‌گشایش‌های اقتصادی با برنامه‌ دولت درفعال‌سازی کریدورهای ترانزیتی‌

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قراردادهای دو یا چندجانبه‌ کریدورهای ترانزیتی که مورد بی‌توجهی بود در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت تا روزنه اقتصادی ایجاد شود.

به گزارش مشرق، ‌علی‌اکبر علی‌زاده با اشاره به اهمیت فعال سازی کریدورهای ریلی ایران از منظر بین‌الملل و تعامل با سایر کشورها، اظهار کرد: یکی از امتیازات بزرگی که هر کشوری می‌تواند داشته باشد، کریدورهای حمل و نقل است.

وی تاکید کرد: قراردادهای دو یا چندجانبه‌ کریدورهای ترانزیتی که چندین سال نسبت به آن‌ها بی توجهی شده بود، اکنون در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته‌اند. این یکی از اقداماتی است که برای مردم امید ایجاد می‌کند و بسیار اقدام مثبتی است و قطعا نتایج خوبی را نیز به همراه خواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کریدورها و قراردادهای دو یا چندجانبه حتماً باید تقویت شوند؛ آن هم نه با یک یا دو کشور، بلکه باید با همه کشورهای فرامنطقه‌ای این قراردادها بسته شوند تا هم در وضعیت حمل و نقل در ترانزیت و هم در وضعیت اقتصادی کشور روزنه ایجاد شود.

علیزاده تصریح کرد: مجلس قطعاً از این اقدام حمایت می‌کند و یکی از اولویت‌های مجلس نیز همین است. ارتباط با کشورهای همسایه و ایجاد کریدورهای ارتباطی و ترانزیتی با کشورهای همسایه، برای مجلس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشور ‌توانایی کافی برای ایجاد امنیت لازم جهت ترانزیت و حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و هوایی کشور را دارد، افزود: یکی از اولویت‌های اصلی ما همین است و این حوزه که وزارت راه و شهرسازی هم ورود کرده است، از حوزه‌های اولویت‌دار است که قطعا مجلس از آن حمایت خواهد کرد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز یکی از مدل‌های حمل‌ونقل‌ به‌صرفه و ارزان در کشورها، حمل و نقل ریلی است، اکنون در همه جای دنیا، برای اینکه از هزینه‌های حمل و نقل کاسته شود، روی به راه‌آهن آورده‌اند.

علیزاده عنوان کرد: راه‌آهن یکی از نقاط مغفول مانده کشور ما است که اکنون دارد به آن توجه می‌شود، قطعا مجلس و دولت باید به شدت از آن حمایت کنند، چون اگر روزی فرا برسد که مجبور شویم قیمت سوخت را آزادسازی کنیم، آنگاه اهمیت راه‌آهن برای همه مشخص خواهد شد اما هنوز اهمیت راه آهن در جامعه ما زیاد مشخص نشده است.

علیزاده تاکید کرد: هم اکنون باید در این حوزه سرمایه‌گذاری شود تا در آینده، در حوزه حمل و نقل ریلی با مشکل مواجه نشویم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس