کد خبر 1390234
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
کمک مشترک ایران به هواداران تیم ملی و قطر در زمان برگزاری جام جهانی/ هزینه سفر کم می‌شود؟

با یک برنامه‌ریزی منظم می‌توان به هواداران تیم ملی ایران کمک کرد تا علاوه بر داشتن سفری راحت به قطر برای تماشای جام جهانی، هزینه کمتری هم متقبل شوند.

به گزارش مشرق، تیم ملی برای سومین بار پیاپی به جام جهانی صعود کرده و این بار در همسایگی ایران و در کشور قطر باید به رقابت بپردازد. هواداران کشورمان همیشه حضوری پرشور در جام جهانی داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این بار با توجه به نزدیکی جام جهانی به ایران و البته بازی‌های جذابی که تیم ملی مقابل انگلیس، آمریکا و ولز خواهد داشت، این حضور پرشورتر شود.

یکی از نگرانی‌های جدی هوادارانی که ساکن ایران هستند، با توجه به شرایط اقتصادی کشور هزینه‌های حضور در جام جهانی است. بسیاری از هواداران به لحاظ مالی از قشر ضعیف جامعه هستند و هزینه‌های سنگین ارزی در قطر، می‌تواند مانع از حضور این بخش از حامیان تیم ملی در جام جهانی شود.

شاید به طور میانگین و با پایین‌ترین هزینه‌های حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ هزینه هر یک از هواداران بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان برای تماشای سه مسابقه شود. هزینه‌ای که می‌تواند میانگین دستمزد یا پس انداز یک سال کارگران در ایران باشد. از همین‌رو راه‌هایی نیز برای کاهش هزینه‌ها برای هواداران ایرانی وجود دارد که در این زمینه انتظاراتی از نهادهای دولتی ایران از جمله وزارت ورزش و جوانان، وزارت راه و وزارت گردشگری وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

با اسکوچیچ به جام جهانی خوش‌بین هستم

در این زمینه بسیاری از کشورهای اطراف برای شهروندان خود «Match Day Shuttle» در نظر گرفته‌اند که این امکان را به هوادارانی که فقط برای تماشای بازی‌ها راهی قطر می‌شوند، می‌دهد تا بدون اقامت در دوحه تماشاگر بازی‌های جام جهانی شوند. این اتفاق فرصت می‌دهد که بسیاری از تماشاگران هم زندگی عادی خود را ادامه دهند و بدون گرفتن مرخصی طولانی مدت به قطر سفر کنند و هم هزینه اقامت پرداخت نمی‌شود.

وزارت ورزش و جوانان، وزارت راه و وزارت گردشگری می‌توانند با یک همکاری سه جانبه برنامه‌ای طراحی کنند که هواداران تیم ملی ایران هم بدون اینکه هزینه‌ای برای اقامت در دوحه پرداخت کنند، برای تماشای بازی‌های تیم ملی راهی قطر شوند. پرواز مستقیم روزانه و پر تعداد که همکاری وزارت راه را می‌طلبد و همچنین فراهم کردن شرایطی برای اسکان افرادی که از پس هزینه محل اقامت در دوحه بر نمی‌آیند در جزیره کیش، بوشهر یا شیراز که هم به قطر نزدیک هستند یا پرواز مستقیم دارند و هم می‌توان شرایطی را برای افزایش توریست فراهم کرد.

این اتفاق باید هر چه سریع‌تر برنامه‌ریزی شود و حالا که فقط ۵ ماه تا آغاز جام جهانی مانده، باید فکری به حال هوادارانی شود که قصد دارند از ایران راهی قطر شوند و برای هزینه در این کشور، دچار مشکل مالی هستند. اتفاقی که به نوعی هم به سود تماشاگران بازی‌های تیم ملی است و هم کمکی به میزبان جام جهانی خواهد شد که به لحاظ مکان‌های اقامتی محدودیت دارد و کم کردن افرادی که در این کشور اقامت می‌کنند، باری از دوش میزبان جام جهانی برمی‌دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس