کد خبر 1389370
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کشف ۳۴۳ میلیارد کالای احتکاری و دستگیری ۱۲۳ متهم

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف یک هزار و ۱۲۱ تن کالای اساسی احتکار شده به ارزش ۳۴۳ میلیارد ریال طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا رضائیان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با عنایت به اینکه تعدادی از سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان اقدام به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می‌کنند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور به صورت جدی ادامه دارد.

وی با اشاره به بررسی‌های میدانی روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضا کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور افزود: کارآگاهان این پلیس با تشکیل ۶۸۱ گروه مشترک در ۴۸ ساعت گذشته از یک هزار و ۲۶۱ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بازدید و بازرسی کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: در این مدت کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن‌ها یک هزار و ۱۲۱ تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، شیر خشک به همراه انواع دارو، روغن موتور و ضد یخ، انواع لوازم خانگی و … را کشف کردند.

سردار رضائیان با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را ۳۴۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این خصوص ۷۰ دستگاه خودرو توقیف و ۲۱ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و ۱۲۳ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودروها روانه پارکینگ شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس