سریال خارجی

سردار سرتیپ جلالی از تولید ۲۲۰ محصول راهبردی امنیتی جدید در سازمان پدافند غیرعامل با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان‌ پدافند غیرعامل کشور صبح امروز (دوشنبه) در پنجمین جشنواره سلمان فارسی با بیان اینکه این سازمان به بررسی تهدیدات انسان‌ساخت با مؤلفه‌های انسانی و تکنولوژی می‌پردازد، اظهار داشت: امروز تهدیدات سایبری جزو تهدیدات عمده کشور محسوب می‌شود؛ در حالی که تا چند سال پیش چنین تهدیدی را متصور نبودیم؛ لذا این موضوع نشان می‌دهد که ترکیب فناوری می‌تواند تهدیداتی را ایجاد کند؛ البته وقتی جنگ سایبری شکل می‌گیرد، شیوه‌های پدافندی آن هم خلق می‌شود.

وی افزود: امروز یک راهبرد تهاجمی ترکیبی علیه کشورمان آغاز شده که تولید آن توسط اتاق‌های فکر در مراکز علمی صورت می‌گیرد؛ به عبارت دیگر، اقدامات و تصمیماتی که از سوی مسئولان آمریکایی علیه کشورمان اعمال می‌شود، نتیجه خروجی اتاق‌های فکری است که در مراکز علمی و فناوری آن‌ها صورت گرفته است.

رئیس سازمان‌ پدافند غیرعامل کشور گفت: «فناوری‌های نوین» دروازه نفوذ هستند؛ یعنی تهدید نرم و آرامی در بستر فناوری در کشور در حال گسترش است. بین تهدید و دانشی که وارد کشور شده است، فاصله وجود دارد؛ بدین معنی که تکنولوژی وارد شده است، ولی نمی‌توانیم آن را اصلاح یا کنترل کنیم.

سردار جلالی ادامه داد: ورود فناوری در کشور مرزبانی ندارد؛ لذا وقتی فناوری نصب می‌شود، برای مقابله با تهدیدات آن نیازمند جهاد علمی هستیم تا به لحاظ دانشی بر آن مسلط شویم. دانشگاه‌ها و وزارت علوم هم باید برای رشته‌های قدیمی که کاربردی ندارند، مجلس ختم بگیرند؛ زیرا نمی‌توانیم به دانشی که ۱۵ سال است تغییری نکرده، متکی باشیم.

وی عنوان کرد: توانستیم ساختار خوبی در زیرساخت‌های سایبری ایجاد و به واسطه آن، محصولات بومی تولید کنیم؛ به‌عنوان مثال برای شبکه ترافیک کشور با راهبری سازمان پدافند غیرعامل، سامانه کنترل حملات سایبری، سامانه بومی رصد و تشخیص حمله در مراکز صنعتی و هفت سامانه کنترل صنعتی یا اسکادای بومی در سطح محصولات بین‌المللی را داریم که قابل استفاده در صنعت هسته‌ای و برق است.

رئیس سازمان‌ پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه کنسرسیومی برای کنترل هوشمند آب و برق شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، ۲۲۰ محصول راهبردی امنیتی جدید در سازمان پدافند غیرعامل تولید شده است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    4 1
    بهترین فرصت هست تا با خرید انبوه آواکس از روسیه نیروی هوایی را به روز کرده تا در موقع مناسب وبا اصل غافلگیری با حمله به خاک فرضی دشمن رژیم اشغالگر صهیونیستها اورشلیم را با خاک یکسان کرده وبه کشور اسلامی بازگردن آواکس آواکس آواکس
  • Mahdi IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    2 0
    پدافند غیر عامل مهم و حیاتی است و باید احتمام ویژه ای برای این بخش استراتژیک بی اندیشیم هم از نظر تکنولوژی و هم نیروی انسانی و اینده نگری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس