کد خبر 1390849
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
افزایش 60 درصدی قیمت گاز طبیعی در اروپا

قیمت گاز طبیعی در کشورهای اروپایی به خاطر کاهش انتقال گاز روسیه و آتش سوزی در تگزاس طی دو هفته سیر صعودی گرفته است.

به گزارش مشرق، از خبرگزاری آناتولی، کاهش جریان گاز از روسیه به کشورهای اروپایی و همچنین پایین آمدن عرضه گاز در سطح جهانی موجب افزایش ۶۰درصدی قیمت گاز در اروپا شده است. طبق آخرین گزارش‌ها قیمت گاز در هر مگاوات ساعت به بیش از ۱۲۷یورو افزایش یافته است که این رقم طی دو هفته گذشته تقریباً ۸۰یورو در هر مگاوات ساعت بود.

کارشناسان انرژی در بازارهای جهانی می‌گویند کاهش جریان گاز از روسیه به اروپا و بسته شدن ترمینال‌های گاز مایع در تگزاس آمریکا به دلیل آتش سوزی دلیل اصلی افزایش قیمت گاز در اروپاست.

شرکت گازپروم روسیه در ۱۴ ژوئن اعلام کرد جریان خط لوله گاز نورد استریم از ۱۶۷ میلیون متر مکعب به ۱۰۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته است. گازپروم دو روز بعد اعلام کرد که تنها تا ۶۷ میلیون متر مکعب گاز را از طریق این خط لوله تامین خواهد کرد.

بر اساس اعلامیه های قبلی گازپروم، محموله ها از طریق خط یامال- اروپا متوقف و از طریق اوکراین حدوداً به نصف کاهش یافته است.

روسیه علاوه بر کاهش مقدار گاز ارسالی به اروپا، انتقال گاز به کشورهای لهستان، بلغارستان، دانمارک، فنلاند و هلند را به خاطر عدم پرداخت بهای گاز به روبل متوقف کرده است.
دولت روسیه ماه مارس اعلام کرد که کشورهای غیردوست که علیه این کشور تحریم مالی اعمال کرده‌اند، باید پول گاز دریافتی خود را به جای یورو یا دلار به روبل بپردازند درغیر این صورت گاز آنها قطع خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    روسیه می خواهد تحریم ها را به ضرر خود کشورهای تحریم کنده مدیریت کند بزودی روسیه خط یامال اروپا و خط اوکراین به اروپا را تعطیل و خط گازی ترکیه به اروپا و خط نورد استریم 2 را فعال خواهد کرد تحریم های گازی جدید فقط فرانسه و انگلیس را هدف قرا می دهد
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    جنگ اوکراین بعید است به این زودی پایان یابد چون امریکا قصد دارد تا می تواند اقتصاد المان و فرانسه را با گاز مایع گران قیمت خودش بدوشد شما بخوانید مالیات غیر مستقیم از اقتصادهای اروپایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس