درخواست پوتین از اعضای «بریکس» برای همکاری علیه غرب

رئیس جمهور روسیه ضمن سخنرانی در نشست گروه بریکس، خواستار همکاری کشورهای عضو علیه اقدامات خودخواهانه غرب شد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه از سران گروه «بریکس» درخواست کرد علیه «اقدامات خودخواهانه» غرب همکاری کنند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، پوتین در سخنرانی مجازی در نشست سران بریکس (بزریل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) گفت: «فقط از طریق همکاری سودمند مشترک و صادقانه می‌توانیم به‌دنبال راه برون رفت از این وضع بحرانی باشیم».

رئیس جمهور روسیه درباره بحران جهانی کنونی گفت: «این بحران به‌خاطر اقدامات بی‌ملاحظه و خودخواهانه کشورهایی معین در اقتصاد جهانی گسترش پیدا کرده است».

وی در این سخنرانی تأکید کرد روسیه آماده توسعه همکاری‌های چندجانبه با کشورهای عضو بریکس و تقویت نقش این کشورها در عرصه جهانی است و کشورهای عضو می‌توانند در تقویت ثبات جهانی ایفای نقش کنند.

پیش از این نیز وزارت اقتصاد روسیه خواستار توسعه استفاده از ارزهای ملی و ایجاد یک نظام پرداخت واحد بین اعضای گروه بریکس شده بود.

روز گذشته «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در در مراسم افتتاحیه مجمع تجاری «بریکس» از طریق ویدیویی گفت: «بحران اوکراین زنگ خطری را برای جهان به صدا درمی‌آورد. حقایق بار دیگر ثابت کرد که تحریم‌ها یک شمشیر دولبه است».

وی از آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه روسیه در پی تحولات اوکراین انتقاد کرد و گفت اعمال محدودیت‌های عمدی، به مردم در سراسر جهان آسیب می‌رساند.

رئیس‌جمهور چین در ادامه خواستار هماهنگی قوی‌تر در سیاست‌های کلان اقتصادی برای جلوگیری از کُند یا مختل شدن بهبود جهانی شد و افزود که کشورهای توسعه‌یافته بزرگ باید سیاست‌های اقتصادی «مسئولانه» اتخاذ کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    5 1
    بریکس در آینده ای نه چندان دور با ارتقاء به ایبریکس کامل تر خواهد شد! (ایران، برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی)
    • FR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      1 4
      ميشوند پيروان دينهاى : اسلام شيعه، كاتوليسيسم، مسيحيت ارتدكس، هندوائى، كنفسيوس و انيميست گرا
  • مهدی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    6 0
    کم کم داره دوران آمریکا به سر میاد کم کم دلار حذف میشه و با پول ملی تجارت خواهند کرد.
    • ناشناس ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      2 0
      نباید ساده اندیش بود اول باید به دلار ضربه زد بعد امکان رشد بریکس و امثال آن هست وگرنه در بازی دلار غرق میشوند
    • FR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      3 0
      متاسفانه اقا زاده ها اين اجازه را نميدن ! اگر ميشد كه تا به حال انجام داده بودن در همان دوران احمدي نژاد كه بگم بگم ميكرد ! حالا اهميتي هم نداره به قول شاعر حافظ شيرازي : جنك هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه چون نديدند حقيقت ، رهِ افسانه زدند
  • گشتاسب IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    1 2
    اعضای بریکس بجز چین و روسیه خود نماینده آمریکا و انگلیس هستند آنها با فریب دولت روسیه و چین به همراه این دو کشور به عضویت بریکس در آمدند آنها عضو شورای حکام بودند که در آن شورا علیه کشور با عزت و سربلند ما رای موافق دادند آن دولتها ( هند ،برزیل ،مکزیک)گرگهای در پوست میش هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس