۰۲ میلیارد دلار.

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه از اختصاص ۴۵۰ میلیون دلار کمک امنیتی جدید به اوکراین خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع آمریکا تصریح شده این کمک برای برآورده شدن نیازهای حیاتی اوکراین در جنگ اختصاص داده شده است. طبق این بیانیه، این سیزدهمین دستور برای برداشت تجهیزات از ذخایر پنتاگون جهت اختصاص به اوکراین از اوت ۲۰۲۱ است.

مطابق آمارهایی که در بیانیه پنتاگون به آن اشاره شده ایالات متحده از زمان آغاز به کار دولت جو بایدن حدود ۶.۸ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین ارسال کرده است. از این میان، ۶.۱ میلیارد دلار از این کمک، از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین از ۲۴ فوریه ( ۵ اسفندماه) ارسال شده است. آمریکا از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۸.۷ میلیارد دلار کمک برای اوکراین ارسال کرده است.

روسیه پنجم اسفند دستور عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» این کشور اعلام کرده است. روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌طلبان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

کشورهای غربی بخصوص آمریکا و انگلیس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین تسلیحات گسترده‌ای از جمله موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های ضد تانک برای اوکراین ارسال کرده‌اند. روسیه بارها هشدار داده چنین اقداماتی به آتش درگیری‌ها دامن می‌زند و در نهایت گریبانگیر اروپا خواهد شد.

پیش‌تر «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تصویب کمک یک میلیارد دلاری نظامی جدید آمریکا برای اوکراین گفت که بسته کمک نظامی جدید آمریکا برای کی‌یف، نه تنها اتحادیه اروپا، بلکه خود اوکراین را نیز تهدید می‌کند. این دیپلمات روس طی سخنرانی در همایشی مطبوعاتی اظهار داشت: البته که این [کمک‌ها] تهدیدی برای همه است. اولا، برای خود اوکراین، جایی که درگیری از دیدگاه غرب، باید برای مدت طولانی ادامه یابد. دوماً این [کمک‌های نظامی] تهدیدی برای اروپا هستند، زیرا این سلاح‌ها از طریق بازار سیاه به این قاره باز می‌گردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    2 0
    جمعیت دانکی هم در برابر همه سختی های که میکشن دم بر نمیارن از این همه ریخت و پاش، بدوجه ۸۱۰ میلیاردی نظامی و زیر ساخت درب و داغون و فرسوده آمریکا، جاده های خراب، کارتن خواب و...
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    1 0
    آمریکا میدونه که اگر در اوکراین جلو روسیه را نگیرد خودش هم در معرض نابودی و سقوط است و انشا الله که روسیه پیروز بشه
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    خاک تو سرزلنسکی اوکراین شده سنگرامریکا
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    حالا مقایسه کنید مجموع کمک های نظامی شوروی و چین به ویتنام سالانه با احتساب تورم معاد 3 ملیارد دلار در سال 2022 بود. که منجر به شکست مفتضحانه آمریکا شد ولی کمک های نظامی غرب در این چند ماه به اوکراین از 15 ملیارد دلار فراتر رفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس