جوزف بورل: به تهران سفر می‌کنم/تنهاراه بازگشت به اجرای کامل برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با انتشار پیامی اعلام کرد: به تهران سفر می‌کنم.

به گزارش مشرق، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه در پیامی توییتری از سفر خود به تهران و تنها راه بازگشت به اجرای کامل برجام خبر داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص نوشت: من به عنوان هماهنگ کننده برجام برای دیدار با همتای خود و سایر مسئولان ذیربط به تهران سفر می کنم. دیپلماسی تنها راه بازگشت به اجرای کامل توافق هسته ای و معکوس کردن تنش های فعلی است.

در همین رابطه، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم در وبگاه خود اعلام کرد: جوزف بورل به عنوان بخشی از تلاش‌ های جاری در بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به اجرای کامل، ۲۴ تا ۲۵ ژوئن (امروز و فردا) به ایران سفر خواهد کرد.

در بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آمده است: نماینده عالی دولت به عنوان هماهنگ‌ کننده برجام با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر همتایان ذیربط ایرانی دیدار و گفتگو می کند.

این در حالیست که «انریکه مورا» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا پیشتر در حساب کاربری خود در توئیتر از گفتگو با مذاکره کننده ارشد آمریکا در امور ایران خبر داد.

مورا با تائید گفتگو با مقامات آمریکایی اعلام کرد: «جوزف بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا و «رابرت مالی» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در مورد توافق هسته‌ ای و دیدگاه‌ های منطقه‌ ای در خاورمیانه گسترده‌ تر گفتگو کردند و در این مذاکرات مالی، بر تعهد قاطع آمریکا برای بازگشت به توافق تاکید کرد!

مورا اما جزئیات و توضیحات بیشتری درباره این دیدار و گفتگو میان مقامات آمریکایی و اروپایی درباره ایران ارائه نداده است.

پیشتر نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین اعلام کرده بود که هدف غربی‌ ها در مذاکرات خارج کردن مذاکرات وین از مسیر اصلی خود بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    3 0
    بدون دستورکار روشن و واقعی تشریف نیار، اینام فکر کنم دنبال حق ماموریت و سفر مفت از جیب مالیات دهنده های اروپایی هستن.
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    3 0
    چون پوتین قراره بیاد ایران ،این هم می خواد تظاهر کنه اروپا طرف ایرانه ،امادرواقع همدست اسراییل و آمریکا هستن....
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    3 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • پیروزه IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    2 0
    بابا راه اشتباه امدی تو باید به امریکا می رفتی امریکا است که سنگ اندازی می کند .
  • ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 0
    غرب دست از بازی بردارد برجام مرده است و تمام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس