کرملین: روسیه هیچ غلاتی را از اوکراین سرقت نکرده است

سخنگوی کرملین ادعاهای کی یف در خصوص سرقت غلات از اوکراین، که از سوی ترکیه هم تکرار شد، را رد کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از فایننشال پست، سخنگوی کرملین به ادعاهای ترکیه در خصوص سرقت غلات از اوکراین پاسخ داد و آن را تکذیب کرد.

«دیمیتری پسکوف» امروز پنج شنبه در واکنش به طرح ادعای سرقت غلات از سوی ترکیه، گفت روسیه هیچ غله‌ای از اوکراین را دزدی نکرده است

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه مبنی بر اینکه آنکارا در مورد ادعای غلات مسروقه تحقیق خواهد کرد، گفت: این را باید از وزارت خارجه پیگیر باشید. روسیه هیچ غله‌ای را (از اوکراین) ندزدیده است.

سفیر کی یف در آنکارا اوایل ژوئن مدعی شد خریداران ترک از جمله کسانی هستند که غلاتی را که روسیه از اوکراین دزدیده، را دریافت کردند. دیپلمات اوکراینی افزود که او از ترکیه خواسته است برای شناسایی و دستگیری افراد مسئول محموله‌های ادعایی اقدام کند.

دولت ترکیه به تازگی اعلام کرده است که اتهامات مطرح شده از سوی کی یف را بررسی می‌کند و اجازه نمی‌دهد چنین غلاتی وارد این کشور شود.

این در حالیست که تلاش‌های دیپلماتیک ترکیه موسوم به «دیپلماسی خط قرمز» برای حل بحران غذا ناشی جنگ در کشور اوکراین و خروج کشتی‌های حامل غلات از بنادر این کشور به‌طور مطلوبی پیش می‌رود.

‌روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    مگه روسها به اوکراین کاری و نظری دارند؟؟!!!
    • DE ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      فرض کنیم سرقت گندم درست باشد آخه چندین هزار کامیون لازم دارندبرای سرقت . مگه به دلقک کم تهباد بیمقدار دادید .خب چرا برای نمونه یک کامیون گندم یک قایق یک کشتی ... غلات را نزدید دود کنید هوا فیلمش را بزنید اینترنت .شما فاشیست ها و تروریست های آزوفی که از شلیک به یک لاکپشت روسی هم عکس میگیرید. حالا باز فرض کنیم غلات دزدیده به قرنها دزدی نفت و گاز و منابع عظیم مردم فقیر جهان سوم توسط گاوچرانهای وحشی و کفتار بی دندان انگل لیس و سایر کشورهای غربی مانند فرانسه ...با کشتار میلیونها نفر در افریقا و یک میلیون در عراق و دو میلیون کشته و زخمی در افغانستان و دزدی میلیاردها دلار اموال ایران توسط عموسام...واقعا غربگداها یک لکه ننگ در تاریخ ایران بیشتر نیستند بی فرهنگ ها بدبخت های بی ریشه که یک مشت وحشی بیفرهنگ امریکایی را الگوی رفتاری خود قرارداده اید ننگ و نفرین حکیم ابولقاسم فردوسی برشما باد سبک سران بی مقدار. اون بنده خدا فقط 30 سال شبانه روز عمرش را گذاشت برای زنده نگاه داشتن زبان و فرهنگ فارسی و این وطنفروشان کفش لیس تمام زحمات او و صدها هزار بلکه میلیونها نفر مردم حکیم ایران در تاریخ را از بین میبرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس