سئو سیاه به مجموعه کارهایی گفته می شود که برای بالا بردن رتبه سایت یا صفحه وب در موتورهای جستجو، از ابزارهایی که شرایط خدمات موتورهای جستجو را نقض می کنند، استفاده می شود.

بسیار اهمیت دارد که بدانیم اجرای تکنیک ها و استراتژی های سئو سیاه می تواند وب سایت مورد نظر را از موتورهای جستجو توقیف کند و شما را از منشا ارجاع ترافیک حذف کند. همه کارشناسان سئو به درک درستی از سئو سیاه و عواقب آن نیاز دارند.

سئو سیاه چیست؟   چرا باید از تکنیک های این روش جلوگیری کرد؟

سئو سیاه معمولاً به عنوان یک کار تایید نشده تعریف می شود که با این وجود می تواند رتبه یک صفحه را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش بدهد.

چهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله زیر مراجعه نماید:

https://seokar.com/service/seo-services

این کارها بر خلاف شروط خدمات موتور جستجو است و ممکن است منجر به ممنوعیت وب سایت از موتور جستجو و  وب سایت های مرتبط  شود.

لیستی از روش ها و استراتژی‌های بکار گرفته شده توسط متخصصین سئو سیاه در دستورالعمل‌های وبمستر گوگل و بینگ آشکارا محکوم شده است.

5 تا از تکنیک های سئو کلاه سیاه

1. تکرار محتواها و چرخش مقالات

 گوگل به دنبال محتوای اصلی و با کیفیت در صفحات وب است تا رتبه  آن وب سایت ها را در نتایج موتور جستجو افزایش دهد. محتوایی که از منشاء دیگری کپی و در صفحه وب قرار گرفته نتایج یکسانی به دست نخواهد آورد، حتی اگر ممکن باشد تا در زمان و هزینه صرفه جویی شود.

چرخش مقاله که علاوه بر سئو سیاه نوعی سرقت ادبی هم هست، به همین شیوه دریافت می شود. این یک نوع نوشتن اتومات است که از طریق برنامه های چرخش محتوا به دست می آید. این برنامه ها چیدمان کلمات را درجملات تغییر می دهند تا توهم محتوای منحصر به فرد را به وجود بیاورند.

2. صفحات درگاهی و دروازه ای

صفحه های Doorway و Gateway  که پس از کلیک روی لینک، کاربراینترنتی را به صفحه فرود دیگری می فرستند. این لندینگ پیج ها به پرس و جوی جستجوگر عموما مرتبط نیستند، ولی در واژه های کلیدی انباشته هستند.

در حالی که یافتن این تکنیک سخت تر است، ولی همچنان برای خزنده ها قابل مشاهده است.

3. خرید لینک

با اینکه قرار دادن  پیوندهای داخلی از وب سایت های با کیفیت بالا باعث افزایش رتبه نتایج موتور جستجو می شود، خرید لینک برای وب سایت ممنوع است.

اگرچه احتمال دارد به نظر برسد که خرید لینک ها اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهد، اما نتیجه ای کاملا معکوس دارد و به آسانی قابل تشخیص است.

4. انباشته کردن کلید واژه

ادغام واژه های کلیدی در محتوا برای سئوی خوب ضروری است.

با این حال، انباشته کردن کلمات کلیدی، که به معنای بارگذاری بیش از حد تعداد غیر طبیعی کلمات کلیدی در متن است، بر سئو وب سایت تأثیرات منفی خواهد گذاشت.

با پنهان کردن کلمات کلیدی در متن، خزنده های گوگل را نمی توان فریب داد. این تکنیک سئو سیاه هم توسط گوگل شناخته شده و نشانه گذاری می‌شود.

5. پنهان کردن

هنگامی که کلمه "cloaking"  در نوار جستجوی گوگل وارد می شود. چه اتفاقی میافتد؟ یک نتیجه Google Knowledge نمایش داده می شود که "پوشاندن" را به عنوان یک روش در موتور جستجو توضیح می دهد که محتوا یا URL کاملاً متفاوتی را به کاربر نسبت به آنچه به عنکبوت موتور جستجو ارائه می شود، نشان می دهد.

در واقعیت، این روش سئو سیاه یک نوع فریب تلقی می شود چون موتورهای جستجو را فریب می دهد تا رتبه های مورد نظر را برای کلمات کلیدی سایت هدف به دست بیاورند. بعلاوه، این  نقض دستورالعمل‌ های گوگل وبمستر به حساب می آید، زیرا در اغلب موارد، به کاربران  نتایج نامربوطی را نشان می دهد.

چگونگی گزارش سئو کلاه سیاه 

دو دلیل وجود دارد که چرا سئو سیاه را باید گزارش دهید. یا وب سایت شما از طریق هک مخرب، ویروس، کمپین سئو منفی یا پیوندهای هرزنامه مورد حمله قرار گرفته و یا نتایج وب اسپم را در یک کلمه کلیدی رقابتی موجود در وب سایت خود که در آن رتبه بندی می شود مشاهده می کنید.

 در مورد دوم، یک گزارش هرزنامه وب را از طریق Google Webmaster Tools  می شود ارسال کرد. لطفا خیلی با احتیاط  از این ابزارها استفاده کنید. هرزنامه مخفف موقعیت های جستجو بالاتر از من نیست، گزارش های نادرست اسپم وب به عنوان سئو سیاه درنظر گرفته می شوند.

اگر وب سایت شما از طریق ویروس، هک یا بد افزار تخریب کننده مورد حمله قرارگرفت، پس از حذف کردن کد مخرب، درخواست بدهید تا بد افزار مورد بررسی قرار بگیرد.

اگر وب سایت شما مورد هدف گیری یک کمپین سئو منفی پیوند های هرزنامه شد، پس از اینکه تلاش کردید با وب مسترهایی که پیوندها را به وب سایت شما نمایش می دهند تماس برقرار کنید تا آنها را حذف کنند، از ابزار Disavow Links Tool در Google Webmaster Tools می توانید استفاده کنید.

چرا باید از سئو سیاه اجتناب کرد و اگر از آن استفاده شود چه اتفاقی می افتد؟

روش های سئو سیاه شرایط خدمات موتورهای جستجو را نقض می کنند، بنابراین وب سایت هایی که از آنها استفاده کنند جریمه می شوند. این  به شکل یک مجازات گوگل نیز می تواند باشد، که منجر به کاهش رتبه وب سایت یا حذف شدن کلی آن از فهرست می شود.

بعلاوه، تکنیک های سئو کلاه سیاه استراتژی‌های بلند مدتی نیستند، چونکه به آسانی قابل شناسایی هستند و معمولاً حفره‌ها سریع پیدا و اصلاح می‌شوند.

روش های سئو سیاه هم می‌ توانند تأثیراتی برخلاف از آنچه در نظر گرفته شده است داشته باشند. صفحات دروازه و انباشته کردن واژه های کلیدی کاربر نهایی را جذب نمی کنند ، این یعنی که نرخ پرش افزایش می یابد.

اگراز تاکتیک های کلاه سیاه استفاده شد چه کارهایی باید انجام بدهید؟

 بهترین کار این است که امن بمانید و همیشه از سئو کلاه سفید استفاده کنید. اما اگر از سئو کلاه سیاه استفاده کردید، در اینجا چه کارهایی باید انجام داد:

  • کار های خود را برای گوگل توضیح بدهید. بعضی وقت ها صفحات وب درگیر سئوی منفی می شوند.
  • بک لینک های بد را حذف کرده و همچنین غیر فعال کنید.
  • استراتژی سئو را تغییر دهید. برای به کارگیری سئو کلاه سفید مثبت زمان و تلاش خود را هزینه کنید تا به تدریج رتبه وب سایت بهبود یابد.

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس