کد خبر 139042
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸

شریفی نیا گفت: فردي در بين اهالي سينما توسط من با پول وارد عرصه بازيگري نشده و تا به حال در خصوص نقش فروشي به من تهمتي نزده‌اند.

به گزارش مشرق، محمدرضا شريفي نيا بازيگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص تاثيرات حضور بازيگران سوپر استار در فروش بالاي فيلم گفت:در شرايط كنوني شايد يك بازيگر سوپر استار بتواند در فروش فيلمي با ساختار و فيلمنامه مناسب موثر باشد؛اما در صورت نبود فيلم‌نامه و ساختار مناسب شايد در هفته اول مردم يك فيلم ضعيف كه داراي بازيگر معروف و به نام است را ببينند،اما در هفته دوم فيلم خود به خود تماشاگر خود را از دست مي‌دهد.

وي افزود:در تاريخ سينما فيلمي بوده كه بازيگر سوپر استار دو فيلم همزمان برروي پرده اكران داشته اما يك فيلم داراي فروش بالا و ديگري با فروش پايين روبرو بوده كه اين حاكي از اين است كه فيلمنامه و ساختار مناسب در فروش فيلم تاثير گذار است. گاهي اوقات ممكن است فيلم‌نامه‌هاي ضعيف با عوامل و بازيگران خوب تبديل به يك فيلم‌نامه خوب شود.

وي درخصوص خبرهايي مبني بر نقش فروشي توسط برخي كارگردانان و تهمت‌هايي در اين خصوص درباره خود اظهار داشت:‌تا به حال تهمت نقش فروشي به من نزده‌اند؛افرادي كه شايستگي حضور در يك فيلم را دارند،توسط ما به سينما معرفي شده‌اند كه در همان ابتدا با اخذ قرارداد دستمزد خود را دريافت مي‌كنند.

شريفي نيا با اشاره به اينكه در خارج از كشور آژانس‌هايي براي انجام اين كار وجود دارد،افزود:اين آژانس‌ها با اخذ مبلغي افراد را براي ايفاي نقش در فيلم‌ها معرفي مي‌كنند كه در واقع نوعي تجارت است.

وي تصريح كرد:در سينماي ما تجارت به اين مفهوم وجود ندارد و شايد در فيلم‌هاي درجه 5 و 6 شاهد اين مسئله باشيم،اما نقش فروشي در بين فيلم‌هاي (الف) و (ب) ديده نمي‌شود.
شريفي نيا تاكيد كرد:اگر فردي بدون شايستگي و به صرف پول وارد عرصه سينما شود،شكست خورده و ماندگار نخواهد بود و تماشاگران كار بازيگر را قضاوت مي‌كنند.

شريفي نيا با اشاره به اينكه حدود 40 نفر توسط من وارد عرصه بازيگري شده‌اند،عنوان كرد:اين افراد جزء درجه يك‌هاي سينماي ايران هستند و هرگز با پول وارد اين عرصه نشده‌اند.
وي ادامه داد:فردي در بين اهالي سينما وجود ندارد كه با پول توسط من وارد عرصه بازيگري شده باشد و چنين موضوعي به هيچ وجه صحت ندارد.
شريفي نيا بيان كرد:ورود به سينما شايد گاهي اوقات آسان باشد،ولي تماشاگر بايد فرد را بعنوان يك بازيگر بپذيرد.
وي خاطرنشان كرد:بايگر بايد استعداد،اطلاعات،تحصيلات و شايستگي يك نقش را به عنوان بازيگر داشته باشد تا در اين عرصه ماندگار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس