سردار فضلی: شهید چمران ساختارمندانه در میدان جنگ حضور داشت

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: اندیشه و تفکر دفاعی شهید چمران مانع از سقوط شهرهای جنوبی کشور شد چراکه ایشان ساختارمندانه و با درک درستی از شرایط و وضعیت دشمن در جبهه حضور پیدا می‌کرد.

به گزارش مشرق، سردار «علی فضلی» دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید والامقام دکتر چمران که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان در مسجد انقلاب شهرستان ساوه برگزار شد، اظهار کرد: شهید چمران در راه خدا ذوب شد که این ویژگی برای آحاد مردم جامعه به ویژه نسل آینده الگویی عملی و میدانی محسوب می‌شود، اگرچه طول عمر ظاهری این شهید والامقام کوتاه بود اما در سایه اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه زندگی عمیقی داشت.

وی بیان کرد: شهید چمران عامل به عالم بود، این شهید والا مقام نه تنها شخصیت علمی برجسته‌ای داشت بلکه سیاستمدار در میدان جنگ و شخصیتی چند بعدی داشت که در مسیر خدمت به انقلاب و مردم در میدان عمل گام می‌نهاد.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شخصیت تشکیلاتی، انسجام روحی و روانی و آینده نگری را می‌توان از دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهید چمران برشمرد که ابعاد مختلف شخصیت این شهید باید بررسی و برای نسل جوان تبیین شود.

سردار فضلی با اشاره به اینکه شهدا همچون چراغ راه، مسیر امت را روشن می‌کنند، ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ۲ جنگ داخلی و خارجی حکمفرما بود، شهید چمران در این مقطع زمانی که تشخیص حق و باطل همچون لبه شمشیر بود، با موفقیت عبور کرد.

سردار فضلی: شهید چمران ساختارمندانه در میدان جنگ حضور داشت

وی با بیان اینکه اساس و پایه انقلاب امام راحل، مردم هستند، گفت: شهید چمران حماسه جاودانی را خلق کرده و با حرکت انقلابی و جهادی بسیاری از شهرهای سقوط کرده در غرب کشور را آزاد کرد، این شهید گرانقدر در هر زمینه‌ای که انقلاب نیاز داشت اعم از عرصه سیاسی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی همواره پای کار نظام بود.

به گفته جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اندیشه و تفکر دفاعی شهید چمران مانع از سقوط شهرهای جنوبی کشور شد چراکه ایشان ساختارمندانه و با درک درستی از شرایط و وضعیت دشمن در جبهه حضور پیدا می‌کرد.

 سردار فضلی تصریح کرد: توجه به آرمان‌های اسلام، معنویت و رهبری، اولویت اهداف انقلاب توام با عدالت اجتماعی، استقلال و آزادی، خدمت صادقانه، توجه به تشکیلات، کارسازی در میدان جنگ و اخلاق مداری را می‌توان از ویژگی های برجسته شخصیت شهید چمران دانست؛ شخصیت‌های همچون شهید چمران نیاز به واکاوی دارند و امروز دانشجویان و طلاب وظیفه دارند در مسیر معرفی شهدا گام بردارند.

امام جمعه ساوه نیز در این مراسم اظهار کرد: نگرش ما به مزار شهدا بیت الله است چراکه شهدایی همچون شهید چمران در طول زندگی خود حماسه و عرفان آفریدند.

حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» بیان کرد: اگر در مسائل سیاسی و اجتماعی دشمنان شکست خوردند، این حرکت نشان از غیرزدایی و اقدامی غیرتمندانه بوده و توصیه دین نیز بر این مبناست که باغیرت و باکرامت باشیم.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: شهدا و جانبازان مظهر عبدالله و عین الله هستند و مزار این عبدالله ها، نماد بیت الله است.

سردار فضلی: شهید چمران ساختارمندانه در میدان جنگ حضور داشت

رحیمی عنوان کرد: تبیین سیره زندگی شهدا برای نسل آینده جامعه و جوانان این مرز و بوم باید در اولویت قرار گیرد و مسئولان مربوط در این زمینه برنامه‌های منسجم و جدی را مدنظر داشته باشند.

شهید دکتر مصطفی چمران در سال ۱۳۱۱ در یکی از روستاهای شهرستان ساوه متولد شد و با استفاده از بورس تحصیلی شاگردان ممتاز در سال ۱۳۳۷ به آمریکا اعزام و موفق به اخذ دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما شد.

در خرداد ماه سال ۱۳۶۰ در دهلاویه خمپاره دشمن در کنار او به زمین خورد که ترکش خمپاره به پشت سر ایشان اصابت کرد و ترکش‌های دیگر صورت و سینه ۲ هم‌رزم این شهید گرانقدر را شکافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمیدرضاکفشی فیجانی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    شهیدچمران متولد قم وبزرگ شده بازار تهران است پدرش متولد روستای چمران ساوه بوده
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    نظر آقای حمید رضا کفشی صحیح میباشد و پدر شهید چمران(ابوشهید حسن چمران) متولد روستای چمران در حومه ساوه میباشند ؛ البته شهادت چمران مشکوک به ترور بود بطوریکه حتی در برنامه های رادیو جمهوری اسلامی ایران در سالهای دفاع مقدس حقیر مشکوک به ترور گونه بودن شهادت ایشان را شنیدم هر چند خود شهید در گفتگو شب قبل از شهادت به همسرش میگوید که فردا شهید میشوم و روز قبل از شهادت امام خمینی(ره) ایشان را میخواند و میگوید خودت را آماده رقابت انتخاباتی برای ریاست جمهوری کن و حسب این حرف امام بود که چمران اولین بار با هواپیما سی 130 به اهواز میروند (و قبلا منتظر ساعت پرواز برنامه ای نظامی میشدند)؛ ایشان وفیق حضور در بین رزمندگان ایشان را داشتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس