1

در دورانی که دولت سعی دارد با اصلاح یارانه‌ها دست عوامل ناپاک را از سفره مردم پاک کند؛ برخی با سوء استفاده از قوانین تا سطحی پیش رفته‌اند که حتی به سفره و نان مردم نیز رحم نمی‌کنند!

سرویس سیاست مشرق- می‌گوید من «گاد فادر» هستم!  او شبیه رؤسای باندهای مافیایی در فیلم‌های ایتالیایی برای خودش محفل و دسته راه انداخته و مانند آن‌ها در یک ویلای مجلل و مخفی در بیرون شهر زندگی می‌کرد. اگر کسی از کنار محل اقامت او رد می‌شد گمان می‌کرد که در پشت دیوارهای این باغ یک خانه متروکه قرار داد؛ اما کافی بود از حصارهای امنیتی و سخت آن عبور کنید تا با یک ویلای مجلل چند هزار متری، استخرهای بزرگ، باغی سرسبز و حتی یک باغ وحش منحصر به فرد روبرو شوید.

این‌ها تنها بخشی از شرح زندگی مردی است که این روزها در زندان افتاده و در حال گذراندن دوران محکومیت خود می‌باشد. میر کاظم رعیت، معروف به حسن رعیت با چندین نام مستعار یکی از مهمترین شاه‌مهره‌های فساد اقتصادی در کشور است که این روزها در زندان محکومیت خود را می‌گذراند. حسن رعیت با تلاش شبانه روزی سربازان گم‌نام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه رهگیری گردیده و پرونده پیچیده و هرمی او پس از چندین ماه بررسی در دادگاه به ایستگاه پایانی رسیده است.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات رعیت در بیستم فروردین سال گذشته برگزار شده است، تا پیش از برگزاری این دادگاه برخی عوال رسانه‌ای و نیز همکاران او در شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای وانمود می‌کردند که متهم دادگاه بی‌گناه است و حتی پای او به دادگاه نیز نخواهد رسید! برگزاری شش جلسه دادگاه به صورت علنی نشان داد  که دستگاه قضائی در برخورد با مفسدان دانه درشت هیچ تعارفی نخواهد داشت. حسن رعیت در دادگاه به ۳۵ سال زندان و رد مال محکوم شده و روز گذشته شعبه دوم دیوان عالی کشور به صورت کامل این حکم را تائید کرده است. بر اساس این حکم، پدرخوانده فساد؛ باید تا آخرین ریال دریافتی از شبکه بانکی را به حساب بیت‌المال بازگرداند.

حسن رعیت از تاجری خرده‌پا تا همکاری با استاد اعظم شبکه بانکی!

حسن رعیت متولد سال ۱۳۵۱ در تهران است، او در یکی از محلات فقیرنشین در جنوب شرق تهران متولد شده و تحصیلات او تنها تا سطح دیپلم است. رعیت از همان کودکی علاقه خاصی به حیوانات داشته است، برای همین در ویلای مجلل خود صدها نوع پرنده، حیوانات کم‌یاب و ماهی‌ه گوناگون را نگه‌داری می‌کرد. حسن رعیت در سیزده سالگی همراه با خانواده به محله شمس‌آباد تهران رفته و در آن منطقه ساکن می‌شود.

اسباب کشی به این محله زندگی او را در آینده تحت تاثیر قرار می‌دهد! خانواده رعیت در منزلی دیوار به دیوار یک خانواده متمول ساکن شده و رعیت به مرور با این خانواده بیشتر رفت و آمد کرده تا جایی که با دخترشان ازدواج می‌کند. ازدواج با خانواده «معتقد» آغاز ماجراجویی‌های حسن رعیت است، همه کسانی که حداقل یک بار رعیت را از نزدیک دیده‌اند روانشناسی جالب توجهی از او دارند! رعیت به شدت برون‌گرا بوده و اهل ارتباط با دیگران است، همین خصلت اخلاقی باعث می‌شود او با افراد مختلف در جامعه ارتباط گرفته و با اسکن کردن آن‌ها به سوژه‌های خود نزدیک شود.

حسن رعیت اواخر سال ۶۹ با فردی با نام (ح- ش) آشنا می‌شود و برای اولین بار کاسب ساده بازار مقدمات کار تجارت را یاد می‌گیرد. او همراه با این فرد به امارات سفر کرده و راه و چاه واردات کالا به ایران را آموزش می‌بیند، جالب توجه آن‌که استاد اعظم او در آموزش واردات کالا و ارتباط با شبکه بانکی ۲۰ سال بعد در پرونده موسوم به باند بابک زنجانی دستگیر شده و به زندان می‌افتد.

اما آنچه باعث شد حسن رعیت از یک تاجر دست چندم و خرده پا به یک هیولای چند سر و فاسد در شبکه بانکی تبدیل شود، از ارتباط گرفتن او با فردی با نام باقر شعار(معروف به کاوه) ناشی می‌شود. رعیت در سال ۱۳۷۹ به صورت اتفاقی به باقر شعار آشنا می‌شود. شعار فردی تحصیل کرده؛ آشنا با چندین زبان خارجی و البته اقامت انگلیس است که در حوزه صنایع فولاد متخصص شده است.

ارتباط رعیت با باقر شعار آغاز فعالیت‌های مجرمانه باندی است که سال‌ها بعد نزدیک به ۴۰۰ میلیون یورو پول را به تاراج برده است! شبکه شعار- رعیت یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های فساد در کشور است، ترکیب دو فرد که یکی در حوزه صنایع تبحر دارد و دیگری استاد ارتباط گرفتن و ایجاد واسطه در شبکه بانکی است، این دو را چون دوقلوهای مافیایی به یکدیگر متصل می‌کند. رعیت و شعار با ایجاد زنجیره‌ای بزرگ میان برخی شرکت‌های داخلی و خارجی یک زوج فساد تشکیل می‌دهند. شبکه فاسد رعیت آنچنان بزرگ است که طبق اعلام دادگاه ۲۲ متهم دانه درشت داشته و نزدیک به ۱۰۲ جلد پرونده با حدود ۱۸۵۰۰ صفحه برای آن تشکیل شده است.

«حسن رعیت»؛ از تاجری خرده‌پا تا همکاری با استاد اعظم شبکه بانکی/ سرنوشت یک پدرخوانده دو تابعیتی در زندان اوین+ تصاویر

«حسن رعیت»؛ از تاجری خرده‌پا تا همکاری با استاد اعظم شبکه بانکی/ سرنوشت یک پدرخوانده دو تابعیتی در زندان اوین+ تصاویر

شعار گادفادر: وام بگیر پس نده!

احتمالا برای همه پیش آمده باشد که برای گرفتن یک وام کوچک چند میلیونی بارها به یک شعبه بانکی مراجعه کرده و در نهایت دست خالی از آن خارج شده باشید. قوانین سفت و سخت شبکه بانکی به‌گونه‌ای است که دریافت مبالغ ناچیز با سد سخت شعبات روبرو شده و گرفتن آن از دالانی پر پیچ و خم می‌گذرد، اما  در همین شبکه سخت‌گیر بانکی باند حسن رعیت  نزدیک به ۴۰۰ میلیون یورو وام گرفته است. او با سند سازی، جعل اسناد دولتی و صورت‌سازی‌های دروغین در همکاری با چند کارمند و مدیر نالایق در برخی بانک‌ها این مبالغ را دریافت کرده است.

نماینده دادستان تهران در شرح عملیات رعیت در شبکه بانکی در دادگاه گفته است:

در برهه‌ای که یک فرد عادی برای گرفتن وام باید مدت‌ها در نوبت باشد و ضامن و وثایق معرفی کند شبکه فساد میرکاظمی با محوریت شخص او اقدام به اخذ تسهیلات به میزان ۴۰۰ میلیون یورو و در جای دیگر نیز به میزان ۵ هزار میلیارد ریال از بانک اقدام کرده است. اخذ تسهیلات از ۳۰ سالگی تا ۴۰ سالگی دریافت شده بود، حال چطور می‌شود یک جوان ۳۰ ساله بتواند چنین تسهیلاتی دریافت کند جز با ارتباط ویژه با برخی مسئولین و مفسدان اقتصادی مثل اکبر طبری، قاضی منصوری و بابک زنجانی که اتفاقاً در همین دادگاه محاکمه شدند. روز اولی که بابک زنجانی دستگیر شد به بازجو شماره رعیت را داد تا به واسطه نفوذ وی با اکبر طبری مشکل رفع گردد!

حسن رعیت اولین بار در سال ۸۰ موفق شده است با روش‌های جعل و ثبت شرکت‌های کاغذی و نیز صحنه سازی در یک کارخانه تعطیل شده اعتماد یکی از شعب بانکی در تهران را جلب کرده و وام ۱۸ میلیون دلاری بگیرد. او در مرحله دوم با بهانه ساخت کارخانه در مناطق محروم کشور و اشتغال‌زایی برای بار دوم به بانک مراجعه کرده و درخواست ۱۰۱ میلیون دلار دیگر می‌کند! در این مقطع او با وجود آن‌ که بدهی قبلی خود را پرداخت نکرده است، اما با استفاده از چند ترفند خاص وقت تنفس گرفته و با سند سازی و خرید چند دستگاه دست دوم در کشور تایلند این وام را نیز از شبکه بانکی گرفته و به جای صرف کردن آن در امور جاری تاسیس کارخانه صرف مواردی دیگر  ازجمله خرید ملک در بالای شهر تهران می‌کند. بنا بر اسناد بانکی موجود رعیت تنها ۲۶ میلیون دلار از وام را صرف احداث فاز یک این کارخانه کرده و الباقی را به جیب می‌زند. حسن رعیت با همین شیوه ازو با بهانه تاسی کارخانه و اشغال زایی در حوزه صنایع فولاد بارها و با شیوه‌های مختلف توانسته است از شبکه بانکی وام گرفته و با دادن وعده، رشوه، اهدای سکه و دعوت به باغ اعیانی‌اش برای خود وقت تنفس گرفته و شعار وام بگیر و پس نده را به صورت عملی اجرایی کند.

نکته جالب توجه آن‌که با رجوع به اسناد دادگاه رعیت می‌بینیم که یار غار بابک زنجانی و اکبر طبری بارها ادعا کرده است که با گرفتن وام به دنبال تولید و اشتغال‌زایی در کشور بوده است؛ اما با کمی جستجو ساده متوجه می‌شویم که او تنها خط تولیدی که او در کشور، آن را با دقت فراوان راه اندخته، خط تولید «مهرهای جعلی» درشرکت ۵ طبقه او در میدان آرژانتین است که سربازان گم نام امام زمان(عج) از آن اسناد زیادی از جعل و دست بردن در اوراق دولتی را یافته و ضمیمه پرونده کرده‌اند.

«حسن رعیت»؛ از تاجری خرده‌پا تا همکاری با استاد اعظم شبکه بانکی/ سرنوشت یک پدرخوانده دو تابعیتی در زندان اوین+ تصاویر

نماینده دادستان در یکی دادگاه‌های رعیت پرده از یکی از شگردهای این باند برداشته و می‌گوید:

زمانی که در سال ۹۳ قصد داشتند دنیای فلز اردستان را تهاتر کنند آن را ۳۶۰ میلیارد تومان ارزشگذاری کردند و بدهی متهم رعیت نیز ۳۵۲ میلیارد تومان بوده است؛ در نهایت کسی دنیای فلز اردستان را از بانک نمی‌خرد و بانک نهایتاً به مبلغ ۲۸۸ میلیارد تومان به یکی از شرکت‌های تابعه خود می‌فروشد که این به معنای ایراد ضرر به مبلغ ۷۲ میلیارد تومان به بیت‌المال و بانک است. سئوال اینجاست که چرا هنوز دنیای فلز اردستان دست متهم رعیت است مگر تهاتر صورت نگرفته است؟

این خصوص نیز از بانک صنعت و معدن ۱۷۶ میلیون دلار تسهیلات اخذ شده و ۳۰ میلیارد تومان نیز از بانک تجارت لرستان تسهیلات گرفته شده، لازم به توضیح است که این شبکه دارای شرکت‌های داخلی و خارجی کاغذی و صوری بوده‌اند که آن‌ها را خودشان تأسیس میکرده اند. ۱۶۱ میلیون دلار تسهیلات برای احداث خط تولیدی گرفتند که طبق برآورد متهم رعیت ۹۲ میلیون دلار بوده است؛ اما همچنان این خط تولید به بهره برداری نرسیده و کارخانه در حال خاک خوردن است.

شبکه رعیت در قالب هفت شرکت از سه بانک آینده، گردشگری و کشاورزی تسهیلات ریالی دریافت کرد و به حساب ۵ بانک دیگر ریخت و از این طریق پیش‌پرداخت حواله‌های ارزی خود را تامین کرد و اصطلاحاً از این جیب به آن جیب گذاشت، حال آنکه قرار بود با آن تسهیلات دریافتی مواد اولیه وارد کند. شبکه رعیت از یکی از شعب بانک مسکن برای ذوب آهن ازنا تسهیلات دریافت کرد و این تسهیلات را در بانک بابک زنجانی چنج کرد. همچنین رعیت از بانکی دیگر، تسهیلاتی را به نام برادرش اخذ کرد که در اینجا برادرش اقرار کرده که امضایش جعل شده است.

«حسن رعیت»؛ از تاجری خرده‌پا تا همکاری با استاد اعظم شبکه بانکی/ سرنوشت یک پدرخوانده دو تابعیتی در زندان اوین+ تصاویر

«حسن رعیت»؛ از تاجری خرده‌پا تا همکاری با استاد اعظم شبکه بانکی/ سرنوشت یک پدرخوانده دو تابعیتی در زندان اوین+ تصاویر

«حسن رعیت»؛ از تاجری خرده‌پا تا همکاری با استاد اعظم شبکه بانکی/ سرنوشت یک پدرخوانده دو تابعیتی در زندان اوین+ تصاویر

نمای داخلی و خارحی باغ وحش خصوصی حسن رعیت!

سرنوشت پدر خوانده در زندان اوین!

حسن رعیت که روزگاری حتی نمی‌توانست یک جمله را به درستی روی کاغذ بنویسد، تبدیل به لیدر باندی حرفه‌ای شد که توانسته است در یک کشور اروپایی اقامت بگیرد! رعیت گرچه با صحنه سازی‌های خاص سعی می‌کرد خود را فردی متدین و وطن پرست نشان داده که دست خیر در امور مختلف دارد، اما در پشت صحنه و با برداشتن نقاب کسی را مشاهده می‌کنیم که اقامت انگلیسی گرفته و حتی به دنبال آن بود تا فرزندش را نیز در لندن به دنیا آورد!

او اموال بیت‌المال را به جای صرف در اشتغال و تولید در کشور به ویلا و آپارتمان‌های گران قیمت در فرمانیه و زعفرانیه  و دیگر محله‌های اعیانی نشین تهران تبدیل و بیش از ۲ هزار هکتار باغ در تهران و کرج و استان مرکزی خریداری کرده است. نکته مهم آنکه حسن رعیت اموال خود را به نام همسر، مادر زن و برادرزن خود کرده و البته شرکت‌های هرمی و کاغذی خود را به نام آبدارچی، پیک موتوری و برخی افراد کم اطلاع زده بود! رعیت با این کار سعی داشت رد خود را در پول‌شویی و فساد در شبکه بانکی پاک کند.

بر اساس رای دادگاه حسن رعیت با توجه به به موارد زیر در مجموع به ۳۵ سال زندان محکوم شده است:

  • مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور از طریق اخذ مبالغ کلان ارزی و ریالی با تقلب از بانک‌ها معادل ۴۰۰ میلیون یورو و بیش از ۵ هزار میلیارد ریال منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور با وصف سردستگی
  • مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از بانک‌ها به مبلغ مذکور در بند نخست.
  •  مشارکت در جلب و استفاده از اسناد مجعول.
  • مشارکت در پولشویی به میزان مبالغ ارزی و ریالی مندرج در اتهامات اول و دوم.
  • مشارکت در پرداخت رشوه به علی دارابی‌نیا مدیرعامل و رییس هیات مدیره وقت بانک صادرات لرستان به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال، محمدحسن کریمی رئیس وقت بانک پارسیان کیش به مبلغ ۹۸۰ میلیون ریال، رییس وقت شعبه ۴۰۶۰ بانک صادرات گرگان به تعداد ۳۰ عدد سکه، خانم منصوره عنصری رییس وقت شعبات بهار و سه راه طالقانی بانک ملت به میزان ۵ عدد سکه و ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد.
  • اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوءاستفاده از روابط خصوصی.
  • قطع و خشکاندن ۲۰۶ اصله درخت.
  • همکاران حسن رعیت نیز هر کدام بنا بر تخلفات انجام داده، احکام جداگانه‌ای دریافت کرده‌اند.

در دورانی که دولت سعی دارد با اصلاح یارانه‌ها دست عوامل ناپاک را از سفر مردم پاک کند؛ افرادی چون حسن رعیت با سوء استفاده از برخی قوانین تا سطحی پیش رفته‌اند که حتی به نان مردم نیز رحم نکرده و با فساد سازمان یافته در شبکه بانکی و به بهانه واردات کالاهای اساسی چون حبوبات دلار گرفته و آن را صرف عیاشی‌های خود کرده اند.

برخورد قاطع سازمان اطلاعات سپاه با دانه درشت‌های بانکی چون رعیت نشان داد که هیچ تعارفی در برخورد با مفاسد وجود ندارد. البته با وجود حساسیت بالای دستگاه قضایی در برخورد با این پرونده متاسفانه هنوز برخی از بانک‌ها برای پیگیری طلب و خسارت‌های وارده اقدامی کامل و جامعی انجام نداده‌اند! تعیین تکلیف اموال موجود و اصلاح آن در این پرونده برای همیشه شریان‌های یک باند چند وجهی فساد را مسدود می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    62 1
    چرااعدام نمیشود
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      36 0
      کسانی که از رعیت رشوه گرفتند از مابقی کسانی که وام گرفته اند هم رشوه گرفته اند و باید با این افراد که حق وام گیرندگان گرفتار و فعال اقتصادی را به چنین اژدهایی داده اند برخورد کرد. در واقع سیستم بانک ها برای پرداخت وام های کلان باید از بانک مرکزی استعلام بگیرد. کارمندان فاسد گناهشان به اندازه همین افراد است
    • مصر IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      19 2
      اینهمه دزدی و اختلاس و غارت بیت المال یه طرف و قطع و خشکاندن 206 اصله درخت یکطرف... دوست دارم بدونم از بین بردن درخت شامل کدوم بخش از مجازات های این رعیت میشه؟!
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      4 2
      اعدام شود؟؟؟ مگه کارگر زاده بوده؟؟
  • محمدایوب IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    77 1
    ای کاش کشور ما چین بود اگر بود این جانیان پست فطرت را اعدام وان مدیر عاملان وکارمندان خائن بانکها را به 35سال زندان محکوم میکردند واسامی دزدان وکلاهبرداران حرام خوار را با ح وج چ وو نمی نوشتند اسم واقعی آنها را می‌نوشتند تا خانواده اش ببینند چه گرگی پرورش دادند وعبرت بقیه شود نه اینکه به نام اسلام به دزدان امنیت واطمینان خاطر بدهند
    • ... IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      17 0
      احسنت
    • AU ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      16 0
      دقیقا، چرا اینها اعدام نمیشن؟ آیا منافع و سودهای مبالغی که طی این سالها دریافت کردن هم پس می دهند؟ بشر برای حفظ سلامت باید مواد غذائی و میوه و سبزیجات را مصرف کند اما اگر زیاد از حد مصرف شود، به ضد خودش تبدیل میشه و باعث انواع بیماریها و حتی مرگ میشه. این خود نشانه عدل خداوند است که ضد زیاده خواهی و اشرافیگری است.
  • نادر IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    11 0
    مافیایی بوده برا خودش
  • روزبه IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    14 11
    جهرمی وزیر دولت منفعل قبلی بعنوان یکی از متهمان ردیف اول در خصوص عدم نظارت بر فضای مجازی در 8 سال گذشته است، چرا کسی ایشون رو به دلیل مذاکره با تلگرام و نابودی اقبال عمومی به پیام رسانهای داخلی مواخذه نمیکنه؟ اگه امروز پاسخگو نشه فردا حتما طلبکار خواهد بود.
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      3 0
      پرونده تشکیل شده ها
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    19 1
    باید با مسئولین و رئسای بانکها که عامل اصلی این نوع فساد ها هستند برخورد شود
  • علی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    31 0
    واقعا این چی قانونی هست که طرف اموال کشور به غارت برده بعد 35سال تجمعی تازه براش مبرند که احتمالا حداکثر حبس جرایمش 10 ساله است بعد 10 سال می ایید بیرون البته اگر تو ی این 10 سال بچه خوبی باشه حتما عفو هم میخوره و ازاد میشه و مشمول رافت اسلامی قرار میگیرد . الان سلولش هم ببینی یک زندان لاکچری با تمام امکانات در اختیارش است واقع ا میگن اسلام ذدر غرب هست بیراه نگفتن. مملکت با این احکام مملکت نمیشه اقای قاضی لطفا احکام اسلامی را حکم کن
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    35 0
    چه کسانی حسن رعیت را رشد دادن اونها باید محاکمه بشن
    • روزبه IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      24 3
      سیستم نظارت بانکها بخصوص حراست بانکها مقصر اصلی در بروز فساد در بانکها هستن، یا سیستم نظارت بانکی شبوه درستی برای نظارت نداره یا قوانین موجود در بانکها دریت اعمال نمیشن
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 1
    چی بگم
  • من IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 0
    خخخ نفرین
    • من IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      3 0
      چرا باقی پیاممو سانسور کردی " نفرین
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    9 0
    وطن فروش ها برای پول و ثروت تن به هر کاری می دهند.
  • تومخی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    10 0
    وای فقط تو مورد اول و دوم وامش ۱۸ و۱۰۱ میلیون دلار وام گرفته
    • تومخی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      4 1
      یارو شما حق ندارید نظری رو که من میزارم سانسور کنی،اینو بفهم
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    6 2
    به همه چی اشاره کردین غیر از کارای این فرد !
  • ف GB ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    26 0
    سلطان سکه را به خاطر چند هزار سکه اعدام کردید و امثال این اشخاص چرا به حبس محکوم میشوند؟
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      2 1
      سلطان سکه برای اخلال زیاد اعدام شد
  • ایرانی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    17 1
    اینا پادوهای دزدهای اصلی هستن
  • GB ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    11 1
    وقتی یه جوون اینجور آدمها میبینه وسوسه میشه. دنبال کار نمیره.
  • لمین IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    6 0
    خوشم نمیاد ازش
  • امیر IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    17 6
    خیلی نگران نباشید!!! به زودی اژه ای این یکی رو هم کنار طبری تبرئه می کنه
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      3 2
      طبری تبرئه نشد
  • جوان بیکار IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    17 5
    هیچ جای نگرانی نیست ، چند صباح دیگه مورد عفو قرار میگیره و مانند بقیه مجرمین آزاد میشه!!!!
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      2 0
      چقدرم عفو شدن خخخخخ
  • نقی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    21 3
    برخورد قاطع با اکبر طبری را دیدیم، خیلی قاطع بود
  • برزو IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    9 3
    ممنونم از سپاه
  • کاردان IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    8 5
    دم بچه های مخلص اطلاعات سپاه گرم ...
    • ناشناس IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      2 5
      چی چی دمشون گرم ؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    6 0
    طرف فکر کرده فیلم هندیه، حالا افتاده گوشه زندان خخ
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    12 0
    چهار میلیون تومن وام درخواست کردم از بانکی که اسم قرض الحسنه روش هست. قبول نکردند. اینا چطور میلیون میلیون یورو میگیرند؟ پس هم نمی دهند؟
    • ناشناس IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      3 1
      هم دردیم رفیق من 5 میلیون تومان برای افزایش پول پیش خونه خواستم پارسال همین موقع ..... باور بفرمائید رییس و معاونش منو مسخره می کردند یعنی حالم از این سیستم و مملکت بهم میخوره
  • طوفان IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    4 0
    لطفا يه نگاهي به ارشيوهاي خبري بكنيد
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    6 0
    ریشه شو خشک کنید
  • ابراهیم IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    5 1
    ای بابا الان متهم میشه 1ساعت دیگه آزاد میشه
  • ایمان IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    6 1
    خداوکیلی با این همه کار تابلو و مشخص و فساد معلوم چه نیازی به کار شبانه روزی داشته که خبر می‌زنیم با تلاش شبانه روزی دستگیر شد.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 2
    یک کلام اینکه بدرد مملکت داری نمی خورد
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    6 0
    بنظرم باید افرادی هم که به این جانور کمک کردن هم محاکمه بشن
    • ناشناس IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      1 3
      زیاد جلو نرو به خط قرمز می رسی به مشرق و طرفدارانش برمیخوره
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      3 1
      جواب دهنده از آلبانی پیام نده
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 0
    تصویر این آدم ان زمان در فیس بوک
  • اعلا IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    4 3
    اینها اول تا اخرشون دزدن والسلام.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    9 0
    باید کارمندان چندش آور و رشوه خور بانک ها هم با این موجود محاکمه میشدند
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    4 3
    مهره ی سوخته
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    5 0
    مشرق گرامی حالا فهمیدید کاسبان تحریم چه کسانی هستن همینهاهستن که پول میدن تا برطبل تحریم کوبیده بشه تا بتونن بیشتر آزمون مردم ارتزاق کنن
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 0
    چقدر جالب چنین مفسدی ۳۵ سال که احتمالا ظرف نهایتا ۱۰ سال دیگه ازاد میشن اینهمه اخلال در نظام اقتصادی اعدام نداشت ؟
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      2 0
      اعدام برای اول انقلاب و کارمندان شاه بود که وضعیت اقتصاد را خراب کرده بودن
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 1
      الکی کسی اعدام نمیشه
  • ابراهیم IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 0
    از عدلیه انتظار میرود لااقل به این ادمها مرخصی ندهد وملاقات ممنوع باشند
  • ابراهیم IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 0
    از عدلیه انتظار میرود لااقل به این ادمها مرخصی ندهد وملاقات ممنوع باشند. .مثل مهدی هاشمی وحسین فریدون که مرتب مرخصی وملاقات دارند نباشد.
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      مرتب هم نیستن
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    دانه درشت ؟! خودتونو مسخره کردین ؟! حسن رعیت قبل بازداشت در مجلس با فریاد به نمایندگان : من رعیت هستم …
  • ابراهیم IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 0
    از عدلیه انتظار میرود لااقل به این ادمها مرخصی ندهد وملاقات ممنوع باشند. .مثل مهدی هاشمی وحسین فریدون که مرتب مرخصی وملاقات دارند نباشد. قاطعیت دادگاه وقتی برای مردم روشن میشود که افرادی مثل حسن رعیت مهدی هاشمی بابک زنجانی حسین فریدون وشهرام جزایری را بعد از ضبط اموال خودشان وبستگانشان به چوبه دار سپرده شوند تا کسی جرئت سوئ استفاده را نداشته باشد. جبس برای اینها کم است فقط اعدام.
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 2
      قاضی نیستی ها پس تصمیم نگیر
  • ناشناس IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 0
    موقعی که این اختلاسها و چپاول آروم آروم تلنبار میشه و روهم انباشته میشه سازمانهای بازرسی کجا هستند ؟؟؟؟ چیکار می کنند ؟؟؟؟ چرا جلوشو نمی گیرند ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      1 0
      جلوشو گرفت ها در ضمن وقتی راس کنسرتی داده بودید باید فکر اینجا بودید
  • ناشناس IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    5 1
    خیلی سوالات هست که نمیشه مطرح کرد چون شما استاد سانسور هستید
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 1
      شما هم استاد
  • ناشناس IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 0
    جالبه تو همین سیستم تخم مرغ دزدها رو دست قطع می کنند اما غارتگران دارند ول می چرخند
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 0
    تکلیف دزدان و غارتگران کلان کشور : ( اکبر طبری ) و ( محمدعلی هادی ) چی شد ؟؟؟
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    4 0
    اگر این شخص با نان سفره مردم بازی کرده پس چرا اعدام نشده
  • فرهاد IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 0
    ننگ به حسن رعیت
  • عطار IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    4 0
    دستگیری این جنایتکار فاسد و ا نثارش فقط یک نمونه از دستاوردهای جناب آقای طائب عزیز بود.
  • جاویدایران NL ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 0
    نمیدونم چرا اشتباهات بزرگ انجام میدید، حرفم درباره کریدور قزاقستان ایران ترکیه یا همون جاده ابریشم باستانی هستش که خبرگزاری فارس نوشته، تررررررکیه نبااااااید در این طرح ها باشه، ترکیه ای که قبلاً بارها ایران رو از مسیرهای ترانزیتی حذف کرده و اقدامات ضد ایرانی گسترده ای داشته و داره و حالا هم مزدوری علنی برای اسرائیل رو دوباره برجسته کرده چرااااااا باید ترکیه رو در این طرح راه بدیم؟؟؟؟؟ جایگزین مناسب مسیر ارمنستان هستتتتتتتتت، خدااایااااا چرا این اشتباهااااااات؟؟؟؟؟ فقط امروز و فردا رو میبینید؟؟؟؟؟؟چرا دقت نمیکنید؟؟؟؟؟؟ رووووووی ترکیه حسااااب باااااز نکنییییییید ضربه میخوریم
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    5 2
    تشکر از سازمان سپاه
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 0
    این ها خرده پا هستند , از اصلی ها که هیچ نامی از آنها در هیچ کجا نیست ,
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 0
    حسن رعیت با ( نام اصلی - حسن میرکاظمی )
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      1 0
      باید ریشه اصلی این فسادها :..... محاکمه و خشکانده شود .
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 0
    سرچشمه همه فسادهای کشور بانکها و رسانه ها هستند اگر این دو را به بند بکشید کشور از مشکلات رهایی خواهد یافت همه حرامخواران با پول همین بانکها و با حمایت همین رسانه ها به فساد خود ادامه دادند
  • محمدایوب IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 0
    حسن رعیت وزیر اقتصاد یا رییس بانک مرکزی دولت اصلاحات دراینده. این را داشته باشید میگی نه از مهدی جهانگیری بپرس
  • حسین IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    یکی از کسایی که از این رعیت پول گرفته کارمند یا آبدارچی شرکتش بوده که خیلی از این فسادهارو با گرفتن پول انجام داده
    • محمدایوب IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      بابا حداقل یکی از آن آبدارچی ها اعدام کنین دل مردم خنک بشه زورتون به اون که میرسه
  • علي IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    فقط اعدام اين فرد وا مثال ايشان بايد اعدام شوند
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    باب اعدامش کنید
  • US ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 1
    با یه سرچ ساده عکس این رو د می توانید پیدا کنید. گمانم تاریخ مصرف این تمام شده.
  • کارمند بانک سرمایه IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    تکلیف غارتگر و اختلاسگر کلان بانک سرمایه ( محمدعلی هادی) چی شد؟ معلوم نشد این ملعون غارتگر حکمش چی شد ؟؟؟ الان کجاست ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      1 0
      ( محمدعلی هادی ) فقط 14000میلیارد ( تومان ) ناقابل را از بانک سرمایه دزدیده و بالا کشیده است . آخه این هم پولی است که بهش گیر بدهند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس